Radiophonic literacy at school
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linguagem em (Dis)curso (Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401 |
Resumo: | This article discusses the relevance and viability of implementing school radios, taking as background a media-literacy project carried out in five public schools in the region surrounding the University of Caxias do Sul, in the state of Rio Grande do Sul, Brazil. The project has been following the stages of action-research (problematization-action-reflection ) and was organized so as to allow the researchers’ participation in the school activities in partnership with the regular teachers to set up the school radios. |
id |
UNISUL-3_dd4f9606cc90659238cf6ba9f3f9f82b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/401 |
network_acronym_str |
UNISUL-3 |
network_name_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Radiophonic literacy at schoolLiteracia radiofónica en la escuelaLittératie radiophonique à l’écoleLetramento radiofônico na escolaLiteracy projectGenreTeachingSchool radioLiteraciaRadio escolarGénero textualenseñoLittératieRadio écolièreGenre textuelEnseignementLetramentoRádio escolarGênero textualEnsinoThis article discusses the relevance and viability of implementing school radios, taking as background a media-literacy project carried out in five public schools in the region surrounding the University of Caxias do Sul, in the state of Rio Grande do Sul, Brazil. The project has been following the stages of action-research (problematization-action-reflection ) and was organized so as to allow the researchers’ participation in the school activities in partnership with the regular teachers to set up the school radios.El presente trabajo discute la pertinencia y la viabilidad de la implantación/implementación de radios escolares, teniendo por base una experiencia con cinco radios implantadas en escuelas públicas de la región del entorno de la Universidad de Caxias do Sul – RS, Brasil. La experiencia sigue las fases de la investigación-acción (problematización-acción-reflexión-transformación), previendo la actuación de los investigadores en la esfera escolar, como socios para la construcción de la radio escolar.Ce travail discute l’appartenance et la viabilité de l’implantation/ implémentation de radios scolaires, qui ont comme base une expérience avec cinq radios établies dans des écoles publiques dans la région des alentours de l’Université de Caxias do Sul – Rio Grande do Sul, Brésil. Le projet suit les phases de la recherche-action (problématisation – action – réflexion – transformation), prévoyant le rôle des chercheurs dans la sphère écolière, comme des partenaires pour la construction de la radio écolière.O presente trabalho discute a pertinência e a viabilidade da implantação/implementação de rádios escolares, tendo por base uma experiência com cinco rádios implantadas em escolas públicas da região do entorno da Universidade de Caxias do Sul – RS, Brasil. O projeto tem seguido as fases da pesquisa-ação: problematização/ ação-reflexão/ transformação, prevendo a atuação dos pesquisadores na esfera escolar, como parceiros para a construção da rádio escolar.Silvânia Siebert2010-10-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401Linguagem em (Dis)curso; Vol. 8 No. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-580Linguagem em (Dis)curso; v. 8 n. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-5801982-4017reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401/421Baltar, Marcosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-10-02T16:48:06Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/401Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_DiscursoPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/oai||lemd@unisul.br1982-40171518-7632opendoar:2015-10-02T16:48:06Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Radiophonic literacy at school Literacia radiofónica en la escuela Littératie radiophonique à l’école Letramento radiofônico na escola |
title |
Radiophonic literacy at school |
spellingShingle |
Radiophonic literacy at school Baltar, Marcos Literacy project Genre Teaching School radio Literacia Radio escolar Género textual enseño Littératie Radio écolière Genre textuel Enseignement Letramento Rádio escolar Gênero textual Ensino |
title_short |
Radiophonic literacy at school |
title_full |
Radiophonic literacy at school |
title_fullStr |
Radiophonic literacy at school |
title_full_unstemmed |
Radiophonic literacy at school |
title_sort |
Radiophonic literacy at school |
author |
Baltar, Marcos |
author_facet |
Baltar, Marcos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Baltar, Marcos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Literacy project Genre Teaching School radio Literacia Radio escolar Género textual enseño Littératie Radio écolière Genre textuel Enseignement Letramento Rádio escolar Gênero textual Ensino |
topic |
Literacy project Genre Teaching School radio Literacia Radio escolar Género textual enseño Littératie Radio écolière Genre textuel Enseignement Letramento Rádio escolar Gênero textual Ensino |
description |
This article discusses the relevance and viability of implementing school radios, taking as background a media-literacy project carried out in five public schools in the region surrounding the University of Caxias do Sul, in the state of Rio Grande do Sul, Brazil. The project has been following the stages of action-research (problematization-action-reflection ) and was organized so as to allow the researchers’ participation in the school activities in partnership with the regular teachers to set up the school radios. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-10-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Linguagem_Discurso/article/view/401/421 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
publisher.none.fl_str_mv |
Silvânia Siebert |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso; Vol. 8 No. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-580 Linguagem em (Dis)curso; v. 8 n. 3 (2008): Letramento e formação de professores - Org.: Ângela B. Kleiman, Marcos Baltar; p. 563-580 1982-4017 reponame:Linguagem em (Dis)curso (Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
collection |
Linguagem em (Dis)curso (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linguagem em (Dis)curso (Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||lemd@unisul.br |
_version_ |
1800220574109138944 |