ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Stein, Vinícius
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Chaves, Marta
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853
Resumo: The aesthetic choices made by teachers for teaching in early childhood education are directly related to the content appropriate for their training. The objective in this text is to reflect on the possibilities of aesthetic and artistic development of teachers to work in Early Childhood Education. A bibliographic study was carried out with as primary references the texts Aesthetic Education and Imagination and creation in Childhood by L.S. Vigotski (1986-1934). This text considers that teacher training based on continuous studies on themes related to artistic knowledge and the creative activity of children can contribute to the reorganization of the actions performed in Child Education institutions aiming at the aesthetic development of students.
id UNISUL-4_e2c86b9e75f2bcd8de8ef6f20c3bc9a1
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5853
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATIONFORMACIÓN ARTÍSTICA Y ESTÉTICA: REFLEXIONES PARA ACTUACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN INFANTILFORMAÇÃO ARTÍSTICA E ESTÉTICA: REFLEXÕES PARA ATUAÇÃO DE PROFESSORES NA EDUCAÇÃO INFANTILTeacher trainingEarly Childhood EducationArtHistorical-Cultural TheoryFormación de profesoresEducación InfantilArteTeoría Histórico-CulturalFormação de professoresEducação InfantilArteTeoria Histórico-CulturalThe aesthetic choices made by teachers for teaching in early childhood education are directly related to the content appropriate for their training. The objective in this text is to reflect on the possibilities of aesthetic and artistic development of teachers to work in Early Childhood Education. A bibliographic study was carried out with as primary references the texts Aesthetic Education and Imagination and creation in Childhood by L.S. Vigotski (1986-1934). This text considers that teacher training based on continuous studies on themes related to artistic knowledge and the creative activity of children can contribute to the reorganization of the actions performed in Child Education institutions aiming at the aesthetic development of students.Las elecciones estéticas hechas por los profesores para la enseñanza en la Educación Infantil están directamente relacionadas con los contenidos apropiados en su formación. El objetivo en este texto es reflexionar sobre las posibilidades de desarrollo estético y artístico de los profesores para actuación en la Educación Infantil. Fue realizado un estudio bibliográfico teniendo como referencias primarias los textos Educación Estética e Imaginación y creación en la Infancia de L.S. Vigotski (1986 - 1934). El texto considera que la formación de profesores, amparada en estudios continuos sobre temáticas relacionadas al conocimiento artístico y la actividad creadora de los niños, puede contribuir con la reorganización de las acciones realizadas en las instituciones de Educación Infantil, visando el desarrollo estético de los escolares.As escolhas estéticas feitas pelos professores para o ensino na Educação Infantil estão diretamente relacionadas com os conteúdos apropriados em sua formação. O objetivo, neste texto, é refletir sobre as possibilidades de desenvolvimento estético e artístico de professores para atuação na Educação Infantil. Foi realizado um estudo bibliográfico, tendo como referências primárias os textos Educação Estética e Imaginação e criação na Infância de L.S. Vigotski (1986 – 1934). Este texto considera que a formação de professores, amparada em estudos contínuos sobre temáticas relacionadas ao conhecimento artístico e à atividade criadora das crianças, pode contribuir com a reorganização das ações realizadas nas instituições de Educação Infantil, visando ao desenvolvimento estético dos escolares.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/585310.19177/prppge.v12e212018204-215Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 204-2152179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853/3943Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessStein, ViníciusChaves, Marta2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5853Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
FORMACIÓN ARTÍSTICA Y ESTÉTICA: REFLEXIONES PARA ACTUACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN INFANTIL
FORMAÇÃO ARTÍSTICA E ESTÉTICA: REFLEXÕES PARA ATUAÇÃO DE PROFESSORES NA EDUCAÇÃO INFANTIL
title ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
spellingShingle ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Stein, Vinícius
Teacher training
Early Childhood Education
Art
Historical-Cultural Theory
Formación de profesores
Educación Infantil
Arte
Teoría Histórico-Cultural
Formação de professores
Educação Infantil
Arte
Teoria Histórico-Cultural
title_short ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_full ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_fullStr ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_full_unstemmed ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
title_sort ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
author Stein, Vinícius
author_facet Stein, Vinícius
Chaves, Marta
author_role author
author2 Chaves, Marta
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Stein, Vinícius
Chaves, Marta
dc.subject.por.fl_str_mv Teacher training
Early Childhood Education
Art
Historical-Cultural Theory
Formación de profesores
Educación Infantil
Arte
Teoría Histórico-Cultural
Formação de professores
Educação Infantil
Arte
Teoria Histórico-Cultural
topic Teacher training
Early Childhood Education
Art
Historical-Cultural Theory
Formación de profesores
Educación Infantil
Arte
Teoría Histórico-Cultural
Formação de professores
Educação Infantil
Arte
Teoria Histórico-Cultural
description The aesthetic choices made by teachers for teaching in early childhood education are directly related to the content appropriate for their training. The objective in this text is to reflect on the possibilities of aesthetic and artistic development of teachers to work in Early Childhood Education. A bibliographic study was carried out with as primary references the texts Aesthetic Education and Imagination and creation in Childhood by L.S. Vigotski (1986-1934). This text considers that teacher training based on continuous studies on themes related to artistic knowledge and the creative activity of children can contribute to the reorganization of the actions performed in Child Education institutions aiming at the aesthetic development of students.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853
10.19177/prppge.v12e212018204-215
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v12e212018204-215
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853/3943
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 204-215
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748354822144