THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961 |
Resumo: | This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies. |
id |
UNISUL-4_daedce0c6c8f31c9ecd24422157d3c29 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1961 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERSEL PROCESO DE EVALUACIÓN DEL SISTEMA NACIONAL DE POSTGRADO IDENTIFICA CAPES Y LA DIFERENCÍA DE OTRAS AGENCIASO PROCESSO DE AVALIAÇÃO DO SISTEMA DO NACIONAL DE PÓS- GRADUAÇÃO: IDENTIFICA A CAPES E A DIFERENCIA DAS OUTRAS AGÊNCIASCAPESNational System of GraduateEvaluation SystemSystems Thinking.CapesSistema Nacional de PostgradoSistema de EvaluaciónPensamiento Sistémico.CapesSistema Nacional de Pós-GraduaçãoSistema de AvaliaçãoPensamento Sistêmico.This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies. El texto es resultado de levantamiento de dos puntos de inflexión integrados, comentado por profesionales que vivieron estos momentos considerados relevantes para los éxitos obtenidos por las políticas trazadas por la Capes y para la formación de su cultura organizacional. Fue buscado presentar los acontecimientos bajo el punto de vista personal de los actores y colaboradores involucrados en los eventos, elucidando espacios generadores de conocimiento tácito, transmitido por la comunicación oral, característica que domina en la cultura de la Capes. En ese momento se ha iniciado otro ciclo con la implantación de la Plataforma Sucupira como base de referencia del Sistema Nacional de Postgrado. Este texto é o resultado do levantamento de dois pontos de inflexão integrados, comentado por profissionais que viveram estes momentos considerados relevantes para os êxitos obtidos pelas políticas traçadas pela Capes e para a formação da sua cultura organizacional. Procuramos apresentar os acontecimentos sob o ponto de vista pessoal dos atores e colaboradores envolvidos nos eventos, elucidando lacunas geradoras do conhecimento tácito, transmitido pela comunicação oral, característica dominante na cultura da Capes. Neste momento, inicia-se outro ciclo com a implantação da Plataforma Sucupira como base de referência do Sistema Nacional de Pós-Graduação. Universidade do Sul de Santa Catarina2016-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/196110.19177/prppge.v10e172016292-309Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 292-3092179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961/2708Velloso da Silveira, Monica Maria RebeloRocha-Neto, Ivaninfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-11-24T18:47:37Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/1961Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-11-24T18:47:37Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS EL PROCESO DE EVALUACIÓN DEL SISTEMA NACIONAL DE POSTGRADO IDENTIFICA CAPES Y LA DIFERENCÍA DE OTRAS AGENCIAS O PROCESSO DE AVALIAÇÃO DO SISTEMA DO NACIONAL DE PÓS- GRADUAÇÃO: IDENTIFICA A CAPES E A DIFERENCIA DAS OUTRAS AGÊNCIAS |
title |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS |
spellingShingle |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo CAPES National System of Graduate Evaluation System Systems Thinking. Capes Sistema Nacional de Postgrado Sistema de Evaluación Pensamiento Sistémico. Capes Sistema Nacional de Pós-Graduação Sistema de Avaliação Pensamento Sistêmico. |
title_short |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS |
title_full |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS |
title_fullStr |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS |
title_full_unstemmed |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS |
title_sort |
THE EVALUATION PROCESS OF THE NATIONAL SYSTEM OF GRADUATE IDENTIFIES THE CAPES AS A DIFFERENT AGENCY FROM OTHERS |
author |
Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo |
author_facet |
Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo Rocha-Neto, Ivan |
author_role |
author |
author2 |
Rocha-Neto, Ivan |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Velloso da Silveira, Monica Maria Rebelo Rocha-Neto, Ivan |
dc.subject.por.fl_str_mv |
CAPES National System of Graduate Evaluation System Systems Thinking. Capes Sistema Nacional de Postgrado Sistema de Evaluación Pensamiento Sistémico. Capes Sistema Nacional de Pós-Graduação Sistema de Avaliação Pensamento Sistêmico. |
topic |
CAPES National System of Graduate Evaluation System Systems Thinking. Capes Sistema Nacional de Postgrado Sistema de Evaluación Pensamiento Sistémico. Capes Sistema Nacional de Pós-Graduação Sistema de Avaliação Pensamento Sistêmico. |
description |
This text is the result of raising two points of integrated inflection, commented by who lived through these times considered relevant to the successes achieved by the policies outlined by the Capes and the formation of its organizational culture. We try to present the events under the personal perspective by participants and cooperators involved in the events, elucidating gaps which generate tacit knowledge, transmitted by oral communication, the dominant culture at Capes. At this time, another cycle is initiated with the implementation of Sucupira Platform as a baseline of the National System of Graduate Studies. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961 10.19177/prppge.v10e172016292-309 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v10e172016292-309 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/1961/2708 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 17 (2016): Políticas para o Ensino Médio/Secundário: experiência de Argentina, Brasil e Espanha; 292-309 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218747595653120 |