Radiophonic literacy at school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Baltar, Marcos
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linguagem em (Dis)curso (Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401
Resumo: This article discusses the relevance and viability of implementing school radios, taking as background a media-literacy project carried out in five public schools in the region surrounding the University of Caxias do Sul, in the state of Rio Grande do Sul, Brazil. The project has been following the stages of action-research (problematization-action-reflection ) and was organized so as to allow the researchers’ participation in the school activities in partnership with the regular teachers to set up the school radios.
id UNISUL-3_dd4f9606cc90659238cf6ba9f3f9f82b
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/401
network_acronym_str UNISUL-3
network_name_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository_id_str
spelling Radiophonic literacy at schoolLiteracia radiofónica en la escuelaLittératie radiophonique à l’écoleLetramento radiofônico na escolaLiteracy projectGenreTeachingSchool radioLiteraciaRadio escolarGénero textualenseñoLittératieRadio écolièreGenre textuelEnseignementLetramentoRádio escolarGênero textualEnsinoThis article discusses the relevance and viability of implementing school radios, taking as background a media-literacy project carried out in five public schools in the region surrounding the University of Caxias do Sul, in the state of Rio Grande do Sul, Brazil. The project has been following the stages of action-research (problematization-action-reflection ) and was organized so as to allow the researchers’ participation in the school activities in partnership with the regular teachers to set up the school radios.El presente trabajo discute la pertinencia y la viabilidad de la implantación/implementación de radios escolares, teniendo por base una experiencia con cinco radios implantadas en escuelas públicas de la región del entorno de la Universidad de Caxias do Sul – RS, Brasil. La experiencia sigue las fases de la investigación-acción (problematización-acción-reflexión-transformación), previendo la actuación de los investigadores en la esfera escolar, como socios para la construcción de la radio escolar.Ce travail discute l’appartenance et la viabilité de l’implantation/ implémentation de radios scolaires, qui ont comme base une expérience avec cinq radios établies dans des écoles publiques dans la région des alentours de l’Université de Caxias do Sul – Rio Grande do Sul, Brésil. Le projet suit les phases de la recherche-action (problématisation – action – réflexion – transformation), prévoyant le rôle des chercheurs dans la sphère écolière, comme des partenaires pour la construction de la radio écolière.O presente trabalho discute a pertinência e a viabilidade da implantação/implementação de rádios escolares, tendo por base uma experiência com cinco rádios implantadas em escolas públicas da região do entorno da Universidade de Caxias do Sul – RS, Brasil. O projeto tem seguido as fases da pesquisa-ação: problematização/ ação-reflexão/ transformação, prevendo a atuação dos pesquisadores na esfera escolar, como parceiros para a construção da rádio escolar.Silvânia Siebert2010-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401Linguagem em (Dis)curso; Vol. 8 No. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-580Linguagem em (Dis)curso; v. 8 n. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-5801982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401/421Baltar, Marcosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T16:48:06Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/401Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2015-10-02T16:48:06Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv Radiophonic literacy at school
Literacia radiofónica en la escuela
Littératie radiophonique à l’école
Letramento radiofônico na escola
title Radiophonic literacy at school
spellingShingle Radiophonic literacy at school
Baltar, Marcos
Literacy project
Genre
Teaching
School radio
Literacia
Radio escolar
Género textual
enseño
Littératie
Radio écolière
Genre textuel
Enseignement
Letramento
Rádio escolar
Gênero textual
Ensino
title_short Radiophonic literacy at school
title_full Radiophonic literacy at school
title_fullStr Radiophonic literacy at school
title_full_unstemmed Radiophonic literacy at school
title_sort Radiophonic literacy at school
author Baltar, Marcos
author_facet Baltar, Marcos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Baltar, Marcos
dc.subject.por.fl_str_mv Literacy project
Genre
Teaching
School radio
Literacia
Radio escolar
Género textual
enseño
Littératie
Radio écolière
Genre textuel
Enseignement
Letramento
Rádio escolar
Gênero textual
Ensino
topic Literacy project
Genre
Teaching
School radio
Literacia
Radio escolar
Género textual
enseño
Littératie
Radio écolière
Genre textuel
Enseignement
Letramento
Rádio escolar
Gênero textual
Ensino
description This article discusses the relevance and viability of implementing school radios, taking as background a media-literacy project carried out in five public schools in the region surrounding the University of Caxias do Sul, in the state of Rio Grande do Sul, Brazil. The project has been following the stages of action-research (problematization-action-reflection ) and was organized so as to allow the researchers’ participation in the school activities in partnership with the regular teachers to set up the school radios.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-10-05
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401/421
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
publisher.none.fl_str_mv Silvânia Siebert
dc.source.none.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso; Vol. 8 No. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-580
Linguagem em (Dis)curso; v. 8 n. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-580
1982-4017
reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Linguagem em (Dis)curso (Online)
collection Linguagem em (Dis)curso (Online)
repository.name.fl_str_mv Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||lemd@unisul.br
_version_ 1800220574109138944