Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: De Oliveira, Fábio Donizeti [UNESP]
Data de Publicação: 2010
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/226423
Resumo: This article discusses some methodological possibilities for analyzing textbooks in Mathematics Education. Its starting point was a review - which allowed us to build a general map - of the production developed by consolidated Research Groups that deal with this theme in Brazil. This map allowed us to propose a complementary/alternative guide to analyse textbooks according to a hermeneutical approach.
id UNSP_34f5ce5a4dc11d3794835d417e643f8e
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/226423
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêuticaAnalysis of math textbooks: Surveying researches to build a methodological proposal according to a hermeneutical approachMathematics EducationMethodologyTextbooksThis article discusses some methodological possibilities for analyzing textbooks in Mathematics Education. Its starting point was a review - which allowed us to build a general map - of the production developed by consolidated Research Groups that deal with this theme in Brazil. This map allowed us to propose a complementary/alternative guide to analyse textbooks according to a hermeneutical approach.UNESP de Rio Claro UNESP/Depto de Matemática, Av. Eng. Luiz Edmundo, Carrijo Coube, 14-01, Bauru-SP, CEP: 17033-360UNESP de Rio Claro UNESP/Depto de Matemática, Av. Eng. Luiz Edmundo, Carrijo Coube, 14-01, Bauru-SP, CEP: 17033-360Universidade Estadual Paulista (UNESP)De Oliveira, Fábio Donizeti [UNESP]2022-04-28T22:49:09Z2022-04-28T22:49:09Z2010-04-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article477-496Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 23, n. 35, p. 477-496, 2010.0103-636X1980-4415http://hdl.handle.net/11449/2264232-s2.0-79960236601Scopusreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporBolema - Mathematics Education Bulletininfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-29T14:59:42Zoai:repositorio.unesp.br:11449/226423Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-29T14:59:42Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
Analysis of math textbooks: Surveying researches to build a methodological proposal according to a hermeneutical approach
title Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
spellingShingle Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
De Oliveira, Fábio Donizeti [UNESP]
Mathematics Education
Methodology
Textbooks
title_short Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
title_full Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
title_fullStr Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
title_full_unstemmed Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
title_sort Análise de textos didáticos de matemática: Um mapeamento e uma proposta metodológica fundada numa perspectiva hermenêutica
author De Oliveira, Fábio Donizeti [UNESP]
author_facet De Oliveira, Fábio Donizeti [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (UNESP)
dc.contributor.author.fl_str_mv De Oliveira, Fábio Donizeti [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Mathematics Education
Methodology
Textbooks
topic Mathematics Education
Methodology
Textbooks
description This article discusses some methodological possibilities for analyzing textbooks in Mathematics Education. Its starting point was a review - which allowed us to build a general map - of the production developed by consolidated Research Groups that deal with this theme in Brazil. This map allowed us to propose a complementary/alternative guide to analyse textbooks according to a hermeneutical approach.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-04-01
2022-04-28T22:49:09Z
2022-04-28T22:49:09Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 23, n. 35, p. 477-496, 2010.
0103-636X
1980-4415
http://hdl.handle.net/11449/226423
2-s2.0-79960236601
identifier_str_mv Bolema - Mathematics Education Bulletin, v. 23, n. 35, p. 477-496, 2010.
0103-636X
1980-4415
2-s2.0-79960236601
url http://hdl.handle.net/11449/226423
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Bolema - Mathematics Education Bulletin
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 477-496
dc.source.none.fl_str_mv Scopus
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803046920288993280