SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976 |
Resumo: | The objective of this paper is to contribute to the discussions about the importance of Inclusive Education, materialized in three main and interrelated elements: Specialized Educational Assistance (SEA), Resource Room and Assistive Technologies. It can be seen that the physical and material conditions represented by the resource rooms, in addition to the offer and mastery, by parts of the teachers, on Assistive Technologies and training courses for the SEA in their specificities are some of the elements considered essential for an effective policy for Inclusive Education. |
id |
UNISUL-4_2e0030dc7247361a2bb9abeba5e08dd9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4976 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIADATENDIMIENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS Y TECNOLOGÍAS ASISTIVAS: LA TRÍADE DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVAATENDIMENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS E TECNOLOGIAS ASSISTIVAS: A TRÍADE DA EDUCAÇÃO INCLUSIVASpecialized Educational AssistanceResource roomAssistive TechnologiesAtención Educativa EspecializadaSala de recursosTecnologías asistivasAtendimento Educacional EspecializadoSala de recursosTecnologias AssistivasThe objective of this paper is to contribute to the discussions about the importance of Inclusive Education, materialized in three main and interrelated elements: Specialized Educational Assistance (SEA), Resource Room and Assistive Technologies. It can be seen that the physical and material conditions represented by the resource rooms, in addition to the offer and mastery, by parts of the teachers, on Assistive Technologies and training courses for the SEA in their specificities are some of the elements considered essential for an effective policy for Inclusive Education.El objetivo de este artículo es contribuir en las discusiones acerca de la importancia de la educación inclusiva, materializada en tres elementos principales e interrelacionados entre sí: el Servicio Educativo Especializado (SEE), la Sala de recursos y las Tecnologías Asistivas. Se percibe que las condiciones físicas y materiales representadas por las salas de recursos, además de la oferta y dominio, por parte de los profesores, de las Tecnologías Asistivas y cursos de formación para la SEE en sus especificidades, son algunos de los elementos considerados imprescindibles para una política de Educación Inclusiva efectiva.O objetivo deste artigo é contribuir nas discussões acerca da importância da Educação inclusiva, materializada em três elementos principais e inter-relacionados entre si: o Atendimento Educacional Especializado (AEE), a Sala de recursos e as Tecnologias Assistivas. Percebe-se que as condições físicas e materiais representadas pelas salas de recursos, além da oferta e domínio, por partes dos professores, das Tecnologias Assistivas e cursos de formação para o AEE em suas especificidades, são alguns dos elementos considerados imprescindíveis para uma política de Educação Inclusiva efetiva.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/497610.19177/prppge.v12e212018267-281Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 267-2812179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976/3947Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Osni Oliveira Noberto daMiranda, Theresinha GuimarãesBordas, Miguel Angel Garcia2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/4976Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD ATENDIMIENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS Y TECNOLOGÍAS ASISTIVAS: LA TRÍADE DE LA EDUCACIÓN INCLUSIVA ATENDIMENTO EDUCACIONAL ESPECIALIZADO, SALA DE RECURSOS E TECNOLOGIAS ASSISTIVAS: A TRÍADE DA EDUCAÇÃO INCLUSIVA |
title |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD |
spellingShingle |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD Silva, Osni Oliveira Noberto da Specialized Educational Assistance Resource room Assistive Technologies Atención Educativa Especializada Sala de recursos Tecnologías asistivas Atendimento Educacional Especializado Sala de recursos Tecnologias Assistivas |
title_short |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD |
title_full |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD |
title_fullStr |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD |
title_full_unstemmed |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD |
title_sort |
SPECIALIZED EDUCATIONAL ATTENDANCE, RESOURCE ROOM AND ASSISTIVE TECHNOLOGIES: THE INCLUSIVE EDUCATION TRIAD |
author |
Silva, Osni Oliveira Noberto da |
author_facet |
Silva, Osni Oliveira Noberto da Miranda, Theresinha Guimarães Bordas, Miguel Angel Garcia |
author_role |
author |
author2 |
Miranda, Theresinha Guimarães Bordas, Miguel Angel Garcia |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Osni Oliveira Noberto da Miranda, Theresinha Guimarães Bordas, Miguel Angel Garcia |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Specialized Educational Assistance Resource room Assistive Technologies Atención Educativa Especializada Sala de recursos Tecnologías asistivas Atendimento Educacional Especializado Sala de recursos Tecnologias Assistivas |
topic |
Specialized Educational Assistance Resource room Assistive Technologies Atención Educativa Especializada Sala de recursos Tecnologías asistivas Atendimento Educacional Especializado Sala de recursos Tecnologias Assistivas |
description |
The objective of this paper is to contribute to the discussions about the importance of Inclusive Education, materialized in three main and interrelated elements: Specialized Educational Assistance (SEA), Resource Room and Assistive Technologies. It can be seen that the physical and material conditions represented by the resource rooms, in addition to the offer and mastery, by parts of the teachers, on Assistive Technologies and training courses for the SEA in their specificities are some of the elements considered essential for an effective policy for Inclusive Education. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976 10.19177/prppge.v12e212018267-281 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e212018267-281 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/4976/3947 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 267-281 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748310781952 |