PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266 |
Resumo: | This study aimed to identify the image configuration of the product steel furniture by means the Product Image Configuration Technique (PICT). 25 undergraduate students were interviewed and after analyzing their answers, it was possible to identify the attributes that compose the central image of the product. The 31 attributes identified were sorted in descending order by total values and were categorized into five image dimensions. The attributes identified in the central image were durability, shelves, cabinet, organization, practicality, endurance and gray color. Regarding the dimensions, those that stood out were the cognitive and functional ones. |
id |
UNISUL-1_f77c4766b8cf008b474aba4af5178d18 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2266 |
network_acronym_str |
UNISUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository_id_str |
|
spelling |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGEIMAGEN DE PRODUCTO: UN ESTUDIO EXPLORATORIO DE LA IMAGEN DE MUEBLES DE ACEROIMAGEM DE PRODUTO: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO DA IMAGEM DE MÓVEIS DE AÇOImage ConfigurationProduct ImageProduct Image Configuration Technique (PICT)Consumer BehaviorSteel Furniture.Palabras-claveConfiguración de ImágenesImagen de ProductoTécnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP)Comportamiento de ConsumidorMuebles de Acero.Configuração de ImagensImagem de ProdutoTécnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP)Comportamento do ConsumidorMóveis de Aço.This study aimed to identify the image configuration of the product steel furniture by means the Product Image Configuration Technique (PICT). 25 undergraduate students were interviewed and after analyzing their answers, it was possible to identify the attributes that compose the central image of the product. The 31 attributes identified were sorted in descending order by total values and were categorized into five image dimensions. The attributes identified in the central image were durability, shelves, cabinet, organization, practicality, endurance and gray color. Regarding the dimensions, those that stood out were the cognitive and functional ones.El estudio tuvo como objetivo identificar la configuración de la imagen del producto muebles de acero por medio de la Técnica de Configuración de Imagen de Producto (TCIP). Fueron entrevistados 25 estudiantes universitarios, y desde el análisis de contenido de las respuestas fueron identificados los atributos que componen la imagen central. Los 31 atributos identificados fueron ordenados de manera decreciente por valores totales, y fueron categorizados en cinco dimensiones de la imagen. Los atributos identificados en la imagen central fueron durabilidad, estantería, armario, organización, practicidad, resistencia y color gris. Con relación a las dimensiones, las que despegaran fueron la cognitiva y la funcional.O estudo teve como objetivo identificar a configuração da imagem do produto móveis de aço por meio da Técnica de Configuração de Imagem de Produto (TCIP). Foram entrevistados 25 universitários e, a partir da análise de conteúdo das respostas, foram identificados os atributos que compõem a imagem central. Os 31 atributos identificados foram ordenados de maneira decrescente pelos valores totais, e foram categorizados em cinco dimensões da imagem. Os atributos identificados na imagem central foram durabilidade, prateleira, armário, organização, praticidade, resistentes e cor cinza. Em relação às dimensões, as que se destacaram foram a cognitiva e a funcional.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/226610.19177/reen.v8e220153-25Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 3-251984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266/2500Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessCucchi, Marlon BissaniDe Toni, DeonirMilan, Gabriel Sperandio2016-07-06T20:45:18Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2266Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.170296Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE IMAGEN DE PRODUCTO: UN ESTUDIO EXPLORATORIO DE LA IMAGEN DE MUEBLES DE ACERO IMAGEM DE PRODUTO: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO DA IMAGEM DE MÓVEIS DE AÇO |
title |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE |
spellingShingle |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE Cucchi, Marlon Bissani Image Configuration Product Image Product Image Configuration Technique (PICT) Consumer Behavior Steel Furniture. Palabras-clave Configuración de Imágenes Imagen de Producto Técnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP) Comportamiento de Consumidor Muebles de Acero. Configuração de Imagens Imagem de Produto Técnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP) Comportamento do Consumidor Móveis de Aço. |
title_short |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE |
title_full |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE |
title_fullStr |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE |
title_full_unstemmed |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE |
title_sort |
PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE |
author |
Cucchi, Marlon Bissani |
author_facet |
Cucchi, Marlon Bissani De Toni, Deonir Milan, Gabriel Sperandio |
author_role |
author |
author2 |
De Toni, Deonir Milan, Gabriel Sperandio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cucchi, Marlon Bissani De Toni, Deonir Milan, Gabriel Sperandio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Image Configuration Product Image Product Image Configuration Technique (PICT) Consumer Behavior Steel Furniture. Palabras-clave Configuración de Imágenes Imagen de Producto Técnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP) Comportamiento de Consumidor Muebles de Acero. Configuração de Imagens Imagem de Produto Técnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP) Comportamento do Consumidor Móveis de Aço. |
topic |
Image Configuration Product Image Product Image Configuration Technique (PICT) Consumer Behavior Steel Furniture. Palabras-clave Configuración de Imágenes Imagen de Producto Técnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP) Comportamiento de Consumidor Muebles de Acero. Configuração de Imagens Imagem de Produto Técnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP) Comportamento do Consumidor Móveis de Aço. |
description |
This study aimed to identify the image configuration of the product steel furniture by means the Product Image Configuration Technique (PICT). 25 undergraduate students were interviewed and after analyzing their answers, it was possible to identify the attributes that compose the central image of the product. The 31 attributes identified were sorted in descending order by total values and were categorized into five image dimensions. The attributes identified in the central image were durability, shelves, cabinet, organization, practicality, endurance and gray color. Regarding the dimensions, those that stood out were the cognitive and functional ones. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-01-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266 10.19177/reen.v8e220153-25 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266 |
identifier_str_mv |
10.19177/reen.v8e220153-25 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266/2500 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 3-25 1984-3372 1984-3372 reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
collection |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com |
_version_ |
1800220656618438656 |