THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Rocha-Neto, Ivan
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961
Resumo: This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies. 
id UNISUL-4_daedce0c6c8f31c9ecd24422157d3c29
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1961
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERSEL PROCESO DE EVALUACIÓN DEL SISTEMA NACIONAL DE POSTGRADO IDENTIFICA CAPES Y LA DIFERENCÍA DE OTRAS AGENCIASO PROCESSO DE AVALIAÇÃO DO SISTEMA DO NACIONAL DE PÓS- GRADUAÇÃO: IDENTIFICA A CAPES E A DIFERENCIA DAS OUTRAS AGÊNCIASCAPESNational System of GraduateEvaluation SystemSystems Thinking.CapesSistema Nacional de PostgradoSistema de EvaluaciónPensamiento Sistémico.CapesSistema Nacional de Pós-GraduaçãoSistema de AvaliaçãoPensamento Sistêmico.This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies. El texto es resultado de levantamiento de dos puntos de inflexión integrados, comentado por profesionales que vivieron estos momentos considerados relevantes para los éxitos obtenidos por las políticas trazadas por la Capes y para la formación de su cultura organizacional. Fue buscado presentar los acontecimientos bajo el punto de vista personal de los actores y colaboradores involucrados en los eventos, elucidando espacios generadores de conocimiento tácito, transmitido por la comunicación oral, característica que domina en la cultura de la Capes. En ese momento se ha iniciado otro ciclo con la implantación de la Plataforma Sucupira como base de referencia del Sistema Nacional de Postgrado. Este texto é o resultado do levantamento de dois pontos de inflexão integrados, comentado por profissionais que viveram estes momentos considerados relevantes para os êxitos obtidos pelas políticas traçadas pela Capes e para a formação da sua cultura organizacional. Procuramos apresentar os acontecimentos sob o ponto de vista pessoal dos atores e colaboradores envolvidos nos eventos, elucidando lacunas geradoras do conhecimento tácito, transmitido pela comunicação oral, característica dominante na cultura da Capes. Neste momento, inicia-se outro ciclo com a implantação da Plataforma Sucupira como base de referência do Sistema Nacional de Pós-Graduação. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/196110.19177/prppge.v10e172016292-309Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 292-3092179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961/2708Velloso da Silveira, Monica Maria RebeloRocha-Neto, Ivaninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-11-24T18:47:37Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1961Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-11-24T18:47:37Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
EL PROCESO DE EVALUACIÓN DEL SISTEMA NACIONAL DE POSTGRADO IDENTIFICA CAPES Y LA DIFERENCÍA DE OTRAS AGENCIAS
O PROCESSO DE AVALIAÇÃO DO SISTEMA DO NACIONAL DE PÓS- GRADUAÇÃO: IDENTIFICA A CAPES E A DIFERENCIA DAS OUTRAS AGÊNCIAS
title THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
spellingShingle THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo
CAPES
National System of Graduate
Evaluation System
Systems Thinking.
Capes
Sistema Nacional de Postgrado
Sistema de Evaluación
Pensamiento Sistémico.
Capes
Sistema Nacional de Pós-Graduação
Sistema de Avaliação
Pensamento Sistêmico.
title_short THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
title_full THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
title_fullStr THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
title_full_unstemmed THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
title_sort THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
author Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo
author_facet Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo
Rocha-Neto, Ivan
author_role author
author2 Rocha-Neto, Ivan
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo
Rocha-Neto, Ivan
dc.subject.por.fl_str_mv CAPES
National System of Graduate
Evaluation System
Systems Thinking.
Capes
Sistema Nacional de Postgrado
Sistema de Evaluación
Pensamiento Sistémico.
Capes
Sistema Nacional de Pós-Graduação
Sistema de Avaliação
Pensamento Sistêmico.
topic CAPES
National System of Graduate
Evaluation System
Systems Thinking.
Capes
Sistema Nacional de Postgrado
Sistema de Evaluación
Pensamiento Sistémico.
Capes
Sistema Nacional de Pós-Graduação
Sistema de Avaliação
Pensamento Sistêmico.
description This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961
10.19177/prppge.v10e172016292-309
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v10e172016292-309
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961/2708
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 292-309
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218747595653120