DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: França, Maria Isabel Rola
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Vasconcelos, Geraldo Magela Rodrigues de, de Castro, José Márcio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6493
Resumo: This study investigates whether and how the history of acquisitions carried out by two companies, here identified as Alpha and Beta, subsequently influenced the operation of the acquisition of organization Beta by Alpha. The qualitative case study discusses a process of acquisition in the educational sector involving two firms – Alpha (acquirer) and Beta (acquired). The results indicate that the experience in previous acquisitions involved learning and influenced the operation, as well as its final configuration, the management models of the acquired being adopted in the acquirer, which constitutes, according to the reviewed literature, a situation of rare occurrence.
id UNISUL-1_979f229324ab5417d457e0f839ca5da7
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6493
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTORLA EXPERIENCIA DE SUCESIVAS ADQUISICIONES CONDUCE AL APRENDIZAJE ORGANIZACIONAL? UN CASO EN EL SECTOR EDUCATIVOA EXPERIÊNCIA DE SUCESSIVAS AQUISIÇÕES LEVA À APRENDIZAGEM ORGANIZACIONAL? UM CASO NO SETOR EDUCACIONALMerger and acquisitionExperience in acquisitionorganizational learningReverse integrationValue creation.Fusión y adquisiciónExperiencia en adquisiciónAprendizaje organizacionalIntegración inversaCreación de valor.Fusão e aquisição de empresasExperiência em aquisiçãoAprendizagem organizacionalIntegração reversaCriação de valor.This study investigates whether and how the history of acquisitions carried out by two companies, here identified as Alpha and Beta, subsequently influenced the operation of the acquisition of organization Beta by Alpha. The qualitative case study discusses a process of acquisition in the educational sector involving two firms – Alpha (acquirer) and Beta (acquired). The results indicate that the experience in previous acquisitions involved learning and influenced the operation, as well as its final configuration, the management models of the acquired being adopted in the acquirer, which constitutes, according to the reviewed literature, a situation of rare occurrence.Este trabajo investiga si y como el histórico de adquisiciones realizadas por dos empresas, aquí identificadas como Alfa y Beta, influenció posteriormente la operación de adquisición de la organización Beta por Alfa. El estudio de caso cualitativo discute un proceso de adquisición en el sector educativo involucrando a dos firmas - Alfa (adquirente) y Beta (adquirida). Los resultados indican que la experiencia en adquisiciones anteriores implicó aprendizaje e influenció la operación, así como su configuración final, siendo adoptados en la adquirente los modelos de gestión de la adquirida, constituyendo, según literatura revisada, una situación de rara ocurrencia.Este trabalho investiga se e como o histórico de aquisições realizadas por duas empresas, aqui identificadas como Alfa e Beta, influenciou, posteriormente, a operação de aquisição da organização Beta pela Alfa. O estudo de caso qualitativo discute um processo de aquisição no setor educacional envolvendo duas firmas – Alfa (adquirente) e Beta (adquirida). Os resultados indicam que a experiência em aquisições anteriores implicou aprendizagem e influenciou a operação, bem como sua configuração final, sendo adotados na adquirente os modelos de gestão da adquirida, constituindo, segundo literatura revisada, uma situação de rara ocorrência.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/649310.19177/reen.v12e2201958-84Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 58-841984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6493/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessFrança, Maria Isabel RolaVasconcelos, Geraldo Magela Rodrigues dede Castro, José Márcio2020-04-23T19:19:08Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6493Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:35.854886Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
LA EXPERIENCIA DE SUCESIVAS ADQUISICIONES CONDUCE AL APRENDIZAJE ORGANIZACIONAL? UN CASO EN EL SECTOR EDUCATIVO
A EXPERIÊNCIA DE SUCESSIVAS AQUISIÇÕES LEVA À APRENDIZAGEM ORGANIZACIONAL? UM CASO NO SETOR EDUCACIONAL
title DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
spellingShingle DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
França, Maria Isabel Rola
Merger and acquisition
Experience in acquisition
organizational learning
Reverse integration
Value creation.
Fusión y adquisición
Experiencia en adquisición
Aprendizaje organizacional
Integración inversa
Creación de valor.
Fusão e aquisição de empresas
Experiência em aquisição
Aprendizagem organizacional
Integração reversa
Criação de valor.
title_short DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
title_full DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
title_fullStr DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
title_full_unstemmed DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
title_sort DOES THE SUCCESSIVE ACQUISITION EXPERIENCE LEAD TO ORGANIZATIONAL LEARNING? A CASE IN THE EDUCATIONAL SECTOR
author França, Maria Isabel Rola
author_facet França, Maria Isabel Rola
Vasconcelos, Geraldo Magela Rodrigues de
de Castro, José Márcio
author_role author
author2 Vasconcelos, Geraldo Magela Rodrigues de
de Castro, José Márcio
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv França, Maria Isabel Rola
Vasconcelos, Geraldo Magela Rodrigues de
de Castro, José Márcio
dc.subject.por.fl_str_mv Merger and acquisition
Experience in acquisition
organizational learning
Reverse integration
Value creation.
Fusión y adquisición
Experiencia en adquisición
Aprendizaje organizacional
Integración inversa
Creación de valor.
Fusão e aquisição de empresas
Experiência em aquisição
Aprendizagem organizacional
Integração reversa
Criação de valor.
topic Merger and acquisition
Experience in acquisition
organizational learning
Reverse integration
Value creation.
Fusión y adquisición
Experiencia en adquisición
Aprendizaje organizacional
Integración inversa
Creación de valor.
Fusão e aquisição de empresas
Experiência em aquisição
Aprendizagem organizacional
Integração reversa
Criação de valor.
description This study investigates whether and how the history of acquisitions carried out by two companies, here identified as Alpha and Beta, subsequently influenced the operation of the acquisition of organization Beta by Alpha. The qualitative case study discusses a process of acquisition in the educational sector involving two firms – Alpha (acquirer) and Beta (acquired). The results indicate that the experience in previous acquisitions involved learning and influenced the operation, as well as its final configuration, the management models of the acquired being adopted in the acquirer, which constitutes, according to the reviewed literature, a situation of rare occurrence.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6493
10.19177/reen.v12e2201958-84
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6493
identifier_str_mv 10.19177/reen.v12e2201958-84
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6493/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 2 (2019); 58-84
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658148311040