SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, Eloisa Acires Candal
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Gonçalves, Fernanda
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2688
Resumo: This text is an excerpt of a Master thesis, which had as central concern a detailed examination of the pedagogical practices with children aged 0-3 years old, analyzing the target for teaching babies from the Brazilian scientific production between the years of 2008 to 2011 on the bank of theses and dissertations of CAPES. We conducted a mapping of national production that had the focus on the education of children from birth to three years in the context of early childhood education, totaling 48 studies, and 13 of them were the final corpus analyzed. The objective of this text is presenting the ways of raising the production process and the analysis of the categories defined from the emergence of themes that were privileged in the analyzed research.
id UNISUL-4_c048390a63c50c9d47567cb487a5adb0
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2688
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERYLA PRODUCCIÓN CIENTÍFICA SOBRE LA EDUCACIÓN DE BEBÉS Y NIÑOS PEQUEÑOS EN EL CONTEXTO COLECTIVO DE LA GUARDERÍAA PRODUÇÃO CIENTÍFICA SOBRE A EDUCAÇÃO DE BEBÊS E CRIANÇAS PEQUENAS NO CONTEXTO COLETIVO DA CRECHEChild EducationScientific ProductionBabiesLittle Children.Educación InfantilProducción CientíficaBebésNiños pequeños.Educação InfantilProdução CientíficaBebêsCrianças pequenas.This text is an excerpt of a Master thesis, which had as central concern a detailed examination of the pedagogical practices with children aged 0-3 years old, analyzing the target for teaching babies from the Brazilian scientific production between the years of 2008 to 2011 on the bank of theses and dissertations of CAPES. We conducted a mapping of national production that had the focus on the education of children from birth to three years in the context of early childhood education, totaling 48 studies, and 13 of them were the final corpus analyzed. The objective of this text is presenting the ways of raising the production process and the analysis of the categories defined from the emergence of themes that were privileged in the analyzed research.Este texto es un recorte de una investigación de maestría, cuya preocupación central fue profundizar los estudios sobre las prácticas pedagógicas con niños de 0 a 3 años de edad, analizando los indicativos para la enseñanza con bebés desde la producción científica brasileña producida entre los años de 2008 a 2011 en el banco de teses y disertaciones de CAPES. De esa manera, fue desarrollado un mapeo de la producción nacional que tenía como foco de preocupación la educación de niños de cero hasta tres años en el contexto de la Educación Infantil. De 48 trabajos, 13 constituyeron el corpus definitivo analizado. El objetivo de este texto es presentar los caminos del proceso de levantamiento de la producción y el análisis de las categorías definidas desde la emersión de temáticas que fueron privilegiadas en las investigaciones analizadas.Este texto é um recorte de uma pesquisa de mestrado, que teve como preocupação central aprofundar os estudos sobre as práticas pedagógicas com as crianças de 0 a 3 anos de idade, analisando os indicativos para a docência com bebês a partir da produção científica brasileira produzida entre os anos de 2008 a 2011 no banco de teses e dissertações da CAPES. Realizou-se, deste modo, um mapeamento da produção nacional que tinham como foco de preocupação a educação das crianças de zero a três anos no contexto da Educação Infantil, totalizando 48 trabalhos, dos quais 13 constituíram o corpus definitivo analisado. Objetiva-se neste texto, apresentar os caminhos do processo de levantamento da produção, bem como a análise das categorias definidas a partir da emersão das temáticas que foram privilegiadas nas pesquisas analisadas.Universidade do Sul de Santa Catarina2015-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/268810.19177/prppge.v9e15201544-62Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 9 n. 15 (2015): Educação e infância: diálogos disciplinares; 44-622179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2688/2114Rocha, Eloisa Acires CandalGonçalves, Fernandainfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-06-30T14:13:25Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/2688Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2015-06-30T14:13:25Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
LA PRODUCCIÓN CIENTÍFICA SOBRE LA EDUCACIÓN DE BEBÉS Y NIÑOS PEQUEÑOS EN EL CONTEXTO COLECTIVO DE LA GUARDERÍA
A PRODUÇÃO CIENTÍFICA SOBRE A EDUCAÇÃO DE BEBÊS E CRIANÇAS PEQUENAS NO CONTEXTO COLETIVO DA CRECHE
title SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
spellingShingle SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
Rocha, Eloisa Acires Candal
Child Education
Scientific Production
Babies
Little Children.
Educación Infantil
Producción Científica
Bebés
Niños pequeños.
Educação Infantil
Produção Científica
Bebês
Crianças pequenas.
title_short SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
title_full SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
title_fullStr SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
title_full_unstemmed SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
title_sort SCIENTIFIC PRODUCTION ON EDUCATION FOR INFANTS AND YOUNG CHILDREN IN THE CONTEXT OF NURSERY
author Rocha, Eloisa Acires Candal
author_facet Rocha, Eloisa Acires Candal
Gonçalves, Fernanda
author_role author
author2 Gonçalves, Fernanda
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, Eloisa Acires Candal
Gonçalves, Fernanda
dc.subject.por.fl_str_mv Child Education
Scientific Production
Babies
Little Children.
Educación Infantil
Producción Científica
Bebés
Niños pequeños.
Educação Infantil
Produção Científica
Bebês
Crianças pequenas.
topic Child Education
Scientific Production
Babies
Little Children.
Educación Infantil
Producción Científica
Bebés
Niños pequeños.
Educação Infantil
Produção Científica
Bebês
Crianças pequenas.
description This text is an excerpt of a Master thesis, which had as central concern a detailed examination of the pedagogical practices with children aged 0-3 years old, analyzing the target for teaching babies from the Brazilian scientific production between the years of 2008 to 2011 on the bank of theses and dissertations of CAPES. We conducted a mapping of national production that had the focus on the education of children from birth to three years in the context of early childhood education, totaling 48 studies, and 13 of them were the final corpus analyzed. The objective of this text is presenting the ways of raising the production process and the analysis of the categories defined from the emergence of themes that were privileged in the analyzed research.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2688
10.19177/prppge.v9e15201544-62
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2688
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v9e15201544-62
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/2688/2114
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 9 n. 15 (2015): Educação e infância: diálogos disciplinares; 44-62
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218747656470528