L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Zimmer, Márcia C.
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagem em (Dis)curso (Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438
Resumo: This paper looks into the role of lexical input consistency and frequency in L2 reading to highlight two important features of dynamic connectionism in reading: nonlinear combination of probabilistic constraints and division of labour. Such features are complementary and together they account for the interaction observed in investigations grounded on the postulate that the input is a rich combination of different types of information whose emerging biases guide acquisition. For that purpose, evidence is presented from two studies, which deal with: 1) the interaction between the effects of English lexical frequency and consistency in the prevalence of vowel assimilation during a word naming task among Brazilian students of English; 2) the role of phonastemes in building textual comprehension in English (L2).
id UNISUL-3_97fc947d5eaa8f80acc88500e3d0f26e
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/438
network_acronym_str UNISUL-3
network_name_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository_id_str
spelling L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical inputLeitura em língua estrangeira e os efeitos da frequência e da consistência do insumo lexical em L2L2 readingLexical frequency and consistencyConnectionismLeitura em L2Frequência e consistência lexicalConexionismoThis paper looks into the role of lexical input consistency and frequency in L2 reading to highlight two important features of dynamic connectionism in reading: nonlinear combination of probabilistic constraints and division of labour. Such features are complementary and together they account for the interaction observed in investigations grounded on the postulate that the input is a rich combination of different types of information whose emerging biases guide acquisition. For that purpose, evidence is presented from two studies, which deal with: 1) the interaction between the effects of English lexical frequency and consistency in the prevalence of vowel assimilation during a word naming task among Brazilian students of English; 2) the role of phonastemes in building textual comprehension in English (L2).Este trabalho investiga o papel da consistência e da frequência do input lexical na leitura em L2 de forma a destacar duas importantes características do conexionismo dinamicista na leitura: a combinação não-linear de restrições probabilísticas e a divisão de trabalho. Essas características são complementares e, juntas, explicam a alta interação observada em investigações baseadas na premissa de que o input é uma combinação rica de diferentes tipos de informação cujas tendências emergentes guiam a aquisição. Para ilustrar isso, são apresentadas evidências de dois estudos, que tratam: 1) da interação entre os efeitos da frequência e da consistência do input lexical na prevalência da assimilação vocálica durante uma tarefa de leitura de palavras com estudantes brasileiros de inglês; 2) do papel dos fonastemas na construção da compreensão textual em inglês (L2).Silvânia Siebert2010-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438Linguagem em (Dis)curso; Vol. 10 No. 1 (2010); p. 111-132Linguagem em (Dis)curso; v. 10 n. 1 (2010); p. 111-1321982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438/458Zimmer, Márcia C.info:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T16:48:04Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/438Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2015-10-02T16:48:04Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
Leitura em língua estrangeira e os efeitos da frequência e da consistência do insumo lexical em L2
title L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
spellingShingle L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
Zimmer, Márcia C.
L2 reading
Lexical frequency and consistency
Connectionism
Leitura em L2
Frequência e consistência lexical
Conexionismo
title_short L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
title_full L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
title_fullStr L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
title_full_unstemmed L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
title_sort L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
author Zimmer, Márcia C.
author_facet Zimmer, Márcia C.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Zimmer, Márcia C.
dc.subject.por.fl_str_mv L2 reading
Lexical frequency and consistency
Connectionism
Leitura em L2
Frequência e consistência lexical
Conexionismo
topic L2 reading
Lexical frequency and consistency
Connectionism
Leitura em L2
Frequência e consistência lexical
Conexionismo
description This paper looks into the role of lexical input consistency and frequency in L2 reading to highlight two important features of dynamic connectionism in reading: nonlinear combination of probabilistic constraints and division of labour. Such features are complementary and together they account for the interaction observed in investigations grounded on the postulate that the input is a rich combination of different types of information whose emerging biases guide acquisition. For that purpose, evidence is presented from two studies, which deal with: 1) the interaction between the effects of English lexical frequency and consistency in the prevalence of vowel assimilation during a word naming task among Brazilian students of English; 2) the role of phonastemes in building textual comprehension in English (L2).
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-10-06
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438/458
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
dc.source.none.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso; Vol. 10 No. 1 (2010); p. 111-132
Linguagem em (Dis)curso; v. 10 n. 1 (2010); p. 111-132
1982-4017
reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
collection Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository.name.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||lemd@unisul.br
_version_ 1800220574197219328