THE ADVERTISING DISCOURSE IN TIMES OF COVID-19 PANDEMIC: AN ANALYSIS USING THE APPRAISAL SYSTEM
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagem em (Dis)curso (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/10049 |
Resumo: | This article analyzes the advertisement #reinventeofuturo published by Bradesco bank in april 2020, with the aim of investigating the publicity discourse in times of Covid-19 pandemic in the light of the appraisal system developed by Martin and White (2005). It was verified that the semantic traits of evaluability mapped in the advertisement are predominantly in the semantic region of 'ethics' (Judgment – Social Esteem), which refers to the evaluation of human behavior based on social norms and conventions, configuring strong trend the publicity discourse in times of pandemic in adding semantic load of positive evaluation, whose representation of the institutions occurs through the construction of an altruistic image through practices of solidarity and messages of self-confidence. |
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THE ADVERTISING DISCOURSE IN TIMES OF COVID-19 PANDEMIC: AN ANALYSIS USING THE APPRAISAL SYSTEMEL DISCURSO PUBLICITARIO EN TIEMPOS PANDÉMICOS DEL COVID-19: UN ANÁLISIS UTILIZANDO EL SISTEMA DE LA VALORACIÓNO DISCURSO PUBLICITÁRIO EM TEMPOS DE PANDEMIA DE COVID-19: UMA ANÁLISE PELO SISTEMA DE AVALIATIVIDADESistema de avaliatividadeGênero anúncioPandemia de Covid-19Sistema de la valoraciónGénero publicitárioPandemia de Covid-19This article analyzes the advertisement #reinventeofuturo published by Bradesco bank in april 2020, with the aim of investigating the publicity discourse in times of Covid-19 pandemic in the light of the appraisal system developed by Martin and White (2005). It was verified that the semantic traits of evaluability mapped in the advertisement are predominantly in the semantic region of 'ethics' (Judgment – Social Esteem), which refers to the evaluation of human behavior based on social norms and conventions, configuring strong trend the publicity discourse in times of pandemic in adding semantic load of positive evaluation, whose representation of the institutions occurs through the construction of an altruistic image through practices of solidarity and messages of self-confidence.En este artículo analizamos el anuncio #reinventeofuturo del banco Bradesco, que fue publicado en abril de 2020, con el objetivo de investigar el discurso publicitario en tiempos de pandemia de Covid-19 a la luz del Sistema de la valoración desarrollado por Martin y White (2005). Se encontró que los rasgos semánticos de evaluabilidad mapeados en el anuncio se encuentran predominantemente en la región semántica de la 'ética' (Juicio – Estima Social), que se refiere a la evaluación del comportamiento humano en base a normas y convenciones sociales, configurando fuerte tendencia el discurso publicitario en tiempos de pandemia tiene carga semántica de valoración positiva, cuya representación de las instituciones se da a través de la construcción de una imagen altruista a través de prácticas solidarias y mensajes de autoconfianza.Neste artigo, analisa-se o anúncio #reinventeofuturo do banco Bradesco, veiculado em abril de 2020, com o objetivo de investigar o discurso publicitário em tempos de pandemia da Covid-19 à luz do Sistema de Avaliatividade desenvolvido por Martin e White (2005). Constatou-se que os traços semânticos de avaliatividade mapeados no anúncio estão predominantemente na região semântica da ‘ética’ (Julgamento – Estima Social), que se refere à avaliação do comportamento humano com base em normas e convenções sociais, configurando forte tendência do discurso publicitário em tempos de pandemia em agregar carga semântica de avaliação positiva, em que a representação das instituições se dá pela construção de uma imagem altruísta por meio de práticas solidárias e mensagens de autoconfiança. Silvânia Siebert2023-12-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/10049Linguagem em (Dis)curso; Vol. 23 (2023); e-1982-4017-23-24Linguagem em (Dis)curso; v. 23 (2023); e-1982-4017-23-241982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/10049/13819Copyright (c) 2023 Derli Machado Oliveirainfo:eu-repo/semantics/openAccessOliveira, Derli Machado2024-02-25T13:50:46Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/10049Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2024-02-25T13:50:46Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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