O processo sociopolítico da comunicação e as organizações intergovernamentais
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/203324 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2020-01-20/000927615.pdf |
Resumo: | The following research aims to explore the presence of Public Relations in Intergovernmental Organizations, as part of its social process. In a context of globalization and information technology development, communication seems to0 be each day more present on international environments. To explore this dimension of the field, definitions of the chosen type of organization, its characteristics and examples are introduced. This study presents a social analysis of Public Relations as part of the performance of intergovernmental organizations in society, having as a reference the concepts of modernity, post-modernity and globalization. The research results on the contraposition of the classical Public Relations theories, considering that Public Relations are more than an activity that can be generalized and modelled into different contexts in a universal way, being a very important factor to social dynamics, composing the socio-political process in organizations. Thereby, through the chosen organizational context, it is emphasized the importance of treating each part of human and organizational relations in a singular manner, respecting specific needs that must be considered on decision making processes. |
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O processo sociopolítico da comunicação e as organizações intergovernamentaisOrganizações internacionaisRelações públicasComunicaçãoCommunicationThe following research aims to explore the presence of Public Relations in Intergovernmental Organizations, as part of its social process. In a context of globalization and information technology development, communication seems to0 be each day more present on international environments. To explore this dimension of the field, definitions of the chosen type of organization, its characteristics and examples are introduced. This study presents a social analysis of Public Relations as part of the performance of intergovernmental organizations in society, having as a reference the concepts of modernity, post-modernity and globalization. The research results on the contraposition of the classical Public Relations theories, considering that Public Relations are more than an activity that can be generalized and modelled into different contexts in a universal way, being a very important factor to social dynamics, composing the socio-political process in organizations. Thereby, through the chosen organizational context, it is emphasized the importance of treating each part of human and organizational relations in a singular manner, respecting specific needs that must be considered on decision making processes.O presente trabalho tem como objetivo explorar a atuação e presença das Relações Públicas em Organizações Intergovernamentais. Este estudo objetiva, através da observação do caso das OIGs, refletir sobre a necessidade de nós, como comunicadores, não tratarmos a comunicação como uma série de procedimentos generalizados, mas sim como um processo que afeta dinâmicas sociais e organizacionais que afetam comunidades e também as próprias organizações mutuamente. Em um contexto de globalização e avanço do desenvolvimento de tecnologias de informação (TICs), a comunicação se torna cada vez mais presente em ambientes internacionais. Para explorar esta dimensão da área, são apresentados a definição do tipo de organização escolhido, suas características e exemplos de destes. Para este estudo, é feita uma análise das Relações Públicas em conjunto da atuação das Organizações Intergovernamentais na sociedade, a partir dos conceitos de modernidade, pós-modernidade e globalização. A pesquisa resulta na contraposição à teorias clássicas das Relações Públicas, considerando que estas são mais do que uma atividade que pode ser generalizada e modelada para contextos diferentes de maneira universal, sendo um fator importante de dinâmicas sociais e compondo o processo sociopolítico das organizações. Assim, através do contexto organizacional escolhido, é ressaltada a importância de tratar cada parte de relações humanas e organizacionais de maneira singular, com necessidades específicas que devem ser consideradas nos processos de tomada de decisão.Universidade Estadual Paulista (Unesp)Luvizotto, Caroline Kraus [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Teixeira, Gabriela Ramos [UNESP]2021-03-10T12:56:32Z2021-03-10T12:56:32Z2018-11-27info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis[53] f.application/pdfTEIXEIRA, Gabriela Ramos. O processo sociopolítico da comunicação e as organizações intergovernamentais. 2018. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Comunicação Social-Relações Públicas) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2018.http://hdl.handle.net/11449/203324990009276150206341http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2020-01-20/000927615.pdfAlmareponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-07-10T17:20:06Zoai:repositorio.unesp.br:11449/203324Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T14:38:16.758839Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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