Are competences important for travel agents? An exploratory study in agencies of Porto Alegre

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Thais Bellenzier dos
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Santos, Ana Clarissa Matte Zanardo dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Turismo : Visão e Ação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/12156
Resumo: The focus of this study is to understand the main competences necessary for sales professionals of travel agencies in Porto Alegre, in the State of Rio Grande do Sul. A quantitative study was conducted, using a survey to gather data. Of the surveys sent out to the hundred and eighty travel agencies that exist in the city, sixty-nine questionnaires were filled out and returned. The following methods were used to analyze the data: descriptive statistics, factorial analysis, correlation, T-test and Anova, depending on the nature of the data. Even though the research model indicates three dimensions to analyze competences - Knowledge, Ability and Attitudes - this study identified five categories: Ability, Technical Qualification, Tacit Knowledge, Attitude and Connectivity. The results showed that although professional training is based on education, their personal experiences make each professional unique. The results also showed that the factor Ability is considered the most important, in the managers’ view
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spelling Are competences important for travel agents? An exploratory study in agencies of Porto AlegreCOMPETÊNCIAS SÃO IMPORTANTES PARA AGENTES DE VIAGEM? UM ESTUDO EXPLORATÓRIO EM AGÊNCIAS DE PORTO ALEGRECompetence. Sales Professional. Travel agenciesCompetênciasProfissional de VendasAgências de viagem.The focus of this study is to understand the main competences necessary for sales professionals of travel agencies in Porto Alegre, in the State of Rio Grande do Sul. A quantitative study was conducted, using a survey to gather data. Of the surveys sent out to the hundred and eighty travel agencies that exist in the city, sixty-nine questionnaires were filled out and returned. The following methods were used to analyze the data: descriptive statistics, factorial analysis, correlation, T-test and Anova, depending on the nature of the data. Even though the research model indicates three dimensions to analyze competences - Knowledge, Ability and Attitudes - this study identified five categories: Ability, Technical Qualification, Tacit Knowledge, Attitude and Connectivity. The results showed that although professional training is based on education, their personal experiences make each professional unique. The results also showed that the factor Ability is considered the most important, in the managers’ viewO presente artigo busca compreender quais são as principais competências necessárias a profissionais atuantes na área de vendas das agências de viagens localizadas em Porto Alegre/RS. Para tanto, realizou-se uma pesquisa de natureza quantitativa, utilizando uma survey para coleta de dados. Dentre as cento e oitenta agências de viagens existentes em Porto Alegre/RS, foram recebidos 69 questionários respondidos. Para analisar os dados foram utilizadas a estatística descritiva, a análise fatorial, a correlação, o teste T e a Anova, conforme a natureza dos dados. Apesar de o construto utilizado na pesquisa apontar três dimensões para analisar as competências – Conhecimentos, Habilidades e Atitudes –, o estudo apontou cinco dimensões: Habilidade, Qualificação Técnica, Conhecimento Tácito, Atitude e Conectividade. Os resultados evidenciaram, também, que a formação do profissional é baseada na escolaridade, mas as suas vivências pessoais tornam cada profissional único. Os resultados apresentados mostram que o fator Habilidade é considerado o mais relevante sob o ponto de vista dos gestores.Universidade do Vale do Itajaí­ - UNIVALI / SC2017-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/1215610.14210/rtva.v20n1.p29-50Turismo: Visão e Ação; Vol. 20 No. 1 (2018): Janeiro-Abril; 29-50Turismo: Visão e Ação; Vol. 20 Núm. 1 (2018): Janeiro-Abril; 29-50Turismo: Visão e Ação; v. 20 n. 1 (2018): Janeiro-Abril; 29-501983-71511415-6393reponame:Turismo : Visão e Ação (Online)instname:Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)instacron:UNIVALIporhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/article/view/12156/7028Copyright (c) 2017 Turismo - Visão e Açãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Thais Bellenzier dosSantos, Ana Clarissa Matte Zanardo dos2018-01-30T01:48:55Zoai:ojs.periodicos.univali.br:article/12156Revistahttps://periodicos.univali.br/index.php/rtvaPUBhttps://periodicos.univali.br/index.php/rtva/oailuiz.flores@univali.br || revistaturismo@univali.br1983-71511415-6393opendoar:2018-01-30T01:48:55Turismo : Visão e Ação (Online) - Universidade do Vale do Itajaí (UNIVALI)false
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