Youths, technologies and education: emerging contexts
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Roteiro (Joaçaba. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363 |
Resumo: | The article, of a hermeneutic approach, aims to identify the problems and challenges surrounding the debates about youths, technologies and education, analyzing the doctoral theses produced in Brazilian public universities made available in Public domain portal of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), in the period from 2012 to 2016. The results put into question the boundaries of the fields of educational technologies and youths, offering bases to rethink the social dimensions of technologies in the mobilizing practices of educating, presenting challenging, critical and with potential reconstructive knowledge by giving visibility to these concerns and current trends. |
id |
UNOESC-3_346af927c8e91df573c082964d8a980b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/21363 |
network_acronym_str |
UNOESC-3 |
network_name_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Youths, technologies and education: emerging contextsJóvenes, tecnologías y educación: contextos emergentesJuventudes, tecnologias e educação: contextos emergentesJuventudesTecnologias DigitaisDiálogosEducaçãoJóvenesTecnologías digitalesDiálogosEducaciónYouthDigital TechnologiesDialoguesEducationThe article, of a hermeneutic approach, aims to identify the problems and challenges surrounding the debates about youths, technologies and education, analyzing the doctoral theses produced in Brazilian public universities made available in Public domain portal of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), in the period from 2012 to 2016. The results put into question the boundaries of the fields of educational technologies and youths, offering bases to rethink the social dimensions of technologies in the mobilizing practices of educating, presenting challenging, critical and with potential reconstructive knowledge by giving visibility to these concerns and current trends.El artículo, de un enfoque hermenéutico, tiene como objetivo identificar los problemas y desafíos que rodean los debates sobre los jóvenes, las tecnologías y la educación, analizando las tesis doctorales producidas en las universidades públicas brasileñas, Disponible en el portal de dominio público, de la Biblioteca Digital Brasileña de Tesis y tesis (BDTD), en el período 2012-2016. Los resultados ponen en tela de juicio los límites de los campos de las tecnologías educativas y los jóvenes, ofreciendo bases para repensar las dimensiones sociales de las tecnologías en las prácticas movilizadoras de educar, presentar con un potencial conocimiento reconstructivo dando visibilidad a estas preocupaciones y tendencias actuales.O artigo, de abordagem hermenêutica, teve por objetivo identificar as problemáticas e desafios em torno dos debates sobre juventudes, tecnologias e educação, analisando as teses de doutorado produzidas em universidades públicas brasileiras, disponibilizadas no portal de domínio público da Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD), no período de 2012 a 2016. Os resultados colocam em questão as fronteiras dos campos das tecnologias educacionais e das juventudes, oferecendo bases para repensar as dimensões sociais das tecnologias nas práticas mobilizadoras do educar, apresentando propostas desafiadoras, críticas e com potencial reconstrutivo de conhecimentos ao dar visibilidade a essas preocupações e tendências atuais.Universidade do Oeste de Santa Catarina2020-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/2136310.18593/r.v45i0.21363Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; v. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-242177-60590104-431110.18593/r.v45i0reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)instacron:UNOESCporhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/14396https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/15691Copyright (c) 2019 Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conteinfo:eu-repo/semantics/openAccessHabowski, Adilson CristianoConte, Elaine2020-10-16T21:53:31Zoai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/21363Revistahttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteirohttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/oairoteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br2177-60590104-4311opendoar:2020-10-16T21:53:31Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Youths, technologies and education: emerging contexts Jóvenes, tecnologías y educación: contextos emergentes Juventudes, tecnologias e educação: contextos emergentes |
title |
Youths, technologies and education: emerging contexts |
spellingShingle |
Youths, technologies and education: emerging contexts Habowski, Adilson Cristiano Juventudes Tecnologias Digitais Diálogos Educação Jóvenes Tecnologías digitales Diálogos Educación Youth Digital Technologies Dialogues Education |
title_short |
Youths, technologies and education: emerging contexts |
title_full |
Youths, technologies and education: emerging contexts |
title_fullStr |
Youths, technologies and education: emerging contexts |
title_full_unstemmed |
Youths, technologies and education: emerging contexts |
title_sort |
Youths, technologies and education: emerging contexts |
author |
Habowski, Adilson Cristiano |
author_facet |
Habowski, Adilson Cristiano Conte, Elaine |
author_role |
author |
author2 |
Conte, Elaine |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Habowski, Adilson Cristiano Conte, Elaine |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Juventudes Tecnologias Digitais Diálogos Educação Jóvenes Tecnologías digitales Diálogos Educación Youth Digital Technologies Dialogues Education |
topic |
Juventudes Tecnologias Digitais Diálogos Educação Jóvenes Tecnologías digitales Diálogos Educación Youth Digital Technologies Dialogues Education |
description |
The article, of a hermeneutic approach, aims to identify the problems and challenges surrounding the debates about youths, technologies and education, analyzing the doctoral theses produced in Brazilian public universities made available in Public domain portal of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), in the period from 2012 to 2016. The results put into question the boundaries of the fields of educational technologies and youths, offering bases to rethink the social dimensions of technologies in the mobilizing practices of educating, presenting challenging, critical and with potential reconstructive knowledge by giving visibility to these concerns and current trends. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-06-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363 10.18593/r.v45i0.21363 |
url |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363 |
identifier_str_mv |
10.18593/r.v45i0.21363 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/14396 https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/15691 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade do Oeste de Santa Catarina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24 Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24 Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24 Roteiro; v. 45 (2020): Roteiro; 1-24 Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24 2177-6059 0104-4311 10.18593/r.v45i0 reponame:Roteiro (Joaçaba. Online) instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) instacron:UNOESC |
instname_str |
Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
instacron_str |
UNOESC |
institution |
UNOESC |
reponame_str |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
collection |
Roteiro (Joaçaba. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
roteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br |
_version_ |
1800220531103891456 |