PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6921 |
Resumo: | With the objective of analyzing the performance of elementary school students in the municipal schools of Santa Maria/RS, in relation to IDEB, considering the expenses per student, a case study was carried out from 2013 to 2015, with a qualitative approach. Eleven schools with IDEB were identified, where only 4 exceeded the goals. In general, these schools have a lower cost per student, lower reproduction rates and better trained faculty, emphasizing the professionalism of the management and the social context, in comparison to the others. We conclude that in order to understand school performance, public entities need to adopt management tools. |
id |
UNISUL-1_c8389e812dea76ed20956da046ed80d2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6921 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RSGASTOS PÚBLICOS EN EDUCACIÓN Y RENDIMIENTO ESCOLAR: ANÁLISIS CUALITATIVO DE LOS RESULTADOS DEL IDEB EN SANTA MARIA/RSGASTOS PÚBLICOS EM EDUCAÇÃO E DESEMPENHO ESCOLAR: ANÁLISE QUALITATIVA DOS RESULTADOS DO IDEB EM SANTA MARIA/RSCost per studentInvestments in educationQuality in education.Costo por estudianteInversiones en educaciónCalidad en la educación.Custo por alunoInvestimentos em educaçãoQualidade na educação.With the objective of analyzing the performance of elementary school students in the municipal schools of Santa Maria/RS, in relation to IDEB, considering the expenses per student, a case study was carried out from 2013 to 2015, with a qualitative approach. Eleven schools with IDEB were identified, where only 4 exceeded the goals. In general, these schools have a lower cost per student, lower reproduction rates and better trained faculty, emphasizing the professionalism of the management and the social context, in comparison to the others. We conclude that in order to understand school performance, public entities need to adopt management tools.Con el objetivo de analizar el desempeño de los alumnos de la enseñanza fundamental de las escuelas municipales de Santa Maria / RS en relación al IDEB, considerando los gastos por alumno, se realizó un estudio de caso de 2013 a 2015, con abordaje cualitativo. Se identificaron 11 escuelas con IDEB, donde sólo 4 superaron las metas. En general, estas escuelas presentan costo por alumno más bajo, menores tasas de reprobación y cuerpo docente con mejor formación, resaltando el profesionalismo de la gestión y el contexto social, en comparación a las demás. Se concluye que para entender el desempeño escolar, las entidades públicas necesitan adoptar herramientas de gestión.Com objetivo de analisar o desempenho dos alunos do ensino fundamental das escolas municipais de Santa Maria/RS, em relação ao IDEB, considerando os gastos por aluno, realizou-se um estudo de caso de 2013 a 2015, com abordagem qualitativa. Identificou-se 11 escolas com avaliação no IDEB, sendo que apenas 4 superaram as metas. Em geral, essas escolas apresentam custo por aluno mais baixo, menores taxas de reprovação e corpo docente com melhor formação, ressaltando-se o profissionalismo da gestão e o contexto social, em comparação às demais. Conclui-se que para entender o desempenho escolar, as entidades públicas precisam adotar ferramentas de gestão.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-05-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/692110.19177/reen.v12e0201938-62Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 (2020): Edição Especial 1 CIDESP 2018 / 2019; 38-621984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6921/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSoares, Cristiano Sausenda Rosa, Fabrícia Silva2020-05-13T19:08:16Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6921Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:37.065724Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS GASTOS PÚBLICOS EN EDUCACIÓN Y RENDIMIENTO ESCOLAR: ANÁLISIS CUALITATIVO DE LOS RESULTADOS DEL IDEB EN SANTA MARIA/RS GASTOS PÚBLICOS EM EDUCAÇÃO E DESEMPENHO ESCOLAR: ANÁLISE QUALITATIVA DOS RESULTADOS DO IDEB EM SANTA MARIA/RS |
title |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS |
spellingShingle |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS Soares, Cristiano Sausen Cost per student Investments in education Quality in education. Costo por estudiante Inversiones en educación Calidad en la educación. Custo por aluno Investimentos em educação Qualidade na educação. |
title_short |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS |
title_full |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS |
title_fullStr |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS |
title_full_unstemmed |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS |
title_sort |
PUBLIC EXPENDITURE IN EDUCATION AND SCHOOL PERFORMANCE: QUALITATIVE ANALYSIS OF IDEB RESULTS IN SANTA MARIA/RS |
author |
Soares, Cristiano Sausen |
author_facet |
Soares, Cristiano Sausen da Rosa, Fabrícia Silva |
author_role |
author |
author2 |
da Rosa, Fabrícia Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Soares, Cristiano Sausen da Rosa, Fabrícia Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cost per student Investments in education Quality in education. Costo por estudiante Inversiones en educación Calidad en la educación. Custo por aluno Investimentos em educação Qualidade na educação. |
topic |
Cost per student Investments in education Quality in education. Costo por estudiante Inversiones en educación Calidad en la educación. Custo por aluno Investimentos em educação Qualidade na educação. |
description |
With the objective of analyzing the performance of elementary school students in the municipal schools of Santa Maria/RS, in relation to IDEB, considering the expenses per student, a case study was carried out from 2013 to 2015, with a qualitative approach. Eleven schools with IDEB were identified, where only 4 exceeded the goals. In general, these schools have a lower cost per student, lower reproduction rates and better trained faculty, emphasizing the professionalism of the management and the social context, in comparison to the others. We conclude that in order to understand school performance, public entities need to adopt management tools. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-05-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6921 10.19177/reen.v12e0201938-62 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6921 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v12e0201938-62 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/6921/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 (2020): Edição Especial 1 CIDESP 2018 / 2019; 38-62 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220658528944128 |