THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6178 |
Resumo: | This article discusses the contribution of listening to children to think about the specificity of teaching in children's education; aims to contribute to the debate about the guidelines for the education of teachers of childhood education, qualifying the basic education in Brazil. It is considered that when knowing the children, we inform the education of children. Thereunto, the important reflections that seek to capture the generational contribution of children help in the construction of a proposal of education for children, inclusive, democratic and emancipatory. The recognition of early childhood education as a first stage of basic education has consequences for the training of their professionals, since the knowledge regarding childhood is still in the process of construction and in search of its space in the curricula of the courses of Pedagogy. |
id |
UNISUL-4_b5d264ab3916499f66900f8fb3428b52 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6178 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATIONLA ESCUCHA DE LOS NIÑOS Y DOCENCIA EN LA EDUCACIÓN INFANTILA ESCUTA DAS CRIANÇAS E A DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO INFANTILEarly educationTeacher trainingTeachingResearch with childrenChildhood.Educación infantilFormación de profesoresDocenciaInvestigación con niñosInfanciaEducação infantilFormação de professoresDocênciaPesquisa com criançasInfânciaThis article discusses the contribution of listening to children to think about the specificity of teaching in children's education; aims to contribute to the debate about the guidelines for the education of teachers of childhood education, qualifying the basic education in Brazil. It is considered that when knowing the children, we inform the education of children. Thereunto, the important reflections that seek to capture the generational contribution of children help in the construction of a proposal of education for children, inclusive, democratic and emancipatory. The recognition of early childhood education as a first stage of basic education has consequences for the training of their professionals, since the knowledge regarding childhood is still in the process of construction and in search of its space in the curricula of the courses of Pedagogy.El presente artículo discurre sobre la contribución de la escucha de los niños para pensar la especificidad de la docencia en la educación infantil; se pretende contribuir con el debate acerca de las orientaciones para la formación de maestros de la educación de la infancia, calificando la educación básica en Brasil. Se considera que, al conocer a los niños, informamos la educación infantil. Así, las importantes reflexiones que buscan captar la contribución generacional de los niños auxilian en la construcción de una propuesta de educación propia para los niños pequeños, inclusiva, democrática y que emancipa. El reconocimiento de la educación infantil como primera etapa de la educación básica trae consecuencias para la formación de sus profesionales, una vez que los conocimientos referentes a la niñez todavía se encuentran en proceso de construcción y en busca de su espacio en los currículos de los cursos de Pedagogía.O presente artigo discorre sobre a contribuição da escuta das crianças para pensar a especificidade da docência na Educação Infantil; visa a contribuir com o debate acerca das orientações para a formação de professores da educação da infância, qualificando a Educação Básica no Brasil. Considera-se que, ao conhecer as crianças, informamos a Educação Infantil. Assim, as importantes reflexões, que buscam captar a contribuição geracional das crianças, auxiliam na construção de uma proposta de Educação própria para as crianças pequenas, inclusiva, democrática e emancipatória. O reconhecimento da Educação Infantil como primeira etapa da Educação Básica traz consequências para a formação dos seus profissionais, uma vez que os conhecimentos referentes à infância ainda se encontram em processo de construção e em busca de seu espaço nos currículos dos cursos de Pedagogia.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionponto de vistaapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/617810.19177/prppge.v12e212018154-166Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 154-1662179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6178/3940Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAgostinho, Katia Adair2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/6178Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION LA ESCUCHA DE LOS NIÑOS Y DOCENCIA EN LA EDUCACIÓN INFANTIL A ESCUTA DAS CRIANÇAS E A DOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO INFANTIL |
title |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION |
spellingShingle |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION Agostinho, Katia Adair Early education Teacher training Teaching Research with children Childhood. Educación infantil Formación de profesores Docencia Investigación con niños Infancia Educação infantil Formação de professores Docência Pesquisa com crianças Infância |
title_short |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION |
title_full |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION |
title_fullStr |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION |
title_full_unstemmed |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION |
title_sort |
THE CHILDREN'S LISTENING AND THE TEACHING IN EARLY EDUCATION |
author |
Agostinho, Katia Adair |
author_facet |
Agostinho, Katia Adair |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Agostinho, Katia Adair |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Early education Teacher training Teaching Research with children Childhood. Educación infantil Formación de profesores Docencia Investigación con niños Infancia Educação infantil Formação de professores Docência Pesquisa com crianças Infância |
topic |
Early education Teacher training Teaching Research with children Childhood. Educación infantil Formación de profesores Docencia Investigación con niños Infancia Educação infantil Formação de professores Docência Pesquisa com crianças Infância |
description |
This article discusses the contribution of listening to children to think about the specificity of teaching in children's education; aims to contribute to the debate about the guidelines for the education of teachers of childhood education, qualifying the basic education in Brazil. It is considered that when knowing the children, we inform the education of children. Thereunto, the important reflections that seek to capture the generational contribution of children help in the construction of a proposal of education for children, inclusive, democratic and emancipatory. The recognition of early childhood education as a first stage of basic education has consequences for the training of their professionals, since the knowledge regarding childhood is still in the process of construction and in search of its space in the curricula of the courses of Pedagogy. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion ponto de vista |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6178 10.19177/prppge.v12e212018154-166 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6178 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e212018154-166 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/6178/3940 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 154-166 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748381036544 |