Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/475 |
Resumo: | The city of Balneário Camboriu has become a major national tourist destination visited by thousands of tourists every year and its hotel net stands out in the region's economy. This study aimed at showing how the local hotel network is using the different marketing channels. This is a qualitative and exploratory research, whose methodological procedures were the application of a semi-structured questionnaire supplemented by review of literature. The results show the use of distribution channels and the direct and indirect use of the Internet as a great marketing tool in commercializing the services of the hotel, because of the ease of electronic access nowadays, the Internet has become a major marketing tool for the tourist market. |
id |
UNISUL-1_bcd2b8b2dfb9942424cfef477c233acf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/475 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC)Análise dos canais de distribuição em hotel de pequeno porte em Balneário Camburiú (SC)Gestão de hotéis. Canais de distribuição. Hospitalidade The city of Balneário Camboriu has become a major national tourist destination visited by thousands of tourists every year and its hotel net stands out in the region's economy. This study aimed at showing how the local hotel network is using the different marketing channels. This is a qualitative and exploratory research, whose methodological procedures were the application of a semi-structured questionnaire supplemented by review of literature. The results show the use of distribution channels and the direct and indirect use of the Internet as a great marketing tool in commercializing the services of the hotel, because of the ease of electronic access nowadays, the Internet has become a major marketing tool for the tourist market. A cidade de Balneário Camboriú desponta como uma grande destinação turística nacional visitada por milhares de turistas todos os anos e sua hotelaria destaca-se no cenário da economia da região. Para a captação da demanda, um dos desafios dos empreendimentos hoteleiros é equilibrar o uso de diferentes modalidades de canais de distribuição, que variam de diretos a indiretos. Utilizando a abordagem de estudo de caso, este trabalho teve como objetivo analisar o uso de canais de distribuição na hotelaria identificando as vantagens e desvantagens percebidas em cada modalidade. De caráter qualitativo e exploratório, os procedimentos de coleta de dados envolveram a realização de entrevistas semi-estruturadas com o principal dirigente do empreendimento. Os resultados mostram a utilização de canais de distribuição diretos e indiretos e a utilização da internet como ferramenta de marketing na comercialização dos serviços do hotel.Universidade do Sul de Santa Catarina2011-10-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/47510.19177/reen.v4e120113-18Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 4 n. 1 (2011); 3-181984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/475/627Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de LorenziBarbosa, Fabrício Silvainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T16:53:19Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/475Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:21.169900Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) Análise dos canais de distribuição em hotel de pequeno porte em Balneário Camburiú (SC) |
title |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) |
spellingShingle |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi Gestão de hotéis. Canais de distribuição. Hospitalidade |
title_short |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) |
title_full |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) |
title_fullStr |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) |
title_full_unstemmed |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) |
title_sort |
Distribution channels analysis in small hotel Balneário Camboriú (SC) |
author |
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi |
author_facet |
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi Barbosa, Fabrício Silva |
author_role |
author |
author2 |
Barbosa, Fabrício Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cancellier, Éverton Luís Pellizzaro de Lorenzi Barbosa, Fabrício Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gestão de hotéis. Canais de distribuição. Hospitalidade |
topic |
Gestão de hotéis. Canais de distribuição. Hospitalidade |
description |
The city of Balneário Camboriu has become a major national tourist destination visited by thousands of tourists every year and its hotel net stands out in the region's economy. This study aimed at showing how the local hotel network is using the different marketing channels. This is a qualitative and exploratory research, whose methodological procedures were the application of a semi-structured questionnaire supplemented by review of literature. The results show the use of distribution channels and the direct and indirect use of the Internet as a great marketing tool in commercializing the services of the hotel, because of the ease of electronic access nowadays, the Internet has become a major marketing tool for the tourist market. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-10-21 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/475 10.19177/reen.v4e120113-18 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/475 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v4e120113-18 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/475/627 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 4 n. 1 (2011); 3-18 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220657007460352 |