STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Elnivan Moreira de
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Batista, Paulo César de Sousa, Santiago, Arthur Giló, Chaves, Brenda Lopes, Pinto, Francisco Roberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283
Resumo: The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications.
id UNISUL-1_d1afcc808862eeb52b33effebb4619db
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2283
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCEANTECEDENTES ESTRATÉGICOS Y MODELOS DE NEGOCIOS: UNA PROPUESTA DE ANÁLISIS PARA EL DESEMPEÑO DE E-BUSINESSANTECEDENTES ESTRATÉGICOS E MODELO DE NEGÓCIOS: UMA PROPOSTA INTEGRADA DE ANÁLISE PARA O DESEMPENHO DE E-BUSINESSE-BusinessBusiness ModelPerformanceInternetStrategy.E-BusinessModelo de NegociosDesempeñoInternetEstrategia.E-businessModelo de negóciosDesempenhoInternetEstratégia.The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications.La Internet viene revolucionando el medio de las empresas hacer negocios, convirtiéndose una potente herramienta para realización de negocios (e-business). Este artículo tiene por objetivo analizar de manera conjunta los principales abordajes teóricos subyacentes al e-business. Para ello fue realizada una revisión bibliográfica en las principales bases de datos nacionales e internacionales para identificar y clasificar las principales corrientes teóricas. Fue detectado que el e-business ya es estudiado por dos perspectivas – foco en el ambiente externo (TOA) y en las actividades internas (Modelo de Negocios) – y que tales perspectivas han siendo desarrolladas de manera fragmentada. Por último, es señalado un framework para subvencionar aplicaciones empíricas. A Internet vem revolucionando a maneira das empresas fazerem negócios, tornando-se uma poderosa ferramenta para sua realização (e-business). Este ensaio tem por objetivo analisar, de forma conjugada, as principais abordagens teóricas subjacentes ao e-business. Para tal, foi realizada uma revisão bibliográfica nas principais bases de dados nacionais e internacionais para identificar e classificar as principais correntes teóricas. Detectou-se que o e-business vem sendo estudado por duas perspectivas – foco no ambiente externo (TOA) e nas atividades internas (Modelo de Negócios) – e que estas vêm sendo desenvolvidas de forma fragmentada. Ao final, delineia-se um framework para subsidiar aplicações empíricas. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/228310.19177/reen.v8e2201526-53Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 26-531984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283/2501Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Elnivan Moreira deBatista, Paulo César de SousaSantiago, Arthur GilóChaves, Brenda LopesPinto, Francisco Roberto2016-07-06T20:45:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2283Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.283361Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
ANTECEDENTES ESTRATÉGICOS Y MODELOS DE NEGOCIOS: UNA PROPUESTA DE ANÁLISIS PARA EL DESEMPEÑO DE E-BUSINESS
ANTECEDENTES ESTRATÉGICOS E MODELO DE NEGÓCIOS: UMA PROPOSTA INTEGRADA DE ANÁLISE PARA O DESEMPENHO DE E-BUSINESS
title STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
spellingShingle STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
Souza, Elnivan Moreira de
E-Business
Business Model
Performance
Internet
Strategy.
E-Business
Modelo de Negocios
Desempeño
Internet
Estrategia.
E-business
Modelo de negócios
Desempenho
Internet
Estratégia.
title_short STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
title_full STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
title_fullStr STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
title_full_unstemmed STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
title_sort STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
author Souza, Elnivan Moreira de
author_facet Souza, Elnivan Moreira de
Batista, Paulo César de Sousa
Santiago, Arthur Giló
Chaves, Brenda Lopes
Pinto, Francisco Roberto
author_role author
author2 Batista, Paulo César de Sousa
Santiago, Arthur Giló
Chaves, Brenda Lopes
Pinto, Francisco Roberto
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Elnivan Moreira de
Batista, Paulo César de Sousa
Santiago, Arthur Giló
Chaves, Brenda Lopes
Pinto, Francisco Roberto
dc.subject.por.fl_str_mv E-Business
Business Model
Performance
Internet
Strategy.
E-Business
Modelo de Negocios
Desempeño
Internet
Estrategia.
E-business
Modelo de negócios
Desempenho
Internet
Estratégia.
topic E-Business
Business Model
Performance
Internet
Strategy.
E-Business
Modelo de Negocios
Desempeño
Internet
Estrategia.
E-business
Modelo de negócios
Desempenho
Internet
Estratégia.
description The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283
10.19177/reen.v8e2201526-53
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283
identifier_str_mv 10.19177/reen.v8e2201526-53
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283/2501
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 26-53
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220656622632960