STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557 |
Resumo: | Agribusiness is vitally important to the Brazilian economy and the identification of strategies in this segment, through an approach based on real cases, best practices and quality indicators appears relevant. The aim of this study was to analyze which business strategies add value to agribusiness in Brazil, from 2000, considering macroeconomic variables. This is an exploratory research which had as method description of cases based on the analysis of secondary data, grounded on theoretical framework on competitive strategies of the model by Porter and business environment analysis via SWOT model. |
id |
UNISUL-1_903f6237fc541bf56e65a48a6aad7ba3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2557 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDYLAS ESTRATEGIAS QUE AGREGAN VALOR EN LOS SECTORES DE LA AGROINDUSTRIA EN BRASIL: UN ESTUDIO DESCRIPTIVO TESTRATÉGIAS QUE AGREGAM VALOR NOS SEGMENTOS DO AGRONEGÓCIO NO BRASIL: UM ESTUDO DESCRITIVOCompetitive strategiesValue chainSWOT analysisAgribusiness.Estrategias competitivasCadena de valorAnálisis SWOTAgroindustria.Estratégias competitivasCadeia de valorAnálise SWOTAgronegócio.Agribusiness is vitally important to the Brazilian economy and the identification of strategies in this segment, through an approach based on real cases, best practices and quality indicators appears relevant. The aim of this study was to analyze which business strategies add value to agribusiness in Brazil, from 2000, considering macroeconomic variables. This is an exploratory research which had as method description of cases based on the analysis of secondary data, grounded on theoretical framework on competitive strategies of the model by Porter and business environment analysis via SWOT model.La agroindustria es de vital importancia para la economía brasileña y la identificación de estas estrategias en este segmento, a través de un enfoque basado en casos reales, las mejores prácticas y los indicadores de calidad resulta ser relevante. El objetivo de este estudio fue analizar las estrategias de negocio añaden valor a la agroindustria en Brasil, a partir de 2000, teniendo en cuenta las variables macroeconómicas. Se trata de una investigación exploratoria, que tenía el método de la descripción de casos basados en el análisis de datos secundarios, basado en un marco teórico sobre las estrategias competitivas del modelo porteriano y análisis del entorno empresarial a través del modelo SWOT.O agronegócio tem importância vital para a economia brasileira e a identificação das estratégias presentes nesse segmento, mediante uma abordagem fundamentada em casos reais, boas práticas e indicadores de qualidade revela-se pertinente. O objetivo deste artigo foi analisar quais estratégias de negócio agregaram valor ao agronegócio no Brasil, a partir do ano 2000, considerando variáveis macroeconômicas. Trata-se de uma pesquisa exploratória, que teve como método a descrição de casos baseada na análise de dados secundários, fundamentada em referencial teórico sobre estratégias competitivas do modelo porteriano e análise do ambiente de negócios via modelo SWOT.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/255710.19177/reen.v8e3201592-120Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 92-1201984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557/2588Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoares, Tamires CamargoJacometti, Márcio2016-09-15T14:04:32Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2557Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.776558Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY LAS ESTRATEGIAS QUE AGREGAN VALOR EN LOS SECTORES DE LA AGROINDUSTRIA EN BRASIL: UN ESTUDIO DESCRIPTIVO T ESTRATÉGIAS QUE AGREGAM VALOR NOS SEGMENTOS DO AGRONEGÓCIO NO BRASIL: UM ESTUDO DESCRITIVO |
title |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY |
spellingShingle |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY Soares, Tamires Camargo Competitive strategies Value chain SWOT analysis Agribusiness. Estrategias competitivas Cadena de valor Análisis SWOT Agroindustria. Estratégias competitivas Cadeia de valor Análise SWOT Agronegócio. |
title_short |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY |
title_full |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY |
title_fullStr |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY |
title_full_unstemmed |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY |
title_sort |
STRATEGIES THAT ADD VALUE IN AGRIBUSINESS SEGMENTS IN BRAZIL: A DESCRIPTIVE STUDY |
author |
Soares, Tamires Camargo |
author_facet |
Soares, Tamires Camargo Jacometti, Márcio |
author_role |
author |
author2 |
Jacometti, Márcio |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Tamires Camargo Jacometti, Márcio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Competitive strategies Value chain SWOT analysis Agribusiness. Estrategias competitivas Cadena de valor Análisis SWOT Agroindustria. Estratégias competitivas Cadeia de valor Análise SWOT Agronegócio. |
topic |
Competitive strategies Value chain SWOT analysis Agribusiness. Estrategias competitivas Cadena de valor Análisis SWOT Agroindustria. Estratégias competitivas Cadeia de valor Análise SWOT Agronegócio. |
description |
Agribusiness is vitally important to the Brazilian economy and the identification of strategies in this segment, through an approach based on real cases, best practices and quality indicators appears relevant. The aim of this study was to analyze which business strategies add value to agribusiness in Brazil, from 2000, considering macroeconomic variables. This is an exploratory research which had as method description of cases based on the analysis of secondary data, grounded on theoretical framework on competitive strategies of the model by Porter and business environment analysis via SWOT model. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557 10.19177/reen.v8e3201592-120 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v8e3201592-120 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2557/2588 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 3 (2015); 92-120 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657585225728 |