STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
DOI: | 10.19177/reen.v8e2201526-53 |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283 |
Resumo: | The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications. |
id |
UNISUL-1_d1afcc808862eeb52b33effebb4619db |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2283 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
spelling |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCEANTECEDENTES ESTRATÉGICOS Y MODELOS DE NEGOCIOS: UNA PROPUESTA DE ANÁLISIS PARA EL DESEMPEÑO DE E-BUSINESSANTECEDENTES ESTRATÉGICOS E MODELO DE NEGÓCIOS: UMA PROPOSTA INTEGRADA DE ANÁLISE PARA O DESEMPENHO DE E-BUSINESSE-BusinessBusiness ModelPerformanceInternetStrategy.E-BusinessModelo de NegociosDesempeñoInternetEstrategia.E-businessModelo de negóciosDesempenhoInternetEstratégia.The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications.La Internet viene revolucionando el medio de las empresas hacer negocios, convirtiéndose una potente herramienta para realización de negocios (e-business). Este artículo tiene por objetivo analizar de manera conjunta los principales abordajes teóricos subyacentes al e-business. Para ello fue realizada una revisión bibliográfica en las principales bases de datos nacionales e internacionales para identificar y clasificar las principales corrientes teóricas. Fue detectado que el e-business ya es estudiado por dos perspectivas – foco en el ambiente externo (TOA) y en las actividades internas (Modelo de Negocios) – y que tales perspectivas han siendo desarrolladas de manera fragmentada. Por último, es señalado un framework para subvencionar aplicaciones empíricas. A Internet vem revolucionando a maneira das empresas fazerem negócios, tornando-se uma poderosa ferramenta para sua realização (e-business). Este ensaio tem por objetivo analisar, de forma conjugada, as principais abordagens teóricas subjacentes ao e-business. Para tal, foi realizada uma revisão bibliográfica nas principais bases de dados nacionais e internacionais para identificar e classificar as principais correntes teóricas. Detectou-se que o e-business vem sendo estudado por duas perspectivas – foco no ambiente externo (TOA) e nas atividades internas (Modelo de Negócios) – e que estas vêm sendo desenvolvidas de forma fragmentada. Ao final, delineia-se um framework para subsidiar aplicações empíricas. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/228310.19177/reen.v8e2201526-53Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 26-531984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283/2501Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Elnivan Moreira deBatista, Paulo César de SousaSantiago, Arthur GilóChaves, Brenda LopesPinto, Francisco Roberto2016-07-06T20:45:42Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2283Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.283361Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE ANTECEDENTES ESTRATÉGICOS Y MODELOS DE NEGOCIOS: UNA PROPUESTA DE ANÁLISIS PARA EL DESEMPEÑO DE E-BUSINESS ANTECEDENTES ESTRATÉGICOS E MODELO DE NEGÓCIOS: UMA PROPOSTA INTEGRADA DE ANÁLISE PARA O DESEMPENHO DE E-BUSINESS |
title |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
spellingShingle |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE Souza, Elnivan Moreira de E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. Souza, Elnivan Moreira de E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. |
title_short |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_full |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_fullStr |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_full_unstemmed |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
title_sort |
STRATEGIC ANTECEDENTS AND BUSINESS MODEL: AN INTEGRATED PROPOSAL OF ANALYSIS FOR E-BUSINESS PERFORMANCE |
author |
Souza, Elnivan Moreira de |
author_facet |
Souza, Elnivan Moreira de Souza, Elnivan Moreira de Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto |
author_role |
author |
author2 |
Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Elnivan Moreira de Batista, Paulo César de Sousa Santiago, Arthur Giló Chaves, Brenda Lopes Pinto, Francisco Roberto |
dc.subject.por.fl_str_mv |
E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. |
topic |
E-Business Business Model Performance Internet Strategy. E-Business Modelo de Negocios Desempeño Internet Estrategia. E-business Modelo de negócios Desempenho Internet Estratégia. |
description |
The Internet has been revolutionized the way companies do business. It is a powerful tool for conducting business. This essay aims to analyze the main theoretical approaches underlying the e-business. To this end, a literature review was performed in the main bases of national and international data to identify and rate the main theoretical currents. It was found that e-business has been studied by two perspectives – focus on the external environment (TOE) and internal activities (Business Model) – and that these are developed in a piecemeal mode. At the end, we delineate a framework to support empirical applications. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-01-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283 10.19177/reen.v8e2201526-53 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v8e2201526-53 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2283/2501 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 26-53 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1822181669021417472 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.19177/reen.v8e2201526-53 |