ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Nayara Christine
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Palafox, Gabriel Humberto Muñoz
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Poiésis (Tubarão. Online)
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105
Resumo: The objective of this study is to describe and analyze aspects of Brazilian higher education internationalization in the context of globalization and its specific relationship with the policy implemented in the period 2010-2012 by the International Licentiate Degree Program (PLI in Portuguese acronym), officially established in 2010 by CAPES. Thereunto, quantitative and qualitative analysis was carried out, based on documentary and bibliographic research. In theory, the own Higher Education Institutions internally assess the impact of the experience of students in their professional training. However, the assessment criteria of the process are not covered by the notices published by CAPES, leaving open and ambiguous the expected results, in addition to the quantity of teachers and students involved.
id UNISUL-4_e7a71a95e32add8bbe5d4a60b7fc0fda
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3105
network_acronym_str UNISUL-4
network_name_str Poiésis (Tubarão. Online)
repository_id_str
spelling ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATIONANÁLISIS DE GRADO PROGRAMA INTERNACIONAL (PLI) EN EL CONTEXTO DE LA INTERNACIONALIZACIÓN EDUCACIÓN SUPERIORANÁLISE DO PROGRAMA DE LICENCIATURA INTERNACIONAL - PLI, NO CONTEXTO DA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIORInternationalization. Globalization. Higher Education.La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior.Internacionalização. Globalização. Ensino Superior.The objective of this study is to describe and analyze aspects of Brazilian higher education internationalization in the context of globalization and its specific relationship with the policy implemented in the period 2010-2012 by the International Licentiate Degree Program (PLI in Portuguese acronym), officially established in 2010 by CAPES. Thereunto, quantitative and qualitative analysis was carried out, based on documentary and bibliographic research. In theory, the own Higher Education Institutions internally assess the impact of the experience of students in their professional training. However, the assessment criteria of the process are not covered by the notices published by CAPES, leaving open and ambiguous the expected results, in addition to the quantity of teachers and students involved.El objetivo de este estudio es describir y analizar aspectos de la internacionalización brasileña educación superior en el contexto de la globalización y su relación específica con la política aplicada en el periodo 2010-2012 por el Programa de Licenciatura Internacional (ILP), establecida oficialmente en 2010 por la CAPES. Por lo tanto, se llevó a cabo un análisis cuantitativo y cualitativo basado en el documental y la investigación bibliográfica. En teoría, sus propias instituciones de educación superior (IES) evaluar internamente el impacto de la experiencia de los estudiantes en su formación profesional. Sin embargo, los criterios de evaluación del proceso no están cubiertos por los avisos publicados por la CAPES, dejando abiertas y ambiguas los resultados esperados, además de la cantidad de profesores y estudiantes que participan en el proceso.O objetivo do presente trabalho é descrever e analisar aspectos da internacionalização da educação superior brasileira no contexto da globalização, e sua relação específica com a política desenvolvida no período 2010-2012 pelo Programa de Licenciatura Internacional (PLI), instituído oficialmente em 2010 pela CAPES. Para tanto, foi realizada uma análise quanti-qualitativa com base em pesquisa documental e bibliográfica. Em tese, as próprias Instituições de Ensino Superior (IES) avaliam internamente o impacto da vivência dos discentes na sua formação profissional. Entretanto, os critérios avaliativos do processo não são contemplados nos editais publicados pela CAPES, deixando em aberto e ambíguo os resultados esperados, para além do quantitativo de professores e discentes envolvidos no processo.Universidade do Sul de Santa Catarina2016-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/310510.19177/prppge.v10e182016417-430Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 417-4302179-2534reponame:Poiésis (Tubarão. Online)instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105/2927Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Nayara ChristinePalafox, Gabriel Humberto Muñoz2016-12-20T18:46:05Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/3105Revistahttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/PoiesisPRIhttp://www.portaldeperiodicos.unisul.br/index.php/Poiesis/oai||revistapoiesis@unisul.br2179-25342179-2534opendoar:2016-12-20T18:46:05Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
ANÁLISIS DE GRADO PROGRAMA INTERNACIONAL (PLI) EN EL CONTEXTO DE LA INTERNACIONALIZACIÓN EDUCACIÓN SUPERIOR
ANÁLISE DO PROGRAMA DE LICENCIATURA INTERNACIONAL - PLI, NO CONTEXTO DA INTERNACIONALIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO SUPERIOR
title ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
spellingShingle ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
Souza, Nayara Christine
Internationalization. Globalization. Higher Education.
La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior.
Internacionalização. Globalização. Ensino Superior.
title_short ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
title_full ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
title_fullStr ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
title_full_unstemmed ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
title_sort ANALYSIS OF THE INTERNACIONAL LICENCIATE DEGREE PROGRAM IN THE CONTEXT OF THE HIGHER EDUCATION INTERNATIONALIZATION
author Souza, Nayara Christine
author_facet Souza, Nayara Christine
Palafox, Gabriel Humberto Muñoz
author_role author
author2 Palafox, Gabriel Humberto Muñoz
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Nayara Christine
Palafox, Gabriel Humberto Muñoz
dc.subject.por.fl_str_mv Internationalization. Globalization. Higher Education.
La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior.
Internacionalização. Globalização. Ensino Superior.
topic Internationalization. Globalization. Higher Education.
La internacionalización. Globalización. Enseñanza Superior.
Internacionalização. Globalização. Ensino Superior.
description The objective of this study is to describe and analyze aspects of Brazilian higher education internationalization in the context of globalization and its specific relationship with the policy implemented in the period 2010-2012 by the International Licentiate Degree Program (PLI in Portuguese acronym), officially established in 2010 by CAPES. Thereunto, quantitative and qualitative analysis was carried out, based on documentary and bibliographic research. In theory, the own Higher Education Institutions internally assess the impact of the experience of students in their professional training. However, the assessment criteria of the process are not covered by the notices published by CAPES, leaving open and ambiguous the expected results, in addition to the quantity of teachers and students involved.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105
10.19177/prppge.v10e182016417-430
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105
identifier_str_mv 10.19177/prppge.v10e182016417-430
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/3105/2927
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Poiésis - Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação; v. 10 n. 18 (2016); 417-430
2179-2534
reponame:Poiésis (Tubarão. Online)
instname:Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Poiésis (Tubarão. Online)
collection Poiésis (Tubarão. Online)
repository.name.fl_str_mv Poiésis (Tubarão. Online) - Universidade do Sul de Santa Catarina (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv ||revistapoiesis@unisul.br
_version_ 1800218748197535744