INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6382 |
Resumo: | This article presents the study of a network of tourism companies in the cities of Quatro Barras and Campina Grande do Sul, Paraná. The objective was to identify strategies that foster institutional entrepreneurship in the region and to develop the entrepreneurial profile of the agents involved. It is a case study that used content analysis of documents and direct observation in the field. The strategies adopted by the twelve companies investigated were identified according to the concepts of strategic formulation, suggesting that the adoption of joint strategies stimulated both corporate and institutional entrepreneurship. |
id |
UNISUL-1_8d5903119909fd37935a5198890e7a53 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6382 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORKESTRATEGIAS DE EMPRENDEDORISMO INSTITUCIONAL EN UNA RED DE EMPRESAS DE TURISMOESTRATÉGIAS DE EMPREENDEDORISMO INSTITUCIONAL NUMA REDE DE EMPRESAS DE TURISMOStrategies of entrepreneurshipInstitutional EntrepreneurshipEntrepreneur ProfileCorporate EntrepreneurshipTourism Network.Estrategias de espíritu empresarialEmprendedorismo InstitucionalPerfil del emprendedorEmprendedorismo corporativoRed de Turismo.Estratégias de empreendedorismoEmpreendedorismo InstitucionalPerfil EmpreendedorEmpreendedorismo CorporativoRede de Turismo.This article presents the study of a network of tourism companies in the cities of Quatro Barras and Campina Grande do Sul, Paraná. The objective was to identify strategies that foster institutional entrepreneurship in the region and to develop the entrepreneurial profile of the agents involved. It is a case study that used content analysis of documents and direct observation in the field. The strategies adopted by the twelve companies investigated were identified according to the concepts of strategic formulation, suggesting that the adoption of joint strategies stimulated both corporate and institutional entrepreneurship. Este artículo presenta el estudio de una red de empresas del sector turístico en las ciudades de Cuatro Barras y Campina Grande do Sul, Paraná. El objetivo fue identificar estrategias que fomenten el espíritu emprendedor institucional en la región y el desarrollo del perfil emprendedor de los agentes involucrados. Se trata de un estudio de caso que utilizó análisis de contenido de documentos y observación directa en el campo. Las estrategias adoptadas por las doce empresas investigadas fueron identificadas de acuerdo con los conceptos de formulación estratégica, sugiriendo que la adopción de estrategias conjuntas estimuló tanto el emprendedorismo corporativo como el institucional. Este artigo apresenta o estudo de uma rede de empresas do setor de turismo nas cidades de Quatro Barras e Campina Grande do Sul, Paraná. O objetivo foi identificar estratégias que fomentam o empreendedorismo institucional na região e o desenvolvimento do perfil empreendedor dos agentes envolvidos. Trata-se de um estudo de caso que utilizou análise de conteúdo de documentos e observação direta no campo. As estratégias adotadas pelas doze empresas investigadas foram identificadas de acordo com os conceitos de formulação estratégica, sugerindo que a adoção de estratégias conjuntas estimulou tanto o empreendedorismo corporativo como o institucional.Universidade do Sul de Santa Catarina2019-05-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/638210.19177/reen.v11e32018136-168Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 3 (2018); 136-1681984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6382/pdfCopyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessLago, Ellen Corrêa WandembruckJacometti, MárcioNascimento, Thiago CavalcanteBonfim, Leandro Rodrigo CantoOliveira, Luiz César de2020-05-09T20:20:14Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6382Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:35.513040Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK ESTRATEGIAS DE EMPRENDEDORISMO INSTITUCIONAL EN UNA RED DE EMPRESAS DE TURISMO ESTRATÉGIAS DE EMPREENDEDORISMO INSTITUCIONAL NUMA REDE DE EMPRESAS DE TURISMO |
title |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK |
spellingShingle |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK Lago, Ellen Corrêa Wandembruck Strategies of entrepreneurship Institutional Entrepreneurship Entrepreneur Profile Corporate Entrepreneurship Tourism Network. Estrategias de espíritu empresarial Emprendedorismo Institucional Perfil del emprendedor Emprendedorismo corporativo Red de Turismo. Estratégias de empreendedorismo Empreendedorismo Institucional Perfil Empreendedor Empreendedorismo Corporativo Rede de Turismo. |
title_short |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK |
title_full |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK |
title_fullStr |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK |
title_full_unstemmed |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK |
title_sort |
INSTITUTIONAL ENTREPRENEURSHIP STRATEGIES IN A TOURISM BUSINESS NETWORK |
author |
Lago, Ellen Corrêa Wandembruck |
author_facet |
Lago, Ellen Corrêa Wandembruck Jacometti, Márcio Nascimento, Thiago Cavalcante Bonfim, Leandro Rodrigo Canto Oliveira, Luiz César de |
author_role |
author |
author2 |
Jacometti, Márcio Nascimento, Thiago Cavalcante Bonfim, Leandro Rodrigo Canto Oliveira, Luiz César de |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lago, Ellen Corrêa Wandembruck Jacometti, Márcio Nascimento, Thiago Cavalcante Bonfim, Leandro Rodrigo Canto Oliveira, Luiz César de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Strategies of entrepreneurship Institutional Entrepreneurship Entrepreneur Profile Corporate Entrepreneurship Tourism Network. Estrategias de espíritu empresarial Emprendedorismo Institucional Perfil del emprendedor Emprendedorismo corporativo Red de Turismo. Estratégias de empreendedorismo Empreendedorismo Institucional Perfil Empreendedor Empreendedorismo Corporativo Rede de Turismo. |
topic |
Strategies of entrepreneurship Institutional Entrepreneurship Entrepreneur Profile Corporate Entrepreneurship Tourism Network. Estrategias de espíritu empresarial Emprendedorismo Institucional Perfil del emprendedor Emprendedorismo corporativo Red de Turismo. Estratégias de empreendedorismo Empreendedorismo Institucional Perfil Empreendedor Empreendedorismo Corporativo Rede de Turismo. |
description |
This article presents the study of a network of tourism companies in the cities of Quatro Barras and Campina Grande do Sul, Paraná. The objective was to identify strategies that foster institutional entrepreneurship in the region and to develop the entrepreneurial profile of the agents involved. It is a case study that used content analysis of documents and direct observation in the field. The strategies adopted by the twelve companies investigated were identified according to the concepts of strategic formulation, suggesting that the adoption of joint strategies stimulated both corporate and institutional entrepreneurship. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-05-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6382 10.19177/reen.v11e32018136-168 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6382 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v11e32018136-168 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6382/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 11 n. 3 (2018); 136-168 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658135728128 |