DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358 |
Resumo: | This study aims, through a cross-sectional descriptive and analytical examination of the set of nominal and ordinal qualitative variables using descriptive statistics, exposing a perspective on distance education in Northern Brazil. The analysis demonstrates an achievement of the EAD space in relation to the mode of classroom teaching. The results show the recognition of ODL as a teaching method. However, the discourse of democratization of education and the reduction of inequalities is limited by deprivation of technologies, mainly Internet access in the North Country. |
id |
UNISUL-1_1a8e29d99e7ffef13cbaf92db1e4ad9e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2358 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZILENSINO A DISTANCIA: UN PANORAMA DE LA EXPANSIÓN EN LA REGIÓN NORTE DE BRASIL JEnsino a distância: um panorama da expansão na região norte do BrasilPublic managementPublic policyDistance learningExpansion of distance education.Administración públicaPolíticas públicasEnseñanza a distanciaExpansión de la EaD.Gestão públicaPolíticas públicasEnsino a distânciaExpansão da EaD.This study aims, through a cross-sectional descriptive and analytical examination of the set of nominal and ordinal qualitative variables using descriptive statistics, exposing a perspective on distance education in Northern Brazil. The analysis demonstrates an achievement of the EAD space in relation to the mode of classroom teaching. The results show the recognition of ODL as a teaching method. However, the discourse of democratization of education and the reduction of inequalities is limited by deprivation of technologies, mainly Internet access in the North Country.Este estudio tiene como objetivo, por medio de un examen transversal descriptivo y analítico del conjunto de variables cualitativas nominales y ordinales, a través de estadística descriptiva, exponer una perspectiva sobre la EaD en Norte de Brasil. El análisis realizado demuestra una conquista de espacio de esta modalidad de educación en relación con la enseñanza presencial. Los resultados apuntan lo reconocimiento de EaD como un método de enseñanza. Sin embargo, el discurso de democratización de la enseñanza y de reduccón de las desigualdades está limitado por la privación de tecnologías, principalmente el acceso a internet en Norte del país.Este estudo tem como objetivo, por meio de um exame transversal descritivo e analítico do conjunto de variáveis qualitativas nominais e ordinais, através da estatística descritiva, expor uma perspectiva sobre a EaD no Norte do Brasil. A análise realizada demonstra uma conquista de espaço desta modalidade de educação em relação à de ensino presencial. Os resultados apontam o reconhecimento da EaD como um método de ensino. No entanto, o discurso da democratização do ensino e da redução das desigualdades está limitado pela privação de tecnologias, principalmente o acesso à internet no Norte do país. Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/235810.19177/reen.v7e32014114-138Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 114-1381984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358/1958Petry, Jonas FernandoBorges, Gustavo da RosaDomingues, Maria José Carvalho de Souzainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:40:15Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2358Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.458480Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL ENSINO A DISTANCIA: UN PANORAMA DE LA EXPANSIÓN EN LA REGIÓN NORTE DE BRASIL J Ensino a distância: um panorama da expansão na região norte do Brasil |
title |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL |
spellingShingle |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL Petry, Jonas Fernando Public management Public policy Distance learning Expansion of distance education. Administración pública Políticas públicas Enseñanza a distancia Expansión de la EaD. Gestão pública Políticas públicas Ensino a distância Expansão da EaD. |
title_short |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL |
title_full |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL |
title_fullStr |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL |
title_full_unstemmed |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL |
title_sort |
DISTANCE LEARNING: A PANORAMA OF EXPANSION IN NORTHERN BRAZIL |
author |
Petry, Jonas Fernando |
author_facet |
Petry, Jonas Fernando Borges, Gustavo da Rosa Domingues, Maria José Carvalho de Souza |
author_role |
author |
author2 |
Borges, Gustavo da Rosa Domingues, Maria José Carvalho de Souza |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Petry, Jonas Fernando Borges, Gustavo da Rosa Domingues, Maria José Carvalho de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Public management Public policy Distance learning Expansion of distance education. Administración pública Políticas públicas Enseñanza a distancia Expansión de la EaD. Gestão pública Políticas públicas Ensino a distância Expansão da EaD. |
topic |
Public management Public policy Distance learning Expansion of distance education. Administración pública Políticas públicas Enseñanza a distancia Expansión de la EaD. Gestão pública Políticas públicas Ensino a distância Expansão da EaD. |
description |
This study aims, through a cross-sectional descriptive and analytical examination of the set of nominal and ordinal qualitative variables using descriptive statistics, exposing a perspective on distance education in Northern Brazil. The analysis demonstrates an achievement of the EAD space in relation to the mode of classroom teaching. The results show the recognition of ODL as a teaching method. However, the discourse of democratization of education and the reduction of inequalities is limited by deprivation of technologies, mainly Internet access in the North Country. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358 10.19177/reen.v7e32014114-138 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v7e32014114-138 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2358/1958 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 114-138 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220656628924416 |