ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5091 |
Resumo: | The matrix importance-performance analysis (IPA) is an analytical technique for attributes to evaluate that produces prescriptions for managing customer satisfaction. The goal of this study was to investigate perceptions of the attributes of quality and satisfaction of parents about the services provided by the Municipal Education Network of the municipality of Rio do Sul (SC). With a research application, the quality of service and the satisfaction of parents were evaluated by six dimensions and 43 attributes. The results empirically demonstrate that managerial implications require urgent actions in 11 attributes that are of high importance and low performance. |
id |
UNISUL-1_43e6eb33f6daa14aa4eca2e8cef0e138 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5091 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINAANÁLISIS DE IMPORTANCIA Y DESEMPEÑO DE LOS SERVICIOS DE LA RED MUNICIPAL DE EDUCACIÓN DE SANTA CATARINAANÁLISE DA IMPORTÂNCIA E DO DESEMPENHO DOS SERVIÇOS DA REDE MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO DE SANTA CATARINAImportance-performance matrixQuality of servicesMunicipal educationQuality indicators in education.Matrix Importancia-DesempeñoCalidad de los serviciosEducación MunicipalIndicadores de calidad en la educación.Matriz de importância-desempenhoQualidade dos serviçosRede municipal de educaçãoIndicadores de qualidade na educação.The matrix importance-performance analysis (IPA) is an analytical technique for attributes to evaluate that produces prescriptions for managing customer satisfaction. The goal of this study was to investigate perceptions of the attributes of quality and satisfaction of parents about the services provided by the Municipal Education Network of the municipality of Rio do Sul (SC). With a research application, the quality of service and the satisfaction of parents were evaluated by six dimensions and 43 attributes. The results empirically demonstrate that managerial implications require urgent actions in 11 attributes that are of high importance and low performance.La matriz de importancia y desempeño para análisis de los atributos es una técnica analítica utilizada que produce prescripciones para el gerenciamiento de satisfacción de los clientes. El objetivo de este estudio fue investigar las percepciones de los atributos de calidad y la satisfacción de los padres de los alumnos con los servicios ofrecidos por la Red Municipal de Enseñanza del municipio de Rio do Sul (SC). Con la aplicación de survey, la calidad del servicio y la satisfacción fueron evaluadas por seis dimensiones y 43 atributos. Los resultados demuestran empíricamente que las implicaciones gestionadas requieren acciones urgentes en 11 atributos que presentaron alta importancia y bajo desempeño. A matriz de importância e desempenho para a análise dos atributos é uma técnica analítica utilizada que produz prescrições para o gerenciamento da satisfação dos clientes. O objetivo do estudo foi investigar as percepções dos atributos de qualidade e a satisfação dos pais com os serviços disponibilizados pela Rede Municipal de Ensino do município de Rio do Sul (SC). Com a aplicação de um survey, a qualidade do serviço e a satisfação foram avaliadas por seis dimensões e 43 atributos. Os resultados demonstram empiricamente que as implicações gerenciais requerem ações urgentes em 11 atributos que apresentaram alta importância e baixo desempenho.Universidade do Sul de Santa Catarina2019-04-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/509110.19177/reen.v11e2201823-55Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 23-551984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5091/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, GivanildoPetry, Jonas FernandoBorges, Gustavo da RosaTontini, GérsonBiavatti, Vania Tanira2019-04-26T03:08:56Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5091Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:32.679679Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA ANÁLISIS DE IMPORTANCIA Y DESEMPEÑO DE LOS SERVICIOS DE LA RED MUNICIPAL DE EDUCACIÓN DE SANTA CATARINA ANÁLISE DA IMPORTÂNCIA E DO DESEMPENHO DOS SERVIÇOS DA REDE MUNICIPAL DE EDUCAÇÃO DE SANTA CATARINA |
title |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA |
spellingShingle |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA Silva, Givanildo Importance-performance matrix Quality of services Municipal education Quality indicators in education. Matrix Importancia-Desempeño Calidad de los servicios Educación Municipal Indicadores de calidad en la educación. Matriz de importância-desempenho Qualidade dos serviços Rede municipal de educação Indicadores de qualidade na educação. |
title_short |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA |
title_full |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA |
title_fullStr |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA |
title_full_unstemmed |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA |
title_sort |
ANALYSIS OF IMPORTANCE AND PERFORMANCE OF MUNICIPAL EDUCATION SERVICES IN SANTA CATARINA |
author |
Silva, Givanildo |
author_facet |
Silva, Givanildo Petry, Jonas Fernando Borges, Gustavo da Rosa Tontini, Gérson Biavatti, Vania Tanira |
author_role |
author |
author2 |
Petry, Jonas Fernando Borges, Gustavo da Rosa Tontini, Gérson Biavatti, Vania Tanira |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Givanildo Petry, Jonas Fernando Borges, Gustavo da Rosa Tontini, Gérson Biavatti, Vania Tanira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Importance-performance matrix Quality of services Municipal education Quality indicators in education. Matrix Importancia-Desempeño Calidad de los servicios Educación Municipal Indicadores de calidad en la educación. Matriz de importância-desempenho Qualidade dos serviços Rede municipal de educação Indicadores de qualidade na educação. |
topic |
Importance-performance matrix Quality of services Municipal education Quality indicators in education. Matrix Importancia-Desempeño Calidad de los servicios Educación Municipal Indicadores de calidad en la educación. Matriz de importância-desempenho Qualidade dos serviços Rede municipal de educação Indicadores de qualidade na educação. |
description |
The matrix importance-performance analysis (IPA) is an analytical technique for attributes to evaluate that produces prescriptions for managing customer satisfaction. The goal of this study was to investigate perceptions of the attributes of quality and satisfaction of parents about the services provided by the Municipal Education Network of the municipality of Rio do Sul (SC). With a research application, the quality of service and the satisfaction of parents were evaluated by six dimensions and 43 attributes. The results empirically demonstrate that managerial implications require urgent actions in 11 attributes that are of high importance and low performance. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5091 10.19177/reen.v11e2201823-55 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5091 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v11e2201823-55 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/5091/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 2 (2018); 23-55 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658044502016 |