School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lostada, Lauro Roberto
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/603
Resumo: Since the earliest origins, schoool has been presenting as a powerful reproductioon machine of social structures, logic and epistemoloogy of the ruling classes, consolidating a excluusion framework and by classification that enables thee maintenance of these structures as structurall units of society and from relations that are establishhed around it. About this critical perspective, thhis research aims to exploring the thought of the French sociologist Pierre Bourdieu, analyzing the foundations of society and the impact of technoology on the personal development, in order to pprovide elements for the construction of an emanncipator educational project that permmit unmasking of these naturalized relations arounnd the school, enabling the formation of a new wway to thinking about education.
id UNISUL-4_d525dab29450f810ff02d23d9eaf1ed3
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/603
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre BourdieuA escola na formação do pensar através das mídias na perspectiva da teoria de Pierre BourdieuReprodução SocialEscolaMídia-EducaçãoHabitusEmancippaçãoReprodução SocialEscolaMídia-EducaçãoHabitusEmancipação.Since the earliest origins, schoool has been presenting as a powerful reproductioon machine of social structures, logic and epistemoloogy of the ruling classes, consolidating a excluusion framework and by classification that enables thee maintenance of these structures as structurall units of society and from relations that are establishhed around it. About this critical perspective, thhis research aims to exploring the thought of the French sociologist Pierre Bourdieu, analyzing the foundations of society and the impact of technoology on the personal development, in order to pprovide elements for the construction of an emanncipator educational project that permmit unmasking of these naturalized relations arounnd the school, enabling the formation of a new wway to thinking about education.A escola vem se apresentando, desde suas origens mais remotas, como uma poderosa máquina de reprodução das estruturas sociais, lógicas e epistemológicas das classes dominantes, consolidando um quadro de exclusão e de classificação tal que possibilita a manutenção dessas estruturas como unidades estruturantes da sociedade e das relações que se estabelecem em torno dela. Sob esta perspectiva crítica é que esta pesquisa pretende explorar o pensamento do sociólogo francês Pierre Bourdieu, analisando os fundamentos da sociedade e o impacto das tecnologias sob a formação dos sujeitos, com o objetivo de fornecer elementos para a construção de um projeto pedagógico emancipatório que viabilize o desmascaramento dessas relações naturalizadas em torno da escola, possibilitando a formação de uma nova maneira de pensar a educação.Universidade do Sul de Santa Catarina2011-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/60310.19177/prppge.v4e82011393-401Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 4 n. 8 (2011); 393-4012179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/603/775Lostada, Lauro Robertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-07-18T13:56:01Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/603Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-07-18T13:56:01Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
A escola na formação do pensar através das mídias na perspectiva da teoria de Pierre Bourdieu
title School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
spellingShingle School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
Lostada, Lauro Roberto
Reprodução Social
Escola
Mídia-Educação
Habitus
Emancippação
Reprodução Social
Escola
Mídia-Educação
Habitus
Emancipação.
title_short School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
title_full School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
title_fullStr School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
title_full_unstemmed School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
title_sort School in the developpment of thinking through of media inn view of the theory of Pierre Bourdieu
author Lostada, Lauro Roberto
author_facet Lostada, Lauro Roberto
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lostada, Lauro Roberto
dc.subject.por.fl_str_mv Reprodução Social
Escola
Mídia-Educação
Habitus
Emancippação
Reprodução Social
Escola
Mídia-Educação
Habitus
Emancipação.
topic Reprodução Social
Escola
Mídia-Educação
Habitus
Emancippação
Reprodução Social
Escola
Mídia-Educação
Habitus
Emancipação.
description Since the earliest origins, schoool has been presenting as a powerful reproductioon machine of social structures, logic and epistemoloogy of the ruling classes, consolidating a excluusion framework and by classification that enables thee maintenance of these structures as structurall units of society and from relations that are establishhed around it. About this critical perspective, thhis research aims to exploring the thought of the French sociologist Pierre Bourdieu, analyzing the foundations of society and the impact of technoology on the personal development, in order to pprovide elements for the construction of an emanncipator educational project that permmit unmasking of these naturalized relations arounnd the school, enabling the formation of a new wway to thinking about education.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/603
10.19177/prppge.v4e82011393-401
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/603
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v4e82011393-401
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/603/775
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 4 n. 8 (2011); 393-401
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218746536591360