AN ASSESSMENT OF THE RELATIONSHIP BETWEEN FANS’ PASSION AND SPONSORING BRANDS IN PROFESSIONAL SOCCER U
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2027 |
Resumo: | Football is a national passion in Brazil, and for this reason, companies interest in sponsoring teams is increasing. This study seeks to understand how a sponsoring brand is affected by the momentary condition of a football team, and evaluate whether fans’ attachment to the brand also influence the image of the advertised brand. Five hypotheses were tested and results suggest the brand sponsor a football club is best assessed when associated to a referenced athlete image, than to the team image as a whole. |
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AN ASSESSMENT OF THE RELATIONSHIP BETWEEN FANS’ PASSION AND SPONSORING BRANDS IN PROFESSIONAL SOCCER UUN ESTUDIO DE LAS RELACIONES ENTRE LA PASIÓN DE LOS PARTIDARIOS Y LAS MARCAS PATROCINADORAS DE CLUBES DE FÚTBOLUm estudo das relações entre a paixão dos torcedores e as marcas patrocinadoras de clubes de futebolSports MarketingSponsorshipBrand Image.Marketing DeportivoPatrocinioImagen de Marca.Marketing EsportivoPatrocínioImagem da Marca.Football is a national passion in Brazil, and for this reason, companies interest in sponsoring teams is increasing. This study seeks to understand how a sponsoring brand is affected by the momentary condition of a football team, and evaluate whether fans’ attachment to the brand also influence the image of the advertised brand. Five hypotheses were tested and results suggest the brand sponsor a football club is best assessed when associated to a referenced athlete image, than to the team image as a whole.El fútbol es un deporte de grande destaque en Brasil, y por esta razón, el patrocinio de equipos viene despertando cada vez más el interés de las empresas. Este estudio busca entender como la asociación de una marca a un club de fútbol es afectada por la condición momentánea del equipo, y se lo proprio sentimiento que el torcedor tiene por su club influencia el imagen de la marca anunciada. En su totalidad, son testadas cinco hipótesis y el resultado sugiere que la marca patrocinadora de un club de fútbol es más bien evaluada cuando es asociada con la imagen del atleta símbolo que con el equipo como un todo.O futebol é um esporte de grande destaque no Brasil e, por esta razão, o patrocínio de equipes vem despertando cada vez mais o interesse das empresas. Este estudo busca entender como a associação de uma marca a um clube de futebol é afetada pela condição momentânea do time, e se o próprio sentimento que o torcedor tem pelo clube influencia a imagem da marca anunciada. Ao todo são testadas cinco hipóteses, e o resultado sugere que a marca patrocinadora de um clube de futebol tem melhor avaliação quando associada à imagem do atleta símbolo, do que à equipe como um todo. Universidade do Sul de Santa Catarina2014-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/202710.19177/reen.v7e3201463-90Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 7 n. 3 (2014); 63-901984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2027/1956Silva, Renata SantosAñaña, Edar da SilvaAlves, Camila ElisaBorges, Gustavo da Rosainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-07T12:39:27Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2027Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:26.676460Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
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