BUY MY EMOJI:: AN ANALYSIS OF ADS IN TWITTER/X
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Linguagem em (Dis)curso (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/20556 |
Resumo: | Emojis, a visual representation of feelings, ideas, entities, statuses, or events, first appeared in 1995 and became available in 2011 for mobile devices. They are frequently found in messages on social networks and also in posts with marketing purposes. The present study aims to investigate the linguistic uses of emojis in brand posts in Brazilian X (former Twitter). We adopted the Cyberpragmatics approach (Yus, 2011) to data analysis in addition to previous studies on emoji use. Brands and/or industries from 3 different segments that have a Twitter profile in Brazilian Portuguese were included in the analysis. Data comprised 150 posts from 15 Brazilian brands. Emojis are primarily used to convey attitude and emotions, acting as pragmatic markers and occasionally as word replacements or reinforcement |
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BUY MY EMOJI:: AN ANALYSIS OF ADS IN TWITTER/XCOMPRA MIS EMOJIS:: UN ANÁLISIS DE ANUNCIOS EN TWITTER/XCOMPRE O MEU EMOJI:: UMA ANÁLISE DE ANÚNCIOS NO TWITTER/XOnline CommunicationCyberpragmaticsEmojisLanguage functionComunicação onlineCiberpragmáticaFunção da linguagemEmojisComunicación en líneaEmojisCiberpragmáticaFunción del lenguajeEmojis, a visual representation of feelings, ideas, entities, statuses, or events, first appeared in 1995 and became available in 2011 for mobile devices. They are frequently found in messages on social networks and also in posts with marketing purposes. The present study aims to investigate the linguistic uses of emojis in brand posts in Brazilian X (former Twitter). We adopted the Cyberpragmatics approach (Yus, 2011) to data analysis in addition to previous studies on emoji use. Brands and/or industries from 3 different segments that have a Twitter profile in Brazilian Portuguese were included in the analysis. Data comprised 150 posts from 15 Brazilian brands. Emojis are primarily used to convey attitude and emotions, acting as pragmatic markers and occasionally as word replacements or reinforcementLos emojis son una representación visual de sentimientos, ideas, entidades, estados o eventos, que aparecieron por primera vez en 1995 y estuvieron disponibles para dispositivos móviles en 2011. A menudo se encuentran en mensajes y publicaciones de redes sociales con fines de marketing. El objetivo del presente estudio es investigar los usos lingüísticos de los emojis en las publicaciones de las empresas en el sitio brasileño X (antes Twitter). Para el análisis de datos se adoptó el enfoque Cyberpragmatics (Yus, 2011), además de estudios previos sobre el uso de emojis. Se incluyeron en el análisis marcas y/o industrias de tres segmentos diferentes que tienen perfil de Twitter en portugués brasileño. Los datos incluyen 150 publicaciones de 15 marcas brasileñas. Los resultados muestran que los emojis se utilizan principalmente para transmitir actitudes y emociones, actuando como marcadores pragmáticos y, ocasionalmente, como sustitutos o refuerzo de palabras.mojis são uma representação visual de sentimentos, ideias, entidades, status ou eventos, que apareceram pela primeira vez em 1995 e foram disponibilizados para dispositivos móveis em 2011. São frequentemente encontrados em mensagens nas redes sociais e em postagens com fins de marketing. O objetivo do presente estudo é investigar os usos linguísticos dos emojis em postagens de empresas no X (antigo Twitter) brasileiro. Adota-se a abordagem da Ciberpragmática (Yus, 2011) para análise de dados, além de estudos anteriores sobre o uso de emojis. Foram incluídas na análise marcas e/ou indústrias de três segmentos diferentes que possuem perfil no Twitter em português brasileiro. Os dados incluem 150 postagens de 15 marcas brasileiras. Os resultados mostram que emojis são usados ??principalmente para transmitir atitudes e emoções, atuando como marcadores pragmáticos e, ocasionalmente, como substitutos ou reforço de palavrasSilvânia Siebert2024-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/20556Linguagem em (Dis)curso; Vol. 24 (2024); e-1982-4017-24-14Linguagem em (Dis)curso; v. 24 (2024); e-1982-4017-24-141982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULenghttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/20556/19216Copyright (c) 2024 Marisa Carneiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessCarneiro, MarisaCarneiro, Marisa2024-04-27T14:09:44Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/20556Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2024-04-27T14:09:44Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
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