ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Poiésis (Tubarão. Online) |
Texto Completo: | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105 |
Resumo: | The objective of this study is to describe and analyze aspects of Brazilian higher education internationalization in the context of globalization and its specific relationship with the policy implemented in the period 2010-2012 by the International Licentiate Degree Program (PLI in Portuguese acronym), officially established in 2010 by CAPES. Thereunto, quantitative and qualitative analysis was carried out, based on documentary and bibliographic research. In theory, the own Higher Education Institutions internally assess the impact of the experience of students in their professional training. However, the assessment criteria of the process are not covered by the notices published by CAPES, leaving open and ambiguous the expected results, in addition to the quantity of teachers and students involved. |
id |
UNISUL-4_e7a71a95e32add8bbe5d4a60b7fc0fda |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3105 |
network_acronym_str |
UNISUL-4 |
network_name_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATIONANÁLISIS DE GRADO PROGRAMA INTERNACIONAL (PLI) EN EL CONTEXTO DE LA INTERNACIONALIZACIÓN EDUCACIÓN SUPERIORANÁLISE DO PROGRAMA DE LICENCIATURA INTERNACIONAL - PLI, NO CONTEXTO DA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIORInternationalization. Globalization. Higher Education.La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior.Internacionalização. Globalização. Ensino Superior.The objective of this study is to describe and analyze aspects of Brazilian higher education internationalization in the context of globalization and its specific relationship with the policy implemented in the period 2010-2012 by the International Licentiate Degree Program (PLI in Portuguese acronym), officially established in 2010 by CAPES. Thereunto, quantitative and qualitative analysis was carried out, based on documentary and bibliographic research. In theory, the own Higher Education Institutions internally assess the impact of the experience of students in their professional training. However, the assessment criteria of the process are not covered by the notices published by CAPES, leaving open and ambiguous the expected results, in addition to the quantity of teachers and students involved.El objetivo de este estudio es describir y analizar aspectos de la internacionalización brasileña educación superior en el contexto de la globalización y su relación específica con la política aplicada en el periodo 2010-2012 por el Programa de Licenciatura Internacional (ILP), establecida oficialmente en 2010 por la CAPES. Por lo tanto, se llevó a cabo un análisis cuantitativo y cualitativo basado en el documental y la investigación bibliográfica. En teoría, sus propias instituciones de educación superior (IES) evaluar internamente el impacto de la experiencia de los estudiantes en su formación profesional. Sin embargo, los criterios de evaluación del proceso no están cubiertos por los avisos publicados por la CAPES, dejando abiertas y ambiguas los resultados esperados, además de la cantidad de profesores y estudiantes que participan en el proceso.O objetivo do presente trabalho é descrever e analisar aspectos da internacionalização da educação superior brasileira no contexto da globalização, e sua relação específica com a política desenvolvida no período 2010-2012 pelo Programa de Licenciatura Internacional (PLI), instituído oficialmente em 2010 pela CAPES. Para tanto, foi realizada uma análise quanti-qualitativa com base em pesquisa documental e bibliográfica. Em tese, as próprias Instituições de Ensino Superior (IES) avaliam internamente o impacto da vivência dos discentes na sua formação profissional. Entretanto, os critérios avaliativos do processo não são contemplados nos editais publicados pela CAPES, deixando em aberto e ambíguo os resultados esperados, para além do quantitativo de professores e discentes envolvidos no processo.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/310510.19177/prppge.v10e182016417-430Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 417-4302179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105/2927Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Nayara ChristinePalafox, Gabriel Humberto Muñoz2016-12-20T18:46:05Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3105Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-12-20T18:46:05Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION ANÁLISIS DE GRADO PROGRAMA INTERNACIONAL (PLI) EN EL CONTEXTO DE LA INTERNACIONALIZACIÓN EDUCACIÓN SUPERIOR ANÁLISE DO PROGRAMA DE LICENCIATURA INTERNACIONAL - PLI, NO CONTEXTO DA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR |
title |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION |
spellingShingle |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION Souza, Nayara Christine Internationalization. Globalization. Higher Education. La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior. Internacionalização. Globalização. Ensino Superior. |
title_short |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION |
title_full |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION |
title_fullStr |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION |
title_full_unstemmed |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION |
title_sort |
ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION |
author |
Souza, Nayara Christine |
author_facet |
Souza, Nayara Christine Palafox, Gabriel Humberto Muñoz |
author_role |
author |
author2 |
Palafox, Gabriel Humberto Muñoz |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Nayara Christine Palafox, Gabriel Humberto Muñoz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Internationalization. Globalization. Higher Education. La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior. Internacionalização. Globalização. Ensino Superior. |
topic |
Internationalization. Globalization. Higher Education. La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior. Internacionalização. Globalização. Ensino Superior. |
description |
The objective of this study is to describe and analyze aspects of Brazilian higher education internationalization in the context of globalization and its specific relationship with the policy implemented in the period 2010-2012 by the International Licentiate Degree Program (PLI in Portuguese acronym), officially established in 2010 by CAPES. Thereunto, quantitative and qualitative analysis was carried out, based on documentary and bibliographic research. In theory, the own Higher Education Institutions internally assess the impact of the experience of students in their professional training. However, the assessment criteria of the process are not covered by the notices published by CAPES, leaving open and ambiguous the expected results, in addition to the quantity of teachers and students involved. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105 10.19177/prppge.v10e182016417-430 |
url |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105 |
identifier_str_mv |
10.19177/prppge.v10e182016417-430 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105/2927 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Sul de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 417-430 2179-2534 reponame:Poiésis (Tubarão. Online) instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) instacron:UNISUL |
instname_str |
Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
instacron_str |
UNISUL |
institution |
UNISUL |
reponame_str |
Poiésis (Tubarão. Online) |
collection |
Poiésis (Tubarão. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistapoiesis@unisul.br |
_version_ |
1800218748197535744 |