A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321 |
Resumo: | This article “The Historical-Critical Pedagogy in the context by Theories of of Education” is a literature review about the bases of Historical-Critical Pedagogy. This pedagogy is originates in Brazil, in 1980´s how alternative by others pedagogies. This article wanted to put in context the Historical-Critical Pedagogy in the Theories of Education and show how the dialectic can be a knowledge method and can be used how education. This article is part of the dissertation “A teledramaturgia em sala de aula: as minisséries como recurso pedagógico para o ensino de História”. That dissertation had funding by Prosup/Capes. |
id |
UNISUL-4_09485f0477a094532d82ef94a73df3ce |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1321 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃOHistorical-Critical PedagogyDialecticTheories of EducationTheories of Knowledge.This article “The Historical-Critical Pedagogy in the context by Theories of of Education” is a literature review about the bases of Historical-Critical Pedagogy. This pedagogy is originates in Brazil, in 1980´s how alternative by others pedagogies. This article wanted to put in context the Historical-Critical Pedagogy in the Theories of Education and show how the dialectic can be a knowledge method and can be used how education. This article is part of the dissertation “A teledramaturgia em sala de aula: as minisséries como recurso pedagógico para o ensino de História”. That dissertation had funding by Prosup/Capes.Universidade do Sul de Santa Catarina2012-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/132110.19177/prppge.v6e102012497-523Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 6 n. 10 (2012); 497-5232179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321/1072da Silva Menger (Unisul), Ms. AmandaLúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Verainfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T17:17:31Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1321Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T17:17:31Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
title |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
spellingShingle |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda Historical-Critical Pedagogy Dialectic Theories of Education Theories of Knowledge. |
title_short |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
title_full |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
title_fullStr |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
title_full_unstemmed |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
title_sort |
A PEDAGOGIA HISTÓRICO-CRÍTICA NO CONTEXTO DAS TEORIAS DE EDUCAÇÃO |
author |
da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda |
author_facet |
da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera |
author_role |
author |
author2 |
Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva Menger (Unisul), Ms. Amanda Lúcia Chacon Valença (Unisul), Drª. Vera |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Historical-Critical Pedagogy Dialectic Theories of Education Theories of Knowledge. |
topic |
Historical-Critical Pedagogy Dialectic Theories of Education Theories of Knowledge. |
description |
This article “The Historical-Critical Pedagogy in the context by Theories of of Education” is a literature review about the bases of Historical-Critical Pedagogy. This pedagogy is originates in Brazil, in 1980´s how alternative by others pedagogies. This article wanted to put in context the Historical-Critical Pedagogy in the Theories of Education and show how the dialectic can be a knowledge method and can be used how education. This article is part of the dissertation “A teledramaturgia em sala de aula: as minisséries como recurso pedagógico para o ensino de História”. That dissertation had funding by Prosup/Capes. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321 10.19177/prppge.v6e102012497-523 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v6e102012497-523 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1321/1072 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 6 n. 10 (2012); 497-523 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218747077656576 |