GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Marques, Alex Denjoy Prado
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Montenegro, Ludmilla Meyer, Batista, Karen
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545
Resumo: This study analyzed the growth strategies adopted by Sergifar, according to the typology proposed by Groß (2003). A single descriptive, qualitative study was carried out, with data collection through interviews, and data analysis through content analysis. It was concluded that the basic strategies together with the reduction of barriers to entry to the network and the hiring of specific personnel for development were crucial actions in the growth and development of the network. The basic strategies brought more direct benefits to the network, being the most important category among those analyzed.
id UNISUL-1_a863b2a781b4afb6ae70322d5b1cd373
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9545
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORKESTRATEGIAS DE CRECIMIENTO EN REDES INTERORGANIZATIVAS: UN ESTUDIO CON UNA RED DE FARMACIASESTRATÉGIAS DE CRESCIMENTO EM REDES INTERORGANIZACIONAIS: UM ESTUDO COM UMA REDE DE FARMÁCIASGrowth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector.Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico.Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico.This study analyzed the growth strategies adopted by Sergifar, according to the typology proposed by Groß (2003). A single descriptive, qualitative study was carried out, with data collection through interviews, and data analysis through content analysis. It was concluded that the basic strategies together with the reduction of barriers to entry to the network and the hiring of specific personnel for development were crucial actions in the growth and development of the network. The basic strategies brought more direct benefits to the network, being the most important category among those analyzed.Este estudio analizó las estrategias de crecimiento adoptadas por la Red Sergifar, según la tipología propuesta por Groß (2003). Se realizó un estudio de caso único descriptivo, de naturaleza cualitativa, con recolección de datos mediante entrevistas y análisis de datos mediante análisis de contenido. Se concluyó que las estrategias básicas en conjunto con la reducción de barreras de entrada a la red y la contratación de personal específico para el desarrollo fueron acciones cruciales en el crecimiento y desarrollo de la red. Las estrategias básicas trajeron beneficios más directos a la red, siendo la categoría más importante entre las analizadas.Este estudo analisou as estratégias de crescimento adotadas pela Rede Sergifar, segundo a tipologia proposta por Groß (2003). Realizou-se um estudo de caso único descritivo, de natureza qualitativa, com coleta de dados por meio de entrevistas, e análise dos dados por meio da análise de conteúdo. Concluiu-se que as estratégias básicas em conjunto com a redução das barreiras de entrada à rede e a contratação de pessoal específico para desenvolvimento foram ações cruciais no crescimento e desenvolvimento da rede. As estratégias básicas trouxeram mais benefícios diretos para a rede, sendo a categoria mais importante dentre as analisadas.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/954510.19177/reen.v13e22020269-301Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 2 (2020); 269-3011984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Alex Denjoy PradoMontenegro, Ludmilla MeyerBatista, Karen2020-11-25T20:51:35Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9545Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:41.442603Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
ESTRATEGIAS DE CRECIMIENTO EN REDES INTERORGANIZATIVAS: UN ESTUDIO CON UNA RED DE FARMACIAS
ESTRATÉGIAS DE CRESCIMENTO EM REDES INTERORGANIZACIONAIS: UM ESTUDO COM UMA REDE DE FARMÁCIAS
title GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
spellingShingle GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
Marques, Alex Denjoy Prado
Growth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector.
Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico.
Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico.
title_short GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
title_full GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
title_fullStr GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
title_full_unstemmed GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
title_sort GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
author Marques, Alex Denjoy Prado
author_facet Marques, Alex Denjoy Prado
Montenegro, Ludmilla Meyer
Batista, Karen
author_role author
author2 Montenegro, Ludmilla Meyer
Batista, Karen
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Marques, Alex Denjoy Prado
Montenegro, Ludmilla Meyer
Batista, Karen
dc.subject.por.fl_str_mv Growth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector.
Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico.
Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico.
topic Growth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector.
Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico.
Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico.
description This study analyzed the growth strategies adopted by Sergifar, according to the typology proposed by Groß (2003). A single descriptive, qualitative study was carried out, with data collection through interviews, and data analysis through content analysis. It was concluded that the basic strategies together with the reduction of barriers to entry to the network and the hiring of specific personnel for development were crucial actions in the growth and development of the network. The basic strategies brought more direct benefits to the network, being the most important category among those analyzed.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545
10.19177/reen.v13e22020269-301
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545
identifier_str_mv 10.19177/reen.v13e22020269-301
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 2 (2020); 269-301
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658734465024