As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária....
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Vozes e Diálogo (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19579 |
Resumo: | Based on communication and organizational communication, we propose to reflect on the possible conceptualizations and understandings of brands from theoretical-reflective trails (GIL, 2008; STUMPF, 2006). Along the way, we highlight similarities and differences between the reviewed perspectives, through visual representations in timelines constructed between 2002 and 2021 that show what 'marked' as brands in the theoretical approaches. |
id |
UNIVALI-2_97fa0e149fc25e3e40baae50d1ccced2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.univali.br:article/19579 |
network_acronym_str |
UNIVALI-2 |
network_name_str |
Vozes e Diálogo (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária....comunicação organizacional; marcas; revisão conceitual.Based on communication and organizational communication, we propose to reflect on the possible conceptualizations and understandings of brands from theoretical-reflective trails (GIL, 2008; STUMPF, 2006). Along the way, we highlight similarities and differences between the reviewed perspectives, through visual representations in timelines constructed between 2002 and 2021 that show what 'marked' as brands in the theoretical approaches.Alicerçados na comunicação e na comunicação organizacional, nos propomos a refletir sobre as possíveis conceituações e compressões das marcas a partir de trilhas teórico-reflexivas (GIL, 2008; STUMPF, 2006). Ao longo do percurso, destacamos aproximações e afastamentos entre as perspectivas revisadas, por meio de representações visuais em linhas do tempo construídas entre 2002 e 2021 que evidenciam o que ‘marcou’ as marcas nas abordagens teóricas.Universidade do Vale do Itajaí2023-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionARTIGOSapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/1957910.14210/vd.v22n1.p14-26Vozes e Diálogo; v. 22 n. 1 (2023): Revista Vozes e Diálogo; 14-262237-45311519-5864reponame:Vozes e Diálogo (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19579/11496Copyright (c) 2023 Glória Rückert Jungkenn, Cleusa Maria Andrade Scrofernekerhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessRückert Jungkenn, GlóriaAndrade Scroferneker, Cleusa Maria2023-09-28T17:25:04Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/19579Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/vdPRIhttps://periodicos.univali.br/index.php/vd/oaiseligman@univali.br2237-45312237-4531opendoar:2023-09-28T17:25:04Vozes e Diálogo (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
title |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
spellingShingle |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... Rückert Jungkenn, Glória comunicação organizacional; marcas; revisão conceitual. |
title_short |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
title_full |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
title_fullStr |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
title_full_unstemmed |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
title_sort |
As Marcas Das Marcas: Uma Revisão Conceitual Necessária.... |
author |
Rückert Jungkenn, Glória |
author_facet |
Rückert Jungkenn, Glória Andrade Scroferneker, Cleusa Maria |
author_role |
author |
author2 |
Andrade Scroferneker, Cleusa Maria |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rückert Jungkenn, Glória Andrade Scroferneker, Cleusa Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
comunicação organizacional; marcas; revisão conceitual. |
topic |
comunicação organizacional; marcas; revisão conceitual. |
description |
Based on communication and organizational communication, we propose to reflect on the possible conceptualizations and understandings of brands from theoretical-reflective trails (GIL, 2008; STUMPF, 2006). Along the way, we highlight similarities and differences between the reviewed perspectives, through visual representations in timelines constructed between 2002 and 2021 that show what 'marked' as brands in the theoretical approaches. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-09-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion ARTIGOS |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19579 10.14210/vd.v22n1.p14-26 |
url |
https://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19579 |
identifier_str_mv |
10.14210/vd.v22n1.p14-26 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.univali.br/index.php/vd/article/view/19579/11496 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Glória Rückert Jungkenn, Cleusa Maria Andrade Scroferneker http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Glória Rückert Jungkenn, Cleusa Maria Andrade Scroferneker http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Vale do Itajaí |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Vale do Itajaí |
dc.source.none.fl_str_mv |
Vozes e Diálogo; v. 22 n. 1 (2023): Revista Vozes e Diálogo; 14-26 2237-4531 1519-5864 reponame:Vozes e Diálogo (Online) instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) instacron:UNIVALI |
instname_str |
Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) |
instacron_str |
UNIVALI |
institution |
UNIVALI |
reponame_str |
Vozes e Diálogo (Online) |
collection |
Vozes e Diálogo (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Vozes e Diálogo (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI) |
repository.mail.fl_str_mv |
seligman@univali.br |
_version_ |
1798329568750206976 |