Project management applied to contracts of new products in the automotive sector

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Fromm, Rudolf Friedrich
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Maccari, Emerson Antonio, Kniess, Cláudia Terezinha, Biancolino, Cesar Augusto, Costa, Giovane da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/662
Resumo: The auto parts industry is cited in the literature as an industry shrouded in competitive pressures of various kinds. This industry faces big challenges to control costs and maintain profitability, given the pressures in a complex and dynamic market. The research aims to identify how the contract management of development projects of new products in an auto parts company can contribute to create value in the company. The research is qualitative, based in unique case study method, by means of observations carried out with the areas of trade and product development in leading global supplier of Electrical Distribution System- EDS (automotive electrical components). Data collection was done by interviewing executives and managers of the areas studied based on the use of a semi-structured questionnaire. The results show that in relation to contract management of new products, the company doesn’t use in a structured and systematic concepts associated with project management. This makes the operational activities are not in line with its strategic objectives such as: a) standard model and prepare regular reports on the progress of projects; b) establish a formal approval process by the end of each stage of the project; c) strengthen the integrated design changes, because when not part of or treated properly can result in destruction of firm value.  
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spelling Project management applied to contracts of new products in the automotive sectorGestão de projetos aplicada aos contratos de novos produtos no setor de autopeçasGestão de ProjetosCiclo de vida dos ProdutosGestão de Contratos The auto parts industry is cited in the literature as an industry shrouded in competitive pressures of various kinds. This industry faces big challenges to control costs and maintain profitability, given the pressures in a complex and dynamic market. The research aims to identify how the contract management of development projects of new products in an auto parts company can contribute to create value in the company. The research is qualitative, based in unique case study method, by means of observations carried out with the areas of trade and product development in leading global supplier of Electrical Distribution System- EDS (automotive electrical components). Data collection was done by interviewing executives and managers of the areas studied based on the use of a semi-structured questionnaire. The results show that in relation to contract management of new products, the company doesn’t use in a structured and systematic concepts associated with project management. This makes the operational activities are not in line with its strategic objectives such as: a) standard model and prepare regular reports on the progress of projects; b) establish a formal approval process by the end of each stage of the project; c) strengthen the integrated design changes, because when not part of or treated properly can result in destruction of firm value.  A indústria de autopeças é citada na literatura como um setor industrial envolto em pressões de ordem competitiva de várias naturezas. Esta indústria enfrenta grandes desafios para controlar seus custos e manter sua rentabilidade, haja vista as pressões sofridas em um mercado complexo e dinâmico. O objetivo da pesquisa é identificar como a gestão de contratos dos projetos de desenvolvimento de novos produtos em uma empresa de autopeças pode contribuir a geração de valor na empresa. A pesquisa é qualitativa, baseada no método de estudo de caso único em profundidade, por meio das observações realizadas junto às áreas comerciais e de desenvolvimento de produtos de uma empresa líder mundial no fornecimento de Sistemas de Distribuição Elétricos – EDS (componentes elétricos automotivos). A coleta de dados feita por entrevista com os executivos e gerentes das áreas estudadas com base na utilização de um questionário semi-estruturado. Os resultados demonstram que em relação à gestão de contratos de novos produtos, a empresa não utiliza de forma estruturada e sistemática conceitos associados à gestão de projetos. Isto faz com que as atividades operacionais não estejam em linha aos seus objetivos estratégicos tais como: a) modelar e preparar relatórios padronizados regulares sobre a evolução dos projetos; b)  estabelecer um processo formal de aprovação ao final de cada estágio de projeto; c) fortalecer o sistema integrado de mudanças do projeto, pois quando não integrada ou tratada adequadamente pode resultar em destruição do valor da empresa.Universidade do Sul de Santa Catarina2011-12-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/66210.19177/reen.v4e2201187-116Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 4 n. 2 (2011); 87-1161984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/662/712Fromm, Rudolf FriedrichMaccari, Emerson AntonioKniess, Cláudia TerezinhaBiancolino, Cesar AugustoCosta, Giovane dainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T16:49:17Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/662Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:22.268610Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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