Youths, technologies and education: emerging contexts

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Habowski, Adilson Cristiano
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Conte, Elaine
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Roteiro (Joaçaba. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363
Resumo: The article, of a hermeneutic approach, aims to identify the problems and challenges surrounding the debates about youths, technologies and education, analyzing the doctoral theses produced in Brazilian public universities made available in Public domain portal of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), in the period from 2012 to 2016. The results put into question the boundaries of the fields of educational technologies and youths, offering bases to rethink the social dimensions of technologies in the mobilizing practices of educating, presenting challenging, critical and with potential reconstructive knowledge by giving visibility to these concerns and current trends.
id UNOESC-3_346af927c8e91df573c082964d8a980b
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/21363
network_acronym_str UNOESC-3
network_name_str Roteiro (Joaçaba. Online)
repository_id_str
spelling Youths, technologies and education: emerging contextsJóvenes, tecnologías y educación: contextos emergentesJuventudes, tecnologias e educação: contextos emergentesJuventudesTecnologias DigitaisDiálogosEducaçãoJóvenesTecnologías digitalesDiálogosEducaciónYouthDigital TechnologiesDialoguesEducationThe article, of a hermeneutic approach, aims to identify the problems and challenges surrounding the debates about youths, technologies and education, analyzing the doctoral theses produced in Brazilian public universities made available in Public domain portal of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), in the period from 2012 to 2016. The results put into question the boundaries of the fields of educational technologies and youths, offering bases to rethink the social dimensions of technologies in the mobilizing practices of educating, presenting challenging, critical and with potential reconstructive knowledge by giving visibility to these concerns and current trends.El artículo, de un enfoque hermenéutico, tiene como objetivo identificar los problemas y desafíos que rodean los debates sobre los jóvenes, las tecnologías y la educación, analizando las tesis doctorales producidas en las universidades públicas brasileñas, Disponible en el portal de dominio público, de la Biblioteca Digital Brasileña de Tesis y tesis (BDTD), en el período 2012-2016. Los resultados ponen en tela de juicio los límites de los campos de las tecnologías educativas y los jóvenes, ofreciendo bases para repensar las dimensiones sociales de las tecnologías en las prácticas movilizadoras de educar, presentar con un potencial conocimiento reconstructivo dando visibilidad a estas preocupaciones y tendencias actuales.O artigo, de abordagem hermenêutica, teve por objetivo identificar as problemáticas e desafios em torno dos debates sobre juventudes, tecnologias e educação, analisando as teses de doutorado produzidas em universidades públicas brasileiras, disponibilizadas no portal de domínio público da Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD), no período de 2012 a 2016. Os resultados colocam em questão as fronteiras dos campos das tecnologias educacionais e das juventudes, oferecendo bases para repensar as dimensões sociais das tecnologias nas práticas mobilizadoras do educar, apresentando propostas desafiadoras, críticas e com potencial reconstrutivo de conhecimentos ao dar visibilidade a essas preocupações e tendências atuais.Universidade do Oeste de Santa Catarina2020-06-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/2136310.18593/r.v45i0.21363Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; v. 45 (2020): Roteiro; 1-24Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-242177-60590104-431110.18593/r.v45i0reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)instacron:UNOESCporhttps://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/14396https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/15691Copyright (c) 2019 Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conteinfo:eu-repo/semantics/openAccessHabowski, Adilson CristianoConte, Elaine2020-10-16T21:53:31Zoai:ojs.periodicos.unoesc.edu.br:article/21363Revistahttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteirohttps://portalperiodicos.unoesc.edu.br/roteiro/oairoteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br2177-60590104-4311opendoar:2020-10-16T21:53:31Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Youths, technologies and education: emerging contexts
Jóvenes, tecnologías y educación: contextos emergentes
Juventudes, tecnologias e educação: contextos emergentes
title Youths, technologies and education: emerging contexts
spellingShingle Youths, technologies and education: emerging contexts
Habowski, Adilson Cristiano
Juventudes
Tecnologias Digitais
Diálogos
Educação
Jóvenes
Tecnologías digitales
Diálogos
Educación
Youth
Digital Technologies
Dialogues
Education
title_short Youths, technologies and education: emerging contexts
title_full Youths, technologies and education: emerging contexts
title_fullStr Youths, technologies and education: emerging contexts
title_full_unstemmed Youths, technologies and education: emerging contexts
title_sort Youths, technologies and education: emerging contexts
author Habowski, Adilson Cristiano
author_facet Habowski, Adilson Cristiano
Conte, Elaine
author_role author
author2 Conte, Elaine
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Habowski, Adilson Cristiano
Conte, Elaine
dc.subject.por.fl_str_mv Juventudes
Tecnologias Digitais
Diálogos
Educação
Jóvenes
Tecnologías digitales
Diálogos
Educación
Youth
Digital Technologies
Dialogues
Education
topic Juventudes
Tecnologias Digitais
Diálogos
Educação
Jóvenes
Tecnologías digitales
Diálogos
Educación
Youth
Digital Technologies
Dialogues
Education
description The article, of a hermeneutic approach, aims to identify the problems and challenges surrounding the debates about youths, technologies and education, analyzing the doctoral theses produced in Brazilian public universities made available in Public domain portal of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD), in the period from 2012 to 2016. The results put into question the boundaries of the fields of educational technologies and youths, offering bases to rethink the social dimensions of technologies in the mobilizing practices of educating, presenting challenging, critical and with potential reconstructive knowledge by giving visibility to these concerns and current trends.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363
10.18593/r.v45i0.21363
url https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363
identifier_str_mv 10.18593/r.v45i0.21363
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/14396
https://periodicos.unoesc.edu.br/roteiro/article/view/21363/15691
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Adilson Cristiano Habowski, Elaine Conte
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Oeste de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Oeste de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24
Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24
Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24
Roteiro; v. 45 (2020): Roteiro; 1-24
Roteiro; Vol. 45 (2020): Roteiro; 1-24
2177-6059
0104-4311
10.18593/r.v45i0
reponame:Roteiro (Joaçaba. Online)
instname:Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)
instacron:UNOESC
instname_str Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)
instacron_str UNOESC
institution UNOESC
reponame_str Roteiro (Joaçaba. Online)
collection Roteiro (Joaçaba. Online)
repository.name.fl_str_mv Roteiro (Joaçaba. Online) - Universidade do Oeste de Santa Catarina (UNOESC)
repository.mail.fl_str_mv roteiro@unoesc.edu.br||editora@unoesc.edu.br||roteiro@unoesc.edu.br|| debora.pereira@unoesc.edu.br
_version_ 1800220531103891456