A ESCOLA COMO PROTAGONISTA NO ENFRENTAMENTO AO CYBERBULLYING INFANTOJUVENIL: PERSPECTIVAS E DESAFIOS
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interfaces Científicas. Direito (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.set.edu.br/direito/article/view/10523 |
Resumo: | This article aims to analyze the role of the school in preventing cyberbullying through the actions of the social actors involved, as well as from the verification of actions that materialize the provisions of Law 13.185/15, which instituted the Program to Combat Systematic Intimidation. Its preventive bias announces the option for restorative measures to deal with conflicts. The methodology used was qualitative and quantitative. It was concluded that the articulation of the Protection Network in the search to combat cyberbullying is a major factor for the protection of Brazilian childhood. |
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A ESCOLA COMO PROTAGONISTA NO ENFRENTAMENTO AO CYBERBULLYING INFANTOJUVENIL: PERSPECTIVAS E DESAFIOSThis article aims to analyze the role of the school in preventing cyberbullying through the actions of the social actors involved, as well as from the verification of actions that materialize the provisions of Law 13.185/15, which instituted the Program to Combat Systematic Intimidation. Its preventive bias announces the option for restorative measures to deal with conflicts. The methodology used was qualitative and quantitative. It was concluded that the articulation of the Protection Network in the search to combat cyberbullying is a major factor for the protection of Brazilian childhood.Este artículo tiene como objetivo analizar el rol de la escuela en la prevención del ciberacoso a través del rol de los actores sociales involucrados, así como a partir de la verificación de acciones que materializan lo dispuesto en la Ley 13.185 / 15, que instituyó el Programa de Combate a la Intimidación Sistemática. Su sesgo preventivo anuncia la opción de medidas reparadoras en el tratamiento de conflictos. La metodología utilizada fue cualitativa y cuantitativa. Se concluyó que la articulación de la Red de Protección en la búsqueda del combate al ciberacoso es un factor preponderante para la protección de la niñez brasileña.O presente artigo objetiva analisar o papel da escola na prevenção ao cyberbullying através da atuação dos atores sociais envolvidos bem como a partir da verificação de ações que materializem as disposições da Lei 13.185/15, que instituiu o Programa de Combate à Intimidação Sistemática. Seu viés preventivo anuncia a opção por medidas restaurativas no trato dos conflitos. A metodologia utilizada fora qualitativa e quantitativa. Concluiu-se que a articulação da Rede de Proteção na busca pelo combate ao cyberbullying é fator preponderante para a proteção da infância brasileira. Edunit2022-02-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.set.edu.br/direito/article/view/1052310.17564/2316-381X.2021v8n3p178-191Interfaces Científicas - Direito; v. 8 n. 3 (2021): Fluxo Contínuo; 178-1912316-381X2316-332110.17564/2316-381X.2021v8n3reponame:Interfaces Científicas. Direito (Online)instname:Universidade Tiradentes (UNIT)instacron:UNITporhttps://periodicos.set.edu.br/direito/article/view/10523/4858Copyright (c) 2022 Interfaces Científicas - Direitoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDantas de Carvalho Cartaxo, ÉmileZago Thomasi, Tanise de Calasans Melo Andrade , Diogo 2022-02-02T12:24:34Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/10523Revistahttps://periodicos.set.edu.br/direitoPUBhttps://periodicos.set.edu.br/index.php/direito/oai||crismporto@gmail.com|| ilzver@gmail.com2316-381X2316-3321opendoar:2022-02-02T12:24:34Interfaces Científicas. Direito (Online) - Universidade Tiradentes (UNIT)false |
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