PURCHASE INTENTION OF PRODUCTS WITH RECYCLED COMPONENTS: A CROSS-COUNTRY STUDY EXPERIMENT

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garcia, Daniele Rodrigues
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Tondolo, Vilmar Antonio Gonçalves, Tondolo, Rosana da Rosa Portella, Brambilla, Flávio Régio, Longaray, André Andrade
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/12455
Resumo: The preservation of exhaustible resources can be accomplished through the offer of sustainable products or services. In this sense, it is noticed the need to deepen studies about the purchase intention of products produced with recycled components, supplied by sustainable entrepreneurs. The objective of this research is to verify the moderating effect of sustainable orientation and brand equity on the effect of the time of the enterprise on the purchase intention. A cross-country study was carried out, from a scenario-based field experiment, with Brazilian and Uruguayan consumers, using the multiple regression analysis technique. The results showed differences between consumers in both countries.
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spelling PURCHASE INTENTION OF PRODUCTS WITH RECYCLED COMPONENTS: A CROSS-COUNTRY STUDY EXPERIMENTINTENCIÓN DE COMPRA DE PRODUCTOS CON COMPONENTES RECICLADOS: UN EXPERIMENTO CROSS-COUNTRYINTENÇÃO DE COMPRA DE PRODUTOS COM COMPONENTES RECICLADOS: UM EXPERIMENTO CROSS-COUNTRYOrientação sustentávelValor da marcaIntenção de compraEmpreendedorismo sustentávelExperimentosustainable orientationbrand equitypurchase intentionsustainable entrepreneurshipexperimentorientación sosteniblevalor de la marcaintención de compraemprendimiento sostenibleexperimentoThe preservation of exhaustible resources can be accomplished through the offer of sustainable products or services. In this sense, it is noticed the need to deepen studies about the purchase intention of products produced with recycled components, supplied by sustainable entrepreneurs. The objective of this research is to verify the moderating effect of sustainable orientation and brand equity on the effect of the time of the enterprise on the purchase intention. A cross-country study was carried out, from a scenario-based field experiment, with Brazilian and Uruguayan consumers, using the multiple regression analysis technique. The results showed differences between consumers in both countries.La preservación de los recursos no renovables puede llevarse a cabo ofreciendo productos y/o servicios sostenibles. En este sentido, existe la necesidad de profundizar estudios sobre la intención de compra de productos elaborados con componentes reciclados, ofrecidos por emprendedores sustentables. El objetivo de esta investigación es verificar el efecto moderador de la orientación sostenible y el valor de marca sobre el efecto del tiempo de la empresa en la intención de compra. Se realizó un estudio transversal, con un experimento de campo basado en escenarios, entre brasileños y uruguayos, utilizando la técnica de análisis de regresión múltiple. Los resultados mostraron diferencias entre los consumidores de ambos países.A preservação de recursos esgotáveis pode ser realizada pela oferta de produtos e/ou serviços sustentáveis. Nesse sentido, observa-se a necessidade de aprofundar estudos sobre intenção de compras de produtos produzidos com componentes reciclados, ofertados por empreendedores sustentáveis. O objetivo desta pesquisa é verificar o efeito moderador da orientação sustentável e do valor da marca no efeito do tempo do empreendimento na intenção de compra. Realizou-se um estudo cross-country, com experimento de campo baseado em cenários, entre brasileiros e uruguaios, empregando-se a técnica de análise de regressão múltipla. Os resultados apontaram diferenças entre consumidores de ambos os países.Universidade do Sul de Santa Catarina2023-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/1245510.59306/reen.v15e22022188-216Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 15 n. 2 (2022); 188-2161984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/12455/12381Copyright (c) 2023 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócioshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGarcia, Daniele RodriguesTondolo, Vilmar Antonio GonçalvesTondolo, Rosana da Rosa PortellaBrambilla, Flávio RégioLongaray, André Andrade2023-04-06T16:34:30Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/12455Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2023-04-06T16:34:30Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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