Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Simões, Leandro de Oliveira [UNESP]
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/156546
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-27/000899407.pdf
Resumo: This present work aims to present four communication actions for the organization case study, so that in the long term, it is possible not only to consolidate the SOS Education brand, but also to make management and employees aware of the effectiveness and importance of if corporate image work in organizations. Two actions were carried out, the first being the application of the Image Configuration Monitoring, by Schuler (2009), and the second the Identity Sedimentation, through the formalization of the organization's Mission, Vision, Principles and Values. In addition, two other communication actions are proposed. The first is a Digital Marketing strategy and the second is a research proposal to evaluate and measure the future image of the organization. The study is based on bibliographic research and a case study, in order to demonstrate in practice the results and benefits that these actions can bring. With the intention of characterizing the set of data and reports that are articulated in this work, the different uses and concepts of Identity, Image and Organizational Reputation were combined. In this sense, the concern of the study is to work on the importance of image research and the formalization of the organization's guidelines, which focuses efforts on results and knowledge coming from the public, highlighting the value of the public relations professional in this process
id UNSP_25c7f772cb41244d5617a8060d513af0
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/156546
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização BrainbentoRelações publicasComunicaçãoIdentidadeImagem corporativaIdentityThis present work aims to present four communication actions for the organization case study, so that in the long term, it is possible not only to consolidate the SOS Education brand, but also to make management and employees aware of the effectiveness and importance of if corporate image work in organizations. Two actions were carried out, the first being the application of the Image Configuration Monitoring, by Schuler (2009), and the second the Identity Sedimentation, through the formalization of the organization's Mission, Vision, Principles and Values. In addition, two other communication actions are proposed. The first is a Digital Marketing strategy and the second is a research proposal to evaluate and measure the future image of the organization. The study is based on bibliographic research and a case study, in order to demonstrate in practice the results and benefits that these actions can bring. With the intention of characterizing the set of data and reports that are articulated in this work, the different uses and concepts of Identity, Image and Organizational Reputation were combined. In this sense, the concern of the study is to work on the importance of image research and the formalization of the organization's guidelines, which focuses efforts on results and knowledge coming from the public, highlighting the value of the public relations professional in this processO presente trabalho tem como objetivo apresentar quatro ações de comunicação para a organização estudo de caso, a fim de que, a longo prazo, seja possível não só consolidar a marca SOS Educação, mas conscientizar a gerência e os colaboradores sobre a efetividade e importância de se trabalhar a imagem corporativa nas organizações. Foram executadas duas ações, sendo a primeira a aplicação do Monitoramento de Configuração de Imagem, de Schuler (2009), e a segunda a Sedimentação da Identidade, por intermédio da formalização da Missão, Visão, Princípios e Valores da organização. Além disso, propõe-se outras duas ações de comunicação. A primeira, uma estratégia de Marketing Digital e a segunda, uma proposta de pesquisa de avaliação e mensuração da imagem futura da organização. O estudo se ampara em pesquisa bibliográfica e num estudo de caso, com o intuito de demonstrar na prática os resultados e benefícios que estas ações podem trazer. Com a pretensão de caracterizar o conjunto de dados e relatos que se articulam neste trabalho, combinou-se os diferentes usos e conceitos da Identidade, Imagem e Reputação Organizacional. Neste sentido, a preocupação do estudo é trabalhar a importância da pesquisa de imagem e da formalização das diretrizes da organização, que foca esforços em resultados e conhecimentos advindos dos públicos, ressaltando o valor do profissional de relações públicas neste processoUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Santos, Célia Maria Retz Godoy dos [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Simões, Leandro de Oliveira [UNESP]2018-09-19T17:27:46Z2018-09-19T17:27:46Z2018-01-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis[72] f.application/pdfSIMÕES, Leandro de Oliveira. Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento. 2018. [72] f. , 2018.http://hdl.handle.net/11449/156546000899407http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-27/000899407.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:14:52Zoai:repositorio.unesp.br:11449/156546Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:50:35.714503Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
title Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
spellingShingle Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
Simões, Leandro de Oliveira [UNESP]
Relações publicas
Comunicação
Identidade
Imagem corporativa
Identity
title_short Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
title_full Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
title_fullStr Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
title_full_unstemmed Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
title_sort Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento
author Simões, Leandro de Oliveira [UNESP]
author_facet Simões, Leandro de Oliveira [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Santos, Célia Maria Retz Godoy dos [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Simões, Leandro de Oliveira [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Relações publicas
Comunicação
Identidade
Imagem corporativa
Identity
topic Relações publicas
Comunicação
Identidade
Imagem corporativa
Identity
description This present work aims to present four communication actions for the organization case study, so that in the long term, it is possible not only to consolidate the SOS Education brand, but also to make management and employees aware of the effectiveness and importance of if corporate image work in organizations. Two actions were carried out, the first being the application of the Image Configuration Monitoring, by Schuler (2009), and the second the Identity Sedimentation, through the formalization of the organization's Mission, Vision, Principles and Values. In addition, two other communication actions are proposed. The first is a Digital Marketing strategy and the second is a research proposal to evaluate and measure the future image of the organization. The study is based on bibliographic research and a case study, in order to demonstrate in practice the results and benefits that these actions can bring. With the intention of characterizing the set of data and reports that are articulated in this work, the different uses and concepts of Identity, Image and Organizational Reputation were combined. In this sense, the concern of the study is to work on the importance of image research and the formalization of the organization's guidelines, which focuses efforts on results and knowledge coming from the public, highlighting the value of the public relations professional in this process
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-09-19T17:27:46Z
2018-09-19T17:27:46Z
2018-01-16
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv SIMÕES, Leandro de Oliveira. Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento. 2018. [72] f. , 2018.
http://hdl.handle.net/11449/156546
000899407
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-27/000899407.pdf
identifier_str_mv SIMÕES, Leandro de Oliveira. Proposta de consolidação de imagem para o SOS Educação: Organização Brainbento. 2018. [72] f. , 2018.
000899407
url http://hdl.handle.net/11449/156546
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2018-04-27/000899407.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv [72] f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808128572870623232