O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/136499 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-15/000860430.pdf |
Resumo: | Thinking the school as an institution of equal access for every type of kid, youthful, and adult, to education, It was thought for this assignment to focus in inclusive education in defense of the right of all students to be together, learning and participating without any kind of discrimination. Knowing the large scope of the theme Inclusive Education , subdivided by MEC in four types of disabilities, as follows: auditory, visual, motor and intellectual. It was decided to approach here; intellectual disability, to be a disability that covers a vast number of limitations and that is largely present in the school environment. This work will sought to better understand this deficiency and the work with students carrying it into the classroom |
id |
UNSP_37fb6a6a7394745927d8255f71ba1e91 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/136499 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectualEducação especialIncapacidade intelectualAprendizagemEducação inclusivaThinking the school as an institution of equal access for every type of kid, youthful, and adult, to education, It was thought for this assignment to focus in inclusive education in defense of the right of all students to be together, learning and participating without any kind of discrimination. Knowing the large scope of the theme Inclusive Education , subdivided by MEC in four types of disabilities, as follows: auditory, visual, motor and intellectual. It was decided to approach here; intellectual disability, to be a disability that covers a vast number of limitations and that is largely present in the school environment. This work will sought to better understand this deficiency and the work with students carrying it into the classroomPensando a escola como instituição de acesso igualitário a todo tipo de criança, jovem e adulto à educação, pensou-se para esse trabalho focar a educação inclusiva em defesa do direito de todos os estudantes de estarem juntos, aprendendo e participando, sem nenhum tipo de discriminação. Sabendo da abrangência do tema Educação Inclusiva, subdividida pelo MEC em quatro tipos de deficiência, sendo elas: auditiva, visual, motora e intelectual, optouse pela deficiência intelectual por ser uma deficiência que abrange diversos tipos de limitações e que também está bastante presente no ambiente escolar. Nesse trabalho será buscado compreender melhor essa deficiência e o trabalho com alunos portadores dela dentro da sala de aulaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Osti, Andréia [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Barros, Eliza Philipp Barreiros de [UNESP]2016-04-01T17:53:14Z2016-04-01T17:53:14Z2015info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis45 f.application/pdfBARROS, Eliza Philipp Barreiros de. O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual. 2015. 45 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015.http://hdl.handle.net/11449/136499000860430http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-15/000860430.pdf5060520291120371Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-10-29T06:06:18Zoai:repositorio.unesp.br:11449/136499Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T16:20:16.657454Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
title |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
spellingShingle |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual Barros, Eliza Philipp Barreiros de [UNESP] Educação especial Incapacidade intelectual Aprendizagem Educação inclusiva |
title_short |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
title_full |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
title_fullStr |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
title_full_unstemmed |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
title_sort |
O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual |
author |
Barros, Eliza Philipp Barreiros de [UNESP] |
author_facet |
Barros, Eliza Philipp Barreiros de [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Osti, Andréia [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros, Eliza Philipp Barreiros de [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação especial Incapacidade intelectual Aprendizagem Educação inclusiva |
topic |
Educação especial Incapacidade intelectual Aprendizagem Educação inclusiva |
description |
Thinking the school as an institution of equal access for every type of kid, youthful, and adult, to education, It was thought for this assignment to focus in inclusive education in defense of the right of all students to be together, learning and participating without any kind of discrimination. Knowing the large scope of the theme Inclusive Education , subdivided by MEC in four types of disabilities, as follows: auditory, visual, motor and intellectual. It was decided to approach here; intellectual disability, to be a disability that covers a vast number of limitations and that is largely present in the school environment. This work will sought to better understand this deficiency and the work with students carrying it into the classroom |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015 2016-04-01T17:53:14Z 2016-04-01T17:53:14Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BARROS, Eliza Philipp Barreiros de. O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual. 2015. 45 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015. http://hdl.handle.net/11449/136499 000860430 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-15/000860430.pdf 5060520291120371 |
identifier_str_mv |
BARROS, Eliza Philipp Barreiros de. O trabalho educativo com alunos portadores de deficiência intelectual. 2015. 45 f. Trabalho de conclusão de curso (licenciatura - Pedagogia) - Universidade Estadual Paulista, Instituto de Biociências de Rio Claro, 2015. 000860430 5060520291120371 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/136499 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2016-03-15/000860430.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
45 f. application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128635267186688 |