PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cucchi, Marlon Bissani
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: De Toni, Deonir, Milan, Gabriel Sperandio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266
Resumo: This study aimed to identify the image configuration of the product steel furniture by means the Product Image Configuration Technique (PICT). 25 undergraduate students were interviewed and after analyzing their answers, it was possible to identify the attributes that compose the central image of the product. The 31 attributes identified were sorted in descending order by total values and were categorized into five image dimensions. The attributes identified in the central image were durability, shelves, cabinet, organization, practicality, endurance and gray color. Regarding the dimensions, those that stood out were the cognitive and functional ones.
id UNISUL-1_f77c4766b8cf008b474aba4af5178d18
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2266
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGEIMAGEN DE PRODUCTO: UN ESTUDIO EXPLORATORIO DE LA IMAGEN DE MUEBLES DE ACEROIMAGEM DE PRODUTO: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO DA IMAGEM DE MÓVEIS DE AÇOImage ConfigurationProduct ImageProduct Image Configuration Technique (PICT)Consumer BehaviorSteel Furniture.Palabras-claveConfiguración de ImágenesImagen de ProductoTécnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP)Comportamiento de ConsumidorMuebles de Acero.Configuração de ImagensImagem de ProdutoTécnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP)Comportamento do ConsumidorMóveis de Aço.This study aimed to identify the image configuration of the product steel furniture by means the Product Image Configuration Technique (PICT). 25 undergraduate students were interviewed and after analyzing their answers, it was possible to identify the attributes that compose the central image of the product. The 31 attributes identified were sorted in descending order by total values and were categorized into five image dimensions. The attributes identified in the central image were durability, shelves, cabinet, organization, practicality, endurance and gray color. Regarding the dimensions, those that stood out were the cognitive and functional ones.El estudio tuvo como objetivo identificar la configuración de la imagen del producto muebles de acero por medio de la Técnica de Configuración de Imagen de Producto (TCIP). Fueron entrevistados 25 estudiantes universitarios, y desde el análisis de contenido de las respuestas fueron identificados los atributos que componen la imagen central. Los 31 atributos identificados fueron ordenados de manera decreciente por valores totales, y fueron categorizados en cinco dimensiones de la imagen. Los atributos identificados en la imagen central fueron durabilidad, estantería, armario, organización, practicidad, resistencia y color gris. Con relación a las dimensiones, las que despegaran fueron la cognitiva y la funcional.O estudo teve como objetivo identificar a configuração da imagem do produto móveis de aço por meio da Técnica de Configuração de Imagem de Produto (TCIP). Foram entrevistados 25 universitários e, a partir da análise de conteúdo das respostas, foram identificados os atributos que compõem a imagem central. Os 31 atributos identificados foram ordenados de maneira decrescente pelos valores totais, e foram categorizados em cinco dimensões da imagem. Os atributos identificados na imagem central foram durabilidade, prateleira, armário, organização, praticidade, resistentes e cor cinza. Em relação às dimensões, as que se destacaram foram a cognitiva e a funcional.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-01-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/226610.19177/reen.v8e220153-25Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 3-251984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266/2500Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessCucchi, Marlon BissaniDe Toni, DeonirMilan, Gabriel Sperandio2016-07-06T20:45:18Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2266Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:27.170296Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
IMAGEN DE PRODUCTO: UN ESTUDIO EXPLORATORIO DE LA IMAGEN DE MUEBLES DE ACERO
IMAGEM DE PRODUTO: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO DA IMAGEM DE MÓVEIS DE AÇO
title PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
spellingShingle PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
Cucchi, Marlon Bissani
Image Configuration
Product Image
Product Image Configuration Technique (PICT)
Consumer Behavior
Steel Furniture.
Palabras-clave
Configuración de Imágenes
Imagen de Producto
Técnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP)
Comportamiento de Consumidor
Muebles de Acero.
Configuração de Imagens
Imagem de Produto
Técnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP)
Comportamento do Consumidor
Móveis de Aço.
title_short PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
title_full PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
title_fullStr PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
title_full_unstemmed PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
title_sort PRODUCT IMAGE: AN EXPLORATORY STUDY ABOUT STEEL FURNITURE IMAGE
author Cucchi, Marlon Bissani
author_facet Cucchi, Marlon Bissani
De Toni, Deonir
Milan, Gabriel Sperandio
author_role author
author2 De Toni, Deonir
Milan, Gabriel Sperandio
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cucchi, Marlon Bissani
De Toni, Deonir
Milan, Gabriel Sperandio
dc.subject.por.fl_str_mv Image Configuration
Product Image
Product Image Configuration Technique (PICT)
Consumer Behavior
Steel Furniture.
Palabras-clave
Configuración de Imágenes
Imagen de Producto
Técnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP)
Comportamiento de Consumidor
Muebles de Acero.
Configuração de Imagens
Imagem de Produto
Técnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP)
Comportamento do Consumidor
Móveis de Aço.
topic Image Configuration
Product Image
Product Image Configuration Technique (PICT)
Consumer Behavior
Steel Furniture.
Palabras-clave
Configuración de Imágenes
Imagen de Producto
Técnica de Configuración da Imagen de Producto (TCIP)
Comportamiento de Consumidor
Muebles de Acero.
Configuração de Imagens
Imagem de Produto
Técnica de Configuração da Imagem de Produto (TCIP)
Comportamento do Consumidor
Móveis de Aço.
description This study aimed to identify the image configuration of the product steel furniture by means the Product Image Configuration Technique (PICT). 25 undergraduate students were interviewed and after analyzing their answers, it was possible to identify the attributes that compose the central image of the product. The 31 attributes identified were sorted in descending order by total values and were categorized into five image dimensions. The attributes identified in the central image were durability, shelves, cabinet, organization, practicality, endurance and gray color. Regarding the dimensions, those that stood out were the cognitive and functional ones.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-01-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266
10.19177/reen.v8e220153-25
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266
identifier_str_mv 10.19177/reen.v8e220153-25
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/2266/2500
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 8 n. 2 (2015); 3-25
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220656618438656