GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545 |
Resumo: | This study analyzed the growth strategies adopted by Sergifar, according to the typology proposed by Groß (2003). A single descriptive, qualitative study was carried out, with data collection through interviews, and data analysis through content analysis. It was concluded that the basic strategies together with the reduction of barriers to entry to the network and the hiring of specific personnel for development were crucial actions in the growth and development of the network. The basic strategies brought more direct benefits to the network, being the most important category among those analyzed. |
id |
UNISUL-1_a863b2a781b4afb6ae70322d5b1cd373 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9545 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORKESTRATEGIAS DE CRECIMIENTO EN REDES INTERORGANIZATIVAS: UN ESTUDIO CON UNA RED DE FARMACIASESTRATÉGIAS DE CRESCIMENTO EM REDES INTERORGANIZACIONAIS: UM ESTUDO COM UMA REDE DE FARMÁCIASGrowth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector.Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico.Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico.This study analyzed the growth strategies adopted by Sergifar, according to the typology proposed by Groß (2003). A single descriptive, qualitative study was carried out, with data collection through interviews, and data analysis through content analysis. It was concluded that the basic strategies together with the reduction of barriers to entry to the network and the hiring of specific personnel for development were crucial actions in the growth and development of the network. The basic strategies brought more direct benefits to the network, being the most important category among those analyzed.Este estudio analizó las estrategias de crecimiento adoptadas por la Red Sergifar, según la tipología propuesta por Groß (2003). Se realizó un estudio de caso único descriptivo, de naturaleza cualitativa, con recolección de datos mediante entrevistas y análisis de datos mediante análisis de contenido. Se concluyó que las estrategias básicas en conjunto con la reducción de barreras de entrada a la red y la contratación de personal específico para el desarrollo fueron acciones cruciales en el crecimiento y desarrollo de la red. Las estrategias básicas trajeron beneficios más directos a la red, siendo la categoría más importante entre las analizadas.Este estudo analisou as estratégias de crescimento adotadas pela Rede Sergifar, segundo a tipologia proposta por Groß (2003). Realizou-se um estudo de caso único descritivo, de natureza qualitativa, com coleta de dados por meio de entrevistas, e análise dos dados por meio da análise de conteúdo. Concluiu-se que as estratégias básicas em conjunto com a redução das barreiras de entrada à rede e a contratação de pessoal específico para desenvolvimento foram ações cruciais no crescimento e desenvolvimento da rede. As estratégias básicas trouxeram mais benefícios diretos para a rede, sendo a categoria mais importante dentre as analisadas.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-11-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/954510.19177/reen.v13e22020269-301Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 2 (2020); 269-3011984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarques, Alex Denjoy PradoMontenegro, Ludmilla MeyerBatista, Karen2020-11-25T20:51:35Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9545Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:41.442603Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK ESTRATEGIAS DE CRECIMIENTO EN REDES INTERORGANIZATIVAS: UN ESTUDIO CON UNA RED DE FARMACIAS ESTRATÉGIAS DE CRESCIMENTO EM REDES INTERORGANIZACIONAIS: UM ESTUDO COM UMA REDE DE FARMÁCIAS |
title |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK |
spellingShingle |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK Marques, Alex Denjoy Prado Growth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector. Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico. Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico. |
title_short |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK |
title_full |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK |
title_fullStr |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK |
title_full_unstemmed |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK |
title_sort |
GROWTH STRATEGIES IN INTER-ORGANIZATIONAL NETWORKS: A STUDY WITH A PHARMACY NETWORK |
author |
Marques, Alex Denjoy Prado |
author_facet |
Marques, Alex Denjoy Prado Montenegro, Ludmilla Meyer Batista, Karen |
author_role |
author |
author2 |
Montenegro, Ludmilla Meyer Batista, Karen |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marques, Alex Denjoy Prado Montenegro, Ludmilla Meyer Batista, Karen |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Growth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector. Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico. Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico. |
topic |
Growth Strategies. Business Networks. Interorganizational networks. Pharmaceutical Sector. Estrategias de crecimiento. Redes comerciales. Redes interorganizacionales. Sector farmacéutico. Estratégias de Crescimento. Redes de Empresas. Redes Interorganizacionais. Setor Farmacêutico. |
description |
This study analyzed the growth strategies adopted by Sergifar, according to the typology proposed by Groß (2003). A single descriptive, qualitative study was carried out, with data collection through interviews, and data analysis through content analysis. It was concluded that the basic strategies together with the reduction of barriers to entry to the network and the hiring of specific personnel for development were crucial actions in the growth and development of the network. The basic strategies brought more direct benefits to the network, being the most important category among those analyzed. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545 10.19177/reen.v13e22020269-301 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v13e22020269-301 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9545/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 n. 2 (2020); 269-301 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658734465024 |