L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagem em (Dis)curso (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438 |
Resumo: | This paper looks into the role of lexical input consistency and frequency in L2 reading to highlight two important features of dynamic connectionism in reading: nonlinear combination of probabilistic constraints and division of labour. Such features are complementary and together they account for the interaction observed in investigations grounded on the postulate that the input is a rich combination of different types of information whose emerging biases guide acquisition. For that purpose, evidence is presented from two studies, which deal with: 1) the interaction between the effects of English lexical frequency and consistency in the prevalence of vowel assimilation during a word naming task among Brazilian students of English; 2) the role of phonastemes in building textual comprehension in English (L2). |
id |
UNISUL-3_97fc947d5eaa8f80acc88500e3d0f26e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/438 |
network_acronym_str |
UNISUL-3 |
network_name_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical inputLeitura em língua estrangeira e os efeitos da frequência e da consistência do insumo lexical em L2L2 readingLexical frequency and consistencyConnectionismLeitura em L2Frequência e consistência lexicalConexionismoThis paper looks into the role of lexical input consistency and frequency in L2 reading to highlight two important features of dynamic connectionism in reading: nonlinear combination of probabilistic constraints and division of labour. Such features are complementary and together they account for the interaction observed in investigations grounded on the postulate that the input is a rich combination of different types of information whose emerging biases guide acquisition. For that purpose, evidence is presented from two studies, which deal with: 1) the interaction between the effects of English lexical frequency and consistency in the prevalence of vowel assimilation during a word naming task among Brazilian students of English; 2) the role of phonastemes in building textual comprehension in English (L2).Este trabalho investiga o papel da consistência e da frequência do input lexical na leitura em L2 de forma a destacar duas importantes características do conexionismo dinamicista na leitura: a combinação não-linear de restrições probabilísticas e a divisão de trabalho. Essas características são complementares e, juntas, explicam a alta interação observada em investigações baseadas na premissa de que o input é uma combinação rica de diferentes tipos de informação cujas tendências emergentes guiam a aquisição. Para ilustrar isso, são apresentadas evidências de dois estudos, que tratam: 1) da interação entre os efeitos da frequência e da consistência do input lexical na prevalência da assimilação vocálica durante uma tarefa de leitura de palavras com estudantes brasileiros de inglês; 2) do papel dos fonastemas na construção da compreensão textual em inglês (L2).Silvânia Siebert2010-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438Linguagem em (Dis)curso; Vol. 10 No. 1 (2010); p. 111-132Linguagem em (Dis)curso; v. 10 n. 1 (2010); p. 111-1321982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438/458Zimmer, Márcia C.info:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T16:48:04Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/438Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2015-10-02T16:48:04Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input Leitura em língua estrangeira e os efeitos da frequência e da consistência do insumo lexical em L2 |
title |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input |
spellingShingle |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input Zimmer, Márcia C. L2 reading Lexical frequency and consistency Connectionism Leitura em L2 Frequência e consistência lexical Conexionismo |
title_short |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input |
title_full |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input |
title_fullStr |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input |
title_full_unstemmed |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input |
title_sort |
L2 reading and the effects of frequency and consistency of the l2 lexical input |
author |
Zimmer, Márcia C. |
author_facet |
Zimmer, Márcia C. |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zimmer, Márcia C. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
L2 reading Lexical frequency and consistency Connectionism Leitura em L2 Frequência e consistência lexical Conexionismo |
topic |
L2 reading Lexical frequency and consistency Connectionism Leitura em L2 Frequência e consistência lexical Conexionismo |
description |
This paper looks into the role of lexical input consistency and frequency in L2 reading to highlight two important features of dynamic connectionism in reading: nonlinear combination of probabilistic constraints and division of labour. Such features are complementary and together they account for the interaction observed in investigations grounded on the postulate that the input is a rich combination of different types of information whose emerging biases guide acquisition. For that purpose, evidence is presented from two studies, which deal with: 1) the interaction between the effects of English lexical frequency and consistency in the prevalence of vowel assimilation during a word naming task among Brazilian students of English; 2) the role of phonastemes in building textual comprehension in English (L2). |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/438/458 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso; Vol. 10 No. 1 (2010); p. 111-132 Linguagem em (Dis)curso; v. 10 n. 1 (2010); p. 111-132 1982-4017 reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
collection |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||lemd@unisul.br |
_version_ |
1800220574197219328 |