ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10276 |
Resumo: | This work consists in an exploratory research which has employed a multiple case study strategy with quantitative and qualitative analyses, in order to verify in-field the adequacy of applying a theoretical model that recommends the adoption of 71 practices which are measurable through indicators of corporate alignment effort, assessing the level of organizational strategies implementation effectiveness. The analyses carried out in the companies based on the investigated indicators have allowed the detection of the level of organizational strategies implementation effectiveness, with the managerial advantage of indicating its origin in detail, along with its characteristics and the profile of the companies’ strategic effectiveness, as well as opportunities for improvement. |
id |
UNISUL-1_6a08e26767efddba567cbeb279d4c86f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/10276 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDYLA ALINEACIÓN COMO FACTOR DE EFICACIA ESTRATÉGICA: ESTUDIO DE CASOS MÚLTIPLESALINHAMENTO COMO FATOR DE EFICÁCIA ESTRATÉGICA: ESTUDO DE MÚLTIPLOS CASOSAlinhamento estratégicoIndicadoresImplementação de estratégiasEficácia estratégicaEstudo de múltiplos casosstrategic alignmentindicatorsstrategy implementationstrategic effectivenessmultiple case studyalineación estratégicaindicadoresimplementación de estrategiaseficacia estratégicaestudio de casos múltiplesThis work consists in an exploratory research which has employed a multiple case study strategy with quantitative and qualitative analyses, in order to verify in-field the adequacy of applying a theoretical model that recommends the adoption of 71 practices which are measurable through indicators of corporate alignment effort, assessing the level of organizational strategies implementation effectiveness. The analyses carried out in the companies based on the investigated indicators have allowed the detection of the level of organizational strategies implementation effectiveness, with the managerial advantage of indicating its origin in detail, along with its characteristics and the profile of the companies’ strategic effectiveness, as well as opportunities for improvement.Se trata de una investigación exploratoria que utilizó una estrategia de estudio de casos múltiples con análisis cuantitativos y cualitativos, para verificar en el campo la relevancia de la aplicación de un modelo teórico que recomienda la adopción de 71 prácticas mensurables a través de indicadores del esfuerzo de alineación empresarial, evaluando el nivel de eficacia de la implementación de las estrategias organizacionales. Los análisis realizados en las empresas a partir de los indicadores investigados permitieron detectar el nivel de eficacia de la implementación de sus estrategias, con la ventaja gerencial de indicar en detalles el origen, las características y el perfil de la eficacia de las empresas, así como oportunidades de mejora.Trata-se de pesquisa exploratória que utilizou estratégia de estudo de múltiplos casos com análises quantitativas e qualitativas, para verificar no campo a pertinência da aplicação de modelo teórico que recomenda a adoção de 71 práticas mensuráveis através de indicadores do esforço alinhador empresarial, avaliando o nível de eficácia da implementação de estratégias organizacionais. As análises efetuadas nas empresas a partir dos indicadores investigados, permitiu detectar o nível de eficácia da implementação de suas estratégias, com a vantagem gerencial de indicar em detalhes a origem, as características e o perfil da eficácia estratégica das empresas, bem como oportunidades de melhorias.Universidade do Sul de Santa Catarina2023-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1027610.59306/reen.v15e12022222-245Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 1 (2022); 222-2451984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10276/12311Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMonteiro de Barros, Luís AlbertoCardoso, Ákila BelémOliveira, Natanielle Ribeiro Guedes deRibeiro, Eduarda Dariane LugarinhoRocha, João Vitor Barbosa2023-03-10T18:16:59Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/10276Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2023-03-10T18:16:59Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY LA ALINEACIÓN COMO FACTOR DE EFICACIA ESTRATÉGICA: ESTUDIO DE CASOS MÚLTIPLES ALINHAMENTO COMO FATOR DE EFICÁCIA ESTRATÉGICA: ESTUDO DE MÚLTIPLOS CASOS |
title |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY |
spellingShingle |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY Monteiro de Barros, Luís Alberto Alinhamento estratégico Indicadores Implementação de estratégias Eficácia estratégica Estudo de múltiplos casos strategic alignment indicators strategy implementation strategic effectiveness multiple case study alineación estratégica indicadores implementación de estrategias eficacia estratégica estudio de casos múltiples |
title_short |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY |
title_full |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY |
title_fullStr |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY |
title_full_unstemmed |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY |
title_sort |
ALIGNMENT AS A FACTOR OF STRATEGIC EFFECTIVENESS: MULTIPLE CASES STUDY |
author |
Monteiro de Barros, Luís Alberto |
author_facet |
Monteiro de Barros, Luís Alberto Cardoso, Ákila Belém Oliveira, Natanielle Ribeiro Guedes de Ribeiro, Eduarda Dariane Lugarinho Rocha, João Vitor Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Cardoso, Ákila Belém Oliveira, Natanielle Ribeiro Guedes de Ribeiro, Eduarda Dariane Lugarinho Rocha, João Vitor Barbosa |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Monteiro de Barros, Luís Alberto Cardoso, Ákila Belém Oliveira, Natanielle Ribeiro Guedes de Ribeiro, Eduarda Dariane Lugarinho Rocha, João Vitor Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Alinhamento estratégico Indicadores Implementação de estratégias Eficácia estratégica Estudo de múltiplos casos strategic alignment indicators strategy implementation strategic effectiveness multiple case study alineación estratégica indicadores implementación de estrategias eficacia estratégica estudio de casos múltiples |
topic |
Alinhamento estratégico Indicadores Implementação de estratégias Eficácia estratégica Estudo de múltiplos casos strategic alignment indicators strategy implementation strategic effectiveness multiple case study alineación estratégica indicadores implementación de estrategias eficacia estratégica estudio de casos múltiples |
description |
This work consists in an exploratory research which has employed a multiple case study strategy with quantitative and qualitative analyses, in order to verify in-field the adequacy of applying a theoretical model that recommends the adoption of 71 practices which are measurable through indicators of corporate alignment effort, assessing the level of organizational strategies implementation effectiveness. The analyses carried out in the companies based on the investigated indicators have allowed the detection of the level of organizational strategies implementation effectiveness, with the managerial advantage of indicating its origin in detail, along with its characteristics and the profile of the companies’ strategic effectiveness, as well as opportunities for improvement. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-03-10 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10276 10.59306/reen.v15e12022222-245 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10276 |
identifier_str_mv |
10.59306/reen.v15e12022222-245 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/10276/12311 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 1 (2022); 222-245 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220656514629632 |