ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853 |
Resumo: | The aesthetic choices made by teachers for teaching in early childhood education are directly related to the content appropriate for their training. The objective in this text is to reflect on the possibilities of aesthetic and artistic development of teachers to work in Early Childhood Education. A bibliographic study was carried out with as primary references the texts Aesthetic Education and Imagination and creation in Childhood by L.S. Vigotski (1986-1934). This text considers that teacher training based on continuous studies on themes related to artistic knowledge and the creative activity of children can contribute to the reorganization of the actions performed in Child Education institutions aiming at the aesthetic development of students. |
id |
UNISUL-4_e2c86b9e75f2bcd8de8ef6f20c3bc9a1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5853 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATIONFORMACIÓN ARTÍSTICA Y ESTÉTICA: REFLEXIONES PARA ACTUACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN INFANTILFORMAÇÃO ARTÍSTICA E ESTÉTICA: REFLEXÕES PARA ATUAÇÃO DE PROFESSORES NA EDUCAÇÃO INFANTILTeacher trainingEarly Childhood EducationArtHistorical-Cultural TheoryFormación de profesoresEducación InfantilArteTeoría Histórico-CulturalFormação de professoresEducação InfantilArteTeoria Histórico-CulturalThe aesthetic choices made by teachers for teaching in early childhood education are directly related to the content appropriate for their training. The objective in this text is to reflect on the possibilities of aesthetic and artistic development of teachers to work in Early Childhood Education. A bibliographic study was carried out with as primary references the texts Aesthetic Education and Imagination and creation in Childhood by L.S. Vigotski (1986-1934). This text considers that teacher training based on continuous studies on themes related to artistic knowledge and the creative activity of children can contribute to the reorganization of the actions performed in Child Education institutions aiming at the aesthetic development of students.Las elecciones estéticas hechas por los profesores para la enseñanza en la Educación Infantil están directamente relacionadas con los contenidos apropiados en su formación. El objetivo en este texto es reflexionar sobre las posibilidades de desarrollo estético y artístico de los profesores para actuación en la Educación Infantil. Fue realizado un estudio bibliográfico teniendo como referencias primarias los textos Educación Estética e Imaginación y creación en la Infancia de L.S. Vigotski (1986 - 1934). El texto considera que la formación de profesores, amparada en estudios continuos sobre temáticas relacionadas al conocimiento artístico y la actividad creadora de los niños, puede contribuir con la reorganización de las acciones realizadas en las instituciones de Educación Infantil, visando el desarrollo estético de los escolares.As escolhas estéticas feitas pelos professores para o ensino na Educação Infantil estão diretamente relacionadas com os conteúdos apropriados em sua formação. O objetivo, neste texto, é refletir sobre as possibilidades de desenvolvimento estético e artístico de professores para atuação na Educação Infantil. Foi realizado um estudo bibliográfico, tendo como referências primárias os textos Educação Estética e Imaginação e criação na Infância de L.S. Vigotski (1986 – 1934). Este texto considera que a formação de professores, amparada em estudos contínuos sobre temáticas relacionadas ao conhecimento artístico e à atividade criadora das crianças, pode contribuir com a reorganização das ações realizadas nas instituições de Educação Infantil, visando ao desenvolvimento estético dos escolares.Universidade do Sul de Santa Catarina2018-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/585310.19177/prppge.v12e212018204-215Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 204-2152179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853/3943Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessStein, ViníciusChaves, Marta2018-07-31T16:53:26Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/5853Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2018-07-31T16:53:26Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION FORMACIÓN ARTÍSTICA Y ESTÉTICA: REFLEXIONES PARA ACTUACIÓN DE PROFESORES EN LA EDUCACIÓN INFANTIL FORMAÇÃO ARTÍSTICA E ESTÉTICA: REFLEXÕES PARA ATUAÇÃO DE PROFESSORES NA EDUCAÇÃO INFANTIL |
title |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
spellingShingle |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION Stein, Vinícius Teacher training Early Childhood Education Art Historical-Cultural Theory Formación de profesores Educación Infantil Arte Teoría Histórico-Cultural Formação de professores Educação Infantil Arte Teoria Histórico-Cultural |
title_short |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_full |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_fullStr |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_full_unstemmed |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
title_sort |
ARTISTIC AND AESTHETIC TRAINING: REFLECTIONS FOR TEACHER ACTIVITY IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION |
author |
Stein, Vinícius |
author_facet |
Stein, Vinícius Chaves, Marta |
author_role |
author |
author2 |
Chaves, Marta |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Stein, Vinícius Chaves, Marta |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher training Early Childhood Education Art Historical-Cultural Theory Formación de profesores Educación Infantil Arte Teoría Histórico-Cultural Formação de professores Educação Infantil Arte Teoria Histórico-Cultural |
topic |
Teacher training Early Childhood Education Art Historical-Cultural Theory Formación de profesores Educación Infantil Arte Teoría Histórico-Cultural Formação de professores Educação Infantil Arte Teoria Histórico-Cultural |
description |
The aesthetic choices made by teachers for teaching in early childhood education are directly related to the content appropriate for their training. The objective in this text is to reflect on the possibilities of aesthetic and artistic development of teachers to work in Early Childhood Education. A bibliographic study was carried out with as primary references the texts Aesthetic Education and Imagination and creation in Childhood by L.S. Vigotski (1986-1934). This text considers that teacher training based on continuous studies on themes related to artistic knowledge and the creative activity of children can contribute to the reorganization of the actions performed in Child Education institutions aiming at the aesthetic development of students. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853 10.19177/prppge.v12e212018204-215 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v12e212018204-215 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/5853/3943 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 12 n. 21 (2018); 204-215 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748354822144 |