A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321
Resumo: This article “The Historical-Critical Pedagogy in the context by Theories of of Education” is a literature review about the bases of Historical-Critical Pedagogy. This pedagogy is originates in Brazil, in 1980´s how alternative by others pedagogies. This article wanted to put in context the Historical-Critical Pedagogy in the Theories of Education and show how the dialectic can be a knowledge method and can be used how education. This article is part of the dissertation “A teledramaturgia em sala de aula: as minisséries como recurso pedagógico para o ensino de História”. That dissertation had funding by Prosup/Capes.
id UNISUL-4_09485f0477a094532d82ef94a73df3ce
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1321
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃOHistorical-Critical PedagogyDialecticTheories of EducationTheories of Knowledge.This article “The Historical-Critical Pedagogy in the context by Theories of of Education” is a literature review about the bases of Historical-Critical Pedagogy. This pedagogy is originates in Brazil, in 1980´s how alternative by others pedagogies. This article wanted to put in context the Historical-Critical Pedagogy in the Theories of Education and show how the dialectic can be a knowledge method and can be used how education. This article is part of the dissertation “A teledramaturgia em sala de aula: as minisséries como recurso pedagógico para o ensino de História”. That dissertation had funding by Prosup/Capes.Universidade do Sul de Santa Catarina2012-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/132110.19177/prppge.v6e102012497-523Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 6 n. 10 (2012); 497-5232179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321/1072da Silva Menger (Unisul), Ms. AmandaLúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Verainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:17:31Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1321Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:17:31Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
title A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
spellingShingle A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda
Historical-Critical Pedagogy
Dialectic
Theories of Education
Theories of Knowledge.
title_short A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
title_full A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
title_fullStr A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
title_full_unstemmed A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
title_sort A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
author da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda
author_facet da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda
Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera
author_role author
author2 Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda
Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera
dc.subject.por.fl_str_mv Historical-Critical Pedagogy
Dialectic
Theories of Education
Theories of Knowledge.
topic Historical-Critical Pedagogy
Dialectic
Theories of Education
Theories of Knowledge.
description This article “The Historical-Critical Pedagogy in the context by Theories of of Education” is a literature review about the bases of Historical-Critical Pedagogy. This pedagogy is originates in Brazil, in 1980´s how alternative by others pedagogies. This article wanted to put in context the Historical-Critical Pedagogy in the Theories of Education and show how the dialectic can be a knowledge method and can be used how education. This article is part of the dissertation “A teledramaturgia em sala de aula: as minisséries como recurso pedagógico para o ensino de História”. That dissertation had funding by Prosup/Capes.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321
10.19177/prppge.v6e102012497-523
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v6e102012497-523
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321/1072
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 6 n. 10 (2012); 497-523
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218747077656576