STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Soares, Tamires Camargo
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Jacometti, Márcio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557
Resumo: Agribusiness is vitally important to the Brazilian economy and the identification of strategies in this segment, through an approach based on real cases, best practices and quality indicators appears relevant. The aim of this study was to analyze which business strategies add value to agribusiness in Brazil, from 2000, considering macroeconomic variables. This is an exploratory research which had as method description of cases based on the analysis of secondary data, grounded on theoretical framework on competitive strategies of the model by Porter and business environment analysis via SWOT model.
id UNISUL-1_903f6237fc541bf56e65a48a6aad7ba3
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2557
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDYLAS ESTRATEGIAS QUE AGREGAN VALOR EN LOS SECTORES DE LA AGROINDUSTRIA EN BRASIL: UN ESTUDIO DESCRIPTIVO TESTRATÉGIAS QUE AGREGAM VALOR NOS SEGMENTOS DO AGRONEGÓCIO NO BRASIL: UM ESTUDO DESCRITIVOCompetitive strategiesValue chainSWOT analysisAgribusiness.Estrategias competitivasCadena de valorAnálisis SWOTAgroindustria.Estratégias competitivasCadeia de valorAnálise SWOTAgronegócio.Agribusiness is vitally important to the Brazilian economy and the identification of strategies in this segment, through an approach based on real cases, best practices and quality indicators appears relevant. The aim of this study was to analyze which business strategies add value to agribusiness in Brazil, from 2000, considering macroeconomic variables. This is an exploratory research which had as method description of cases based on the analysis of secondary data, grounded on theoretical framework on competitive strategies of the model by Porter and business environment analysis via SWOT model.La agroindustria es de vital importancia para la economía brasileña y la identificación de estas estrategias en este segmento, a través de un enfoque basado en casos reales, las mejores prácticas y los indicadores de calidad resulta ser relevante. El objetivo de este estudio fue analizar las estrategias de negocio añaden valor a la agroindustria en Brasil, a partir de 2000, teniendo en cuenta las variables macroeconómicas. Se trata de una investigación exploratoria, que tenía el método de la descripción de casos basados en el análisis de datos secundarios, basado en un marco teórico sobre las estrategias competitivas del modelo porteriano y análisis del entorno empresarial a través del modelo SWOT.O agronegócio tem importância vital para a economia brasileira e a identificação das estratégias presentes nesse segmento, mediante uma abordagem fundamentada em casos reais, boas práticas e indicadores de qualidade revela-se pertinente. O objetivo deste artigo foi analisar quais estratégias de negócio agregaram valor ao agronegócio no Brasil, a partir do ano 2000, considerando variáveis macroeconômicas. Trata-se de uma pesquisa exploratória, que teve como método a descrição de casos baseada na análise de dados secundários, fundamentada em referencial teórico sobre estratégias competitivas do modelo porteriano e análise do ambiente de negócios via modelo SWOT.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/255710.19177/reen.v8e3201592-120Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 92-1201984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557/2588Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoares, Tamires CamargoJacometti, Márcio2016-09-15T14:04:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2557Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.776558Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
LAS ESTRATEGIAS QUE AGREGAN VALOR EN LOS SECTORES DE LA AGROINDUSTRIA EN BRASIL: UN ESTUDIO DESCRIPTIVO T
ESTRATÉGIAS QUE AGREGAM VALOR NOS SEGMENTOS DO AGRONEGÓCIO NO BRASIL: UM ESTUDO DESCRITIVO
title STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
spellingShingle STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
Soares, Tamires Camargo
Competitive strategies
Value chain
SWOT analysis
Agribusiness.
Estrategias competitivas
Cadena de valor
Análisis SWOT
Agroindustria.
Estratégias competitivas
Cadeia de valor
Análise SWOT
Agronegócio.
title_short STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
title_full STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
title_fullStr STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
title_full_unstemmed STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
title_sort STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
author Soares, Tamires Camargo
author_facet Soares, Tamires Camargo
Jacometti, Márcio
author_role author
author2 Jacometti, Márcio
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Soares, Tamires Camargo
Jacometti, Márcio
dc.subject.por.fl_str_mv Competitive strategies
Value chain
SWOT analysis
Agribusiness.
Estrategias competitivas
Cadena de valor
Análisis SWOT
Agroindustria.
Estratégias competitivas
Cadeia de valor
Análise SWOT
Agronegócio.
topic Competitive strategies
Value chain
SWOT analysis
Agribusiness.
Estrategias competitivas
Cadena de valor
Análisis SWOT
Agroindustria.
Estratégias competitivas
Cadeia de valor
Análise SWOT
Agronegócio.
description Agribusiness is vitally important to the Brazilian economy and the identification of strategies in this segment, through an approach based on real cases, best practices and quality indicators appears relevant. The aim of this study was to analyze which business strategies add value to agribusiness in Brazil, from 2000, considering macroeconomic variables. This is an exploratory research which had as method description of cases based on the analysis of secondary data, grounded on theoretical framework on competitive strategies of the model by Porter and business environment analysis via SWOT model.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557
10.19177/reen.v8e3201592-120
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557
identifier_str_mv 10.19177/reen.v8e3201592-120
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557/2588
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 92-120
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657585225728