Organizational change: a case study in distance education tutorship
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918 |
Resumo: | This article analyzes the planned organizational change process in the Administration Graduate Course, in the distance modality, at the UFSC. Sought to understand which factors stimulated the change, how was made its development and implementation, and how the different hierarchical levels involved faced whole process; and approximately one year after implementing, see if the planned is in consonance with the practice, and what are the positive and negative factors of the change for the course. For this purpose was made a study case. Among the research findings are highlighted the challenges that this process involves. |
id |
UNISUL-1_95311fc0a8c156820a82ef5ca1469da4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/918 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
Organizational change: a case study in distance education tutorshipMudança organizacional: um estudo de caso em tutoria de educação a distânciaOrganizational change. Distance education. Tutorship.Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria.This article analyzes the planned organizational change process in the Administration Graduate Course, in the distance modality, at the UFSC. Sought to understand which factors stimulated the change, how was made its development and implementation, and how the different hierarchical levels involved faced whole process; and approximately one year after implementing, see if the planned is in consonance with the practice, and what are the positive and negative factors of the change for the course. For this purpose was made a study case. Among the research findings are highlighted the challenges that this process involves.Este artigo analisa um processo de mudança organizacional realizado no curso de Graduação em Administração, na modalidade à distância, da Universidade Federal de Santa Catarina. Procurou-se analisar quais os fatores que estimularam a mudança, como foi feita a sua elaboração e implantação, e como os diferentes níveis hierárquicos envolvidos encararam todo esse processo; e, após aproximadamente um ano de implantação, observar se o planejado está em consonância com a prática, e quais os fatores positivos e negativos da mudança para o curso. Para tanto, foi realizado um estudo de caso. Entre os achados da pesquisa estão evidenciados os desafios que este processo envolve. Universidade do Sul de Santa Catarina2012-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/91810.19177/reen.v5e32012151-176Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 5 n. 3 (2012); 151-1761984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918/1033Kich, Juliane Ines D FrancescoNunes, Thiago SoaresPereira, Mauricio FernandesMoritz, Gilberto De Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T16:21:46Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/918Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:23.828545Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Organizational change: a case study in distance education tutorship Mudança organizacional: um estudo de caso em tutoria de educação a distância |
title |
Organizational change: a case study in distance education tutorship |
spellingShingle |
Organizational change: a case study in distance education tutorship Kich, Juliane Ines D Francesco Organizational change. Distance education. Tutorship. Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria. |
title_short |
Organizational change: a case study in distance education tutorship |
title_full |
Organizational change: a case study in distance education tutorship |
title_fullStr |
Organizational change: a case study in distance education tutorship |
title_full_unstemmed |
Organizational change: a case study in distance education tutorship |
title_sort |
Organizational change: a case study in distance education tutorship |
author |
Kich, Juliane Ines D Francesco |
author_facet |
Kich, Juliane Ines D Francesco Nunes, Thiago Soares Pereira, Mauricio Fernandes Moritz, Gilberto De Oliveira |
author_role |
author |
author2 |
Nunes, Thiago Soares Pereira, Mauricio Fernandes Moritz, Gilberto De Oliveira |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kich, Juliane Ines D Francesco Nunes, Thiago Soares Pereira, Mauricio Fernandes Moritz, Gilberto De Oliveira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Organizational change. Distance education. Tutorship. Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria. |
topic |
Organizational change. Distance education. Tutorship. Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria. |
description |
This article analyzes the planned organizational change process in the Administration Graduate Course, in the distance modality, at the UFSC. Sought to understand which factors stimulated the change, how was made its development and implementation, and how the different hierarchical levels involved faced whole process; and approximately one year after implementing, see if the planned is in consonance with the practice, and what are the positive and negative factors of the change for the course. For this purpose was made a study case. Among the research findings are highlighted the challenges that this process involves. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918 10.19177/reen.v5e32012151-176 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v5e32012151-176 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918/1033 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 5 n. 3 (2012); 151-176 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657121755136 |