Organizational change: a case study in distance education tutorship

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kich, Juliane Ines D Francesco
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Nunes, Thiago Soares, Pereira, Mauricio Fernandes, Moritz, Gilberto De Oliveira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918
Resumo: This article analyzes the planned organizational change process in the Administration Graduate Course, in the distance modality, at the UFSC. Sought to understand which factors stimulated the change, how was made its development and implementation, and how the different hierarchical levels involved faced whole process; and approximately one year after implementing, see if the planned is in consonance with the practice, and what are the positive and negative factors of the change for the course. For this purpose was made a study case. Among the research findings are highlighted the challenges that this process involves.
id UNISUL-1_95311fc0a8c156820a82ef5ca1469da4
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/918
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling Organizational change: a case study in distance education tutorshipMudança organizacional: um estudo de caso em tutoria de educação a distânciaOrganizational change. Distance education. Tutorship.Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria.This article analyzes the planned organizational change process in the Administration Graduate Course, in the distance modality, at the UFSC. Sought to understand which factors stimulated the change, how was made its development and implementation, and how the different hierarchical levels involved faced whole process; and approximately one year after implementing, see if the planned is in consonance with the practice, and what are the positive and negative factors of the change for the course. For this purpose was made a study case. Among the research findings are highlighted the challenges that this process involves.Este artigo analisa um processo de mudança organizacional realizado no curso de Graduação em Administração, na modalidade à distância, da Universidade Federal de Santa Catarina. Procurou-se analisar quais os fatores que estimularam a mudança, como foi feita a sua elaboração e implantação, e como os diferentes níveis hierárquicos envolvidos encararam todo esse processo; e, após aproximadamente um ano de implantação, observar se o planejado está em consonância com a prática, e quais os fatores positivos e negativos da mudança para o curso. Para tanto, foi realizado um estudo de caso. Entre os achados da pesquisa estão evidenciados os desafios que este processo envolve. Universidade do Sul de Santa Catarina2012-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/91810.19177/reen.v5e32012151-176Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 5 n. 3 (2012); 151-1761984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918/1033Kich, Juliane Ines D FrancescoNunes, Thiago SoaresPereira, Mauricio FernandesMoritz, Gilberto De Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T16:21:46Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/918Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:23.828545Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv Organizational change: a case study in distance education tutorship
Mudança organizacional: um estudo de caso em tutoria de educação a distância
title Organizational change: a case study in distance education tutorship
spellingShingle Organizational change: a case study in distance education tutorship
Kich, Juliane Ines D Francesco
Organizational change. Distance education. Tutorship.
Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria.
title_short Organizational change: a case study in distance education tutorship
title_full Organizational change: a case study in distance education tutorship
title_fullStr Organizational change: a case study in distance education tutorship
title_full_unstemmed Organizational change: a case study in distance education tutorship
title_sort Organizational change: a case study in distance education tutorship
author Kich, Juliane Ines D Francesco
author_facet Kich, Juliane Ines D Francesco
Nunes, Thiago Soares
Pereira, Mauricio Fernandes
Moritz, Gilberto De Oliveira
author_role author
author2 Nunes, Thiago Soares
Pereira, Mauricio Fernandes
Moritz, Gilberto De Oliveira
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Kich, Juliane Ines D Francesco
Nunes, Thiago Soares
Pereira, Mauricio Fernandes
Moritz, Gilberto De Oliveira
dc.subject.por.fl_str_mv Organizational change. Distance education. Tutorship.
Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria.
topic Organizational change. Distance education. Tutorship.
Mudança organizacional. Educação a Distância. Tutoria.
description This article analyzes the planned organizational change process in the Administration Graduate Course, in the distance modality, at the UFSC. Sought to understand which factors stimulated the change, how was made its development and implementation, and how the different hierarchical levels involved faced whole process; and approximately one year after implementing, see if the planned is in consonance with the practice, and what are the positive and negative factors of the change for the course. For this purpose was made a study case. Among the research findings are highlighted the challenges that this process involves.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918
10.19177/reen.v5e32012151-176
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918
identifier_str_mv 10.19177/reen.v5e32012151-176
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/918/1033
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 5 n. 3 (2012); 151-176
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220657121755136