DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Petry, Jonas Fernando
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Borges, Gustavo da Rosa, Domingues, Maria José Carvalho de Souza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358
Resumo: This study aims, through a cross-sectional descriptive and analytical examination of the set of nominal and ordinal qualitative variables using descriptive statistics, exposing a perspective on distance education in Northern Brazil. The analysis demonstrates an achievement of the EAD space in relation to the mode of classroom teaching. The results show the recognition of ODL as a teaching method. However, the discourse of democratization of education and the reduction of inequalities is limited by deprivation of technologies, mainly Internet access in the North Country.
id UNISUL-1_1a8e29d99e7ffef13cbaf92db1e4ad9e
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2358
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZILENSINO A DISTANCIA: UN PANORAMA DE LA EXPANSIÓN EN LA REGIÓN NORTE DE BRASIL JEnsino a distância: um panorama da expansão na região norte do BrasilPublic managementPublic policyDistance learningExpansion of distance education.Administración públicaPolíticas públicasEnseñanza a distanciaExpansión de la EaD.Gestão públicaPolíticas públicasEnsino a distânciaExpansão da EaD.This study aims, through a cross-sectional descriptive and analytical examination of the set of nominal and ordinal qualitative variables using descriptive statistics, exposing a perspective on distance education in Northern Brazil. The analysis demonstrates an achievement of the EAD space in relation to the mode of classroom teaching. The results show the recognition of ODL as a teaching method. However, the discourse of democratization of education and the reduction of inequalities is limited by deprivation of technologies, mainly Internet access in the North Country.Este estudio tiene como objetivo, por medio de un examen transversal descriptivo y analítico del conjunto de variables cualitativas nominales y ordinales, a través de estadística descriptiva, exponer una perspectiva sobre la EaD en Norte de Brasil. El análisis realizado demuestra una conquista de espacio de esta modalidad de educación en relación con la enseñanza presencial. Los resultados apuntan lo reconocimiento de EaD como un método de enseñanza. Sin embargo, el discurso de democratización de la enseñanza y de reduccón de las desigualdades está limitado por la privación de tecnologías, principalmente el acceso a internet en Norte del país.Este estudo tem como objetivo, por meio de um exame transversal descritivo e analítico do conjunto de variáveis qualitativas nominais e ordinais, através da estatística descritiva, expor uma perspectiva sobre a EaD no Norte do Brasil. A análise realizada demonstra uma conquista de espaço desta modalidade de educação em relação à de ensino presencial. Os resultados apontam o reconhecimento da EaD como um método de ensino. No entanto, o discurso da democratização do ensino e da redução das desigualdades está limitado pela privação de tecnologias, principalmente o acesso à internet no Norte do país. Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/235810.19177/reen.v7e32014114-138Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 114-1381984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358/1958Petry, Jonas FernandoBorges, Gustavo da RosaDomingues, Maria José Carvalho de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:40:15Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2358Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.458480Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
ENSINO A DISTANCIA: UN PANORAMA DE LA EXPANSIÓN EN LA REGIÓN NORTE DE BRASIL J
Ensino a distância: um panorama da expansão na região norte do Brasil
title DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
spellingShingle DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
Petry, Jonas Fernando
Public management
Public policy
Distance learning
Expansion of distance education.
Administración pública
Políticas públicas
Enseñanza a distancia
Expansión de la EaD.
Gestão pública
Políticas públicas
Ensino a distância
Expansão da EaD.
title_short DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
title_full DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
title_fullStr DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
title_full_unstemmed DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
title_sort DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
author Petry, Jonas Fernando
author_facet Petry, Jonas Fernando
Borges, Gustavo da Rosa
Domingues, Maria José Carvalho de Souza
author_role author
author2 Borges, Gustavo da Rosa
Domingues, Maria José Carvalho de Souza
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Petry, Jonas Fernando
Borges, Gustavo da Rosa
Domingues, Maria José Carvalho de Souza
dc.subject.por.fl_str_mv Public management
Public policy
Distance learning
Expansion of distance education.
Administración pública
Políticas públicas
Enseñanza a distancia
Expansión de la EaD.
Gestão pública
Políticas públicas
Ensino a distância
Expansão da EaD.
topic Public management
Public policy
Distance learning
Expansion of distance education.
Administración pública
Políticas públicas
Enseñanza a distancia
Expansión de la EaD.
Gestão pública
Políticas públicas
Ensino a distância
Expansão da EaD.
description This study aims, through a cross-sectional descriptive and analytical examination of the set of nominal and ordinal qualitative variables using descriptive statistics, exposing a perspective on distance education in Northern Brazil. The analysis demonstrates an achievement of the EAD space in relation to the mode of classroom teaching. The results show the recognition of ODL as a teaching method. However, the discourse of democratization of education and the reduction of inequalities is limited by deprivation of technologies, mainly Internet access in the North Country.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358
10.19177/reen.v7e32014114-138
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358
identifier_str_mv 10.19177/reen.v7e32014114-138
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358/1958
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 114-138
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220656628924416