CUSTOMER LOYALTY IN THE AUTO INSURANCE MARKET

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ikenami, Alexandre Yutaca
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Ferreira, Jorge Brantes, Freitas, Angilberto Sabino de, Marson, Luciana, Ramos, Fernanda Leão
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7163
Resumo: The objective of this study is to evaluate how satisfaction, cost of change, attractiveness of alternatives and trust affect customer loyalty in auto insurance. To verify the suggested relationships in the proposed conceptual model, an online survey was conducted with individuals who contracted an automobile insurance policy for a maximum period of two years prior to the time of the survey. The data collected were analyzed through structural equations and the results obtained suggest that satisfaction positively affects consumer confidence and loyalty in the auto insurance market.
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spelling CUSTOMER LOYALTY IN THE AUTO INSURANCE MARKETLEALTAD DE CLIENTES EN EL MERCADO DE SEGUROS DE AUTOMÓVILESLEALDADE DE CLIENTES NO MERCADO DE SEGUROS DE AUTOMÓVEISConsumer LoyaltyAuto InsuranceCustomer confidenceCustomer satisfactionSEM.Lealtad del consumidorSeguros de automóvilConfianza del clienteSatisfacción del clienteSEM.Lealdade do consumidorSeguros de automóvelConfiança do clienteSatisfação do clienteSEM.The objective of this study is to evaluate how satisfaction, cost of change, attractiveness of alternatives and trust affect customer loyalty in auto insurance. To verify the suggested relationships in the proposed conceptual model, an online survey was conducted with individuals who contracted an automobile insurance policy for a maximum period of two years prior to the time of the survey. The data collected were analyzed through structural equations and the results obtained suggest that satisfaction positively affects consumer confidence and loyalty in the auto insurance market.El objetivo de este estudio es evaluar cómo la satisfacción, el costo de cambio, el atractivo de las alternativas y la confianza afectan a la formación de la lealtad del cliente en el seguro de automóvil. Para verificar las relaciones sugeridas en el modelo conceptual propuesto, se llevó a cabo una encuesta en línea con individuos que contrataron una póliza de seguros de automóvil durante el plazo máximo de dos años anteriores al momento de la investigación. Los datos levantados se analizaron a través de ecuaciones estructurales y los resultados obtenidos sugieren que la satisfacción afecta positivamente la confianza y la lealtad del consumidor en el mercado del seguro de automóvil.O objetivo deste estudo é avaliar como a satisfação, o custo de mudança, a atratividade das alternativas e a confiança afetam a formação da lealdade do cliente no seguro de automóvel. Para verificar as relações sugeridas no modelo conceitual proposto, foi conduzida uma survey online com indivíduos que contrataram uma apólice de seguros de automóvel durante o prazo máximo de dois anos anteriores ao momento da pesquisa. Os dados levantados foram analisados por meio de equações estruturais e os resultados obtidos sugerem que satisfação afeta positivamente a confiança e a lealdade do consumidor no mercado de seguro de automóvel.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/716310.19177/reen.v12e32019203-228Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 12 n. 3 (2019); 203-2281984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/7163/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessIkenami, Alexandre YutacaFerreira, Jorge BrantesFreitas, Angilberto Sabino deMarson, LucianaRamos, Fernanda Leão2020-04-29T16:35:19Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/7163Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:37.522476Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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