Representation of women, men's identity
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Interfaces Científicas. Humanas e Sociais (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/150 |
Resumo: | In the following paper we intend to analyze the controversy involving the top model Gisele Bündchen and the brand of lingerie called Hope. In a polemic advertisement, the brand spreads, through television, a speech of a sensual woman who overcomes a masculine “rationality”, insulting a number of Brazilian women, since it reproduces a sexist speech. Nevertheless, we aim to make an analysis through an invisible bias, that is, an ideal of masculinity that has an (heteros)sexualized man as a hegemonic character, who is both provider and protector. Both images of gender presuppose inequalities that, since last century, have been fought and compromise the pursuing of a socio-cultural balance between feminine and masculine positions. |
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Representation of women, men's identityRepresentación femenina, identidad masculinaRepresentação Feminina, Identidade MasculinaHope (brand)GenderNormativityMasculinitiesHope (marca)GéneroNormatividadMasculinidadesHope (marca)GêneroNormatividadeMasculinidadesIn the following paper we intend to analyze the controversy involving the top model Gisele Bündchen and the brand of lingerie called Hope. In a polemic advertisement, the brand spreads, through television, a speech of a sensual woman who overcomes a masculine “rationality”, insulting a number of Brazilian women, since it reproduces a sexist speech. Nevertheless, we aim to make an analysis through an invisible bias, that is, an ideal of masculinity that has an (heteros)sexualized man as a hegemonic character, who is both provider and protector. Both images of gender presuppose inequalities that, since last century, have been fought and compromise the pursuing of a socio-cultural balance between feminine and masculine positions.En este artículo se analiza el episodio polémico con la participación de la top model brasileña Gisele Bundchen y de la marca de lencería HOPE. En una polémica campaña, la marca trae a la televisión un discurso de la "sensualidad" femenina que supera la "racionalidad" masculina, ofendiendo a un sinnúmero de mujeres en el país, ya que juega un discurso sexista. Sin embargo, hacemos una lectura de un sesgo de hechos invisibles, es decir, un ideal de masculinidad que tiene como personaje hegemónico un hombre (heterosexual) proveedor y protector. Las dos imágenes de las desigualdades de género implica que desde el siglo pasado se han librado y llevar a cabo la búsqueda de un equilibrio entre las posiciones socio-culturales masculinas y femeninas.Neste artigo buscamos analisar o episódio controverso envolvendo a top model brasileira Gisele Bündchen e a marca de lingerie Hope. Numa polêmica campanha, a marca leva para a televisão um discurso de “sensualidade” feminina que supera a “racionalidade” masculina, ofendendo um sem-número de mulheres no país, na medida em que reproduz um discurso sexista. No entanto, buscamos fazer uma leitura a partir de um viés invisibilizado, a saber, um ideal de masculinidade que tem como personagem hegemônico um homem (heteros)sexualizado, provedor e protetor. As duas imagens de gênero implicam em desigualdades que desde o último século têm sido combatidas e comprometem a busca por um equilíbrio sócio-cultural entre as posições femininas e masculinas.Editora Universitária Tiradentes2012-09-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/15010.17564/2316-3801.2012v1n1p09-15Interfaces Científicas - Humanas e Sociais; v. 1 n. 1 (2012); 09-152316-38012316-334810.17564/2316-3801.2012v1n1reponame:Interfaces Científicas. Humanas e Sociais (Online)instname:Universidade Tiradentes (UNIT)instacron:UNITporhttps://periodicos.set.edu.br/humanas/article/view/150/91Thürler, DjalmaAragão, Rafaelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-11-19T01:24:49Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/150Revistahttps://periodicos.set.edu.br/humanasPRIhttps://periodicos.set.edu.br/index.php/humanas/oaicrismporto@gmail.com || cfcpinto@gmail.com2316-38012316-3348opendoar:2020-11-19T01:24:49Interfaces Científicas. Humanas e Sociais (Online) - Universidade Tiradentes (UNIT)false |
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