STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283 |
Resumo: | The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications. |
id |
UNISUL-1_d1afcc808862eeb52b33effebb4619db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2283 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCEANTECEDENTES ESTRATÉGICOS Y MODELOS DE NEGOCIOS: UNA PROPUESTA DE ANÁLISIS PARA EL DESEMPEÑO DE E-BUSINESSANTECEDENTES ESTRATÉGICOS E MODELO DE NEGÓCIOS: UMA PROPOSTA INTEGRADA DE ANÁLISE PARA O DESEMPENHO DE E-BUSINESSE-BusinessBusiness ModelPerformanceInternetStrategy.E-BusinessModelo de NegociosDesempeñoInternetEstrategia.E-businessModelo de negóciosDesempenhoInternetEstratégia.The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications.La Internet viene revolucionando el medio de las empresas hacer negocios, convirtiéndose una potente herramienta para realización de negocios (e-business). Este artículo tiene por objetivo analizar de manera conjunta los principales abordajes teóricos subyacentes al e-business. Para ello fue realizada una revisión bibliográfica en las principales bases de datos nacionales e internacionales para identificar y clasificar las principales corrientes teóricas. Fue detectado que el e-business ya es estudiado por dos perspectivas – foco en el ambiente externo (TOA) y en las actividades internas (Modelo de Negocios) – y que tales perspectivas han siendo desarrolladas de manera fragmentada. Por último, es señalado un framework para subvencionar aplicaciones empíricas. A Internet vem revolucionando a maneira das empresas fazerem negócios, tornando-se uma poderosa ferramenta para sua realização (e-business). Este ensaio tem por objetivo analisar, de forma conjugada, as principais abordagens teóricas subjacentes ao e-business. Para tal, foi realizada uma revisão bibliográfica nas principais bases de dados nacionais e internacionais para identificar e classificar as principais correntes teóricas. Detectou-se que o e-business vem sendo estudado por duas perspectivas – foco no ambiente externo (TOA) e nas atividades internas (Modelo de Negócios) – e que estas vêm sendo desenvolvidas de forma fragmentada. Ao final, delineia-se um framework para subsidiar aplicações empíricas. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/228310.19177/reen.v8e2201526-53Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 26-531984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283/2501Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Elnivan Moreira deBatista, Paulo César de SousaSantiago, Arthur GilóChaves, Brenda LopesPinto, Francisco Roberto2016-07-06T20:45:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2283Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.283361Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE ANTECEDENTES ESTRATÉGICOS Y MODELOS DE NEGOCIOS: UNA PROPUESTA DE ANÁLISIS PARA EL DESEMPEÑO DE E-BUSINESS ANTECEDENTES ESTRATÉGICOS E MODELO DE NEGÓCIOS: UMA PROPOSTA INTEGRADA DE ANÁLISE PARA O DESEMPENHO DE E-BUSINESS |
title |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
spellingShingle |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE Souza, Elnivan Moreira de E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. |
title_short |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_full |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_fullStr |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_full_unstemmed |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_sort |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
author |
Souza, Elnivan Moreira de |
author_facet |
Souza, Elnivan Moreira de Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto |
author_role |
author |
author2 |
Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Elnivan Moreira de Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. |
topic |
E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. |
description |
The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-01-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283 10.19177/reen.v8e2201526-53 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v8e2201526-53 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283/2501 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 26-53 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220656622632960 |