SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Osni Oliveira Noberto da
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Miranda, Theresinha Guimarães, Bordas, Miguel Angel Garcia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976
Resumo: The objective of this paper is to contribute to the discussions about the importance of Inclusive Education, materialized in three main and interrelated elements: Specialized Educational Assistance (SEA), Resource Room and Assistive Technologies. It can be seen that the physical and material conditions represented by the resource rooms, in addition to the offer and mastery, by parts of the teachers, on Assistive Technologies and training courses for the SEA in their specificities are some of the elements considered essential for an effective policy for  Inclusive Education.
id UNISUL-4_2e0030dc7247361a2bb9abeba5e08dd9
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4976
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIADATENDIMIENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS Y TECNOLOGÍAS ASISTIVAS: LA TRÍADE DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVAATENDIMENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS E TECNOLOGIAS ASSISTIVAS: A TRÍADE DA EDUCAÇÃO INCLUSIVASpecialized Educational AssistanceResource roomAssistive TechnologiesAtención Educativa EspecializadaSala de recursosTecnologías asistivasAtendimento Educacional EspecializadoSala de recursosTecnologias AssistivasThe objective of this paper is to contribute to the discussions about the importance of Inclusive Education, materialized in three main and interrelated elements: Specialized Educational Assistance (SEA), Resource Room and Assistive Technologies. It can be seen that the physical and material conditions represented by the resource rooms, in addition to the offer and mastery, by parts of the teachers, on Assistive Technologies and training courses for the SEA in their specificities are some of the elements considered essential for an effective policy for  Inclusive Education.El objetivo de este artículo es contribuir en las discusiones acerca de la importancia de la educación inclusiva, materializada en tres elementos principales e interrelacionados entre sí: el Servicio Educativo Especializado (SEE), la Sala de recursos y las Tecnologías Asistivas. Se percibe que las condiciones físicas y materiales representadas por las salas de recursos, además de la oferta y dominio, por parte de los profesores, de las Tecnologías Asistivas y cursos de formación para la SEE en sus especificidades, son algunos de los elementos considerados imprescindibles para una política de Educación Inclusiva efectiva.O objetivo deste artigo é contribuir nas discussões acerca da importância da Educação inclusiva, materializada em três elementos principais e inter-relacionados entre si: o Atendimento Educacional Especializado (AEE), a Sala de recursos e as Tecnologias Assistivas. Percebe-se que as condições físicas e materiais representadas pelas salas de recursos, além da oferta e domínio, por partes dos professores, das Tecnologias Assistivas e cursos de formação para o AEE em suas especificidades, são alguns dos elementos considerados imprescindíveis para uma política de Educação Inclusiva efetiva.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/497610.19177/prppge.v12e212018267-281Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 267-2812179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976/3947Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Osni Oliveira Noberto daMiranda, Theresinha GuimarãesBordas, Miguel Angel Garcia2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4976Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
ATENDIMIENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS Y TECNOLOGÍAS ASISTIVAS: LA TRÍADE DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA
ATENDIMENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS E TECNOLOGIAS ASSISTIVAS: A TRÍADE DA EDUCAÇÃO INCLUSIVA
title SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
spellingShingle SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
Silva, Osni Oliveira Noberto da
Specialized Educational Assistance
Resource room
Assistive Technologies
Atención Educativa Especializada
Sala de recursos
Tecnologías asistivas
Atendimento Educacional Especializado
Sala de recursos
Tecnologias Assistivas
title_short SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
title_full SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
title_fullStr SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
title_full_unstemmed SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
title_sort SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
author Silva, Osni Oliveira Noberto da
author_facet Silva, Osni Oliveira Noberto da
Miranda, Theresinha Guimarães
Bordas, Miguel Angel Garcia
author_role author
author2 Miranda, Theresinha Guimarães
Bordas, Miguel Angel Garcia
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Osni Oliveira Noberto da
Miranda, Theresinha Guimarães
Bordas, Miguel Angel Garcia
dc.subject.por.fl_str_mv Specialized Educational Assistance
Resource room
Assistive Technologies
Atención Educativa Especializada
Sala de recursos
Tecnologías asistivas
Atendimento Educacional Especializado
Sala de recursos
Tecnologias Assistivas
topic Specialized Educational Assistance
Resource room
Assistive Technologies
Atención Educativa Especializada
Sala de recursos
Tecnologías asistivas
Atendimento Educacional Especializado
Sala de recursos
Tecnologias Assistivas
description The objective of this paper is to contribute to the discussions about the importance of Inclusive Education, materialized in three main and interrelated elements: Specialized Educational Assistance (SEA), Resource Room and Assistive Technologies. It can be seen that the physical and material conditions represented by the resource rooms, in addition to the offer and mastery, by parts of the teachers, on Assistive Technologies and training courses for the SEA in their specificities are some of the elements considered essential for an effective policy for  Inclusive Education.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976
10.19177/prppge.v12e212018267-281
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v12e212018267-281
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976/3947
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 267-281
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748310781952