Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo de conferência |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1717 http://hdl.handle.net/11449/142105 |
Resumo: | The project aims to identify, describe and relate elements of african-Brazilian and African culture found in the Brazilian educational society. In fact the school space a distance was identified between the african-Brazilian culture and African culture, diagnosed students are unaware and not related to their cultural identity so this project is based awakening of these cultures. Analyze how the second experience (Dewey, 1979) worked through experiences in Art Education can add the cultural repertoire and identity of students in educational space. |
id |
UNSP_4b70e2b7b6e00f68c8a6c217a115d0a2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/142105 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolarCultureArt educationAfrican-BrazilianCulturaArte educaçãoAfro-brasileiraThe project aims to identify, describe and relate elements of african-Brazilian and African culture found in the Brazilian educational society. In fact the school space a distance was identified between the african-Brazilian culture and African culture, diagnosed students are unaware and not related to their cultural identity so this project is based awakening of these cultures. Analyze how the second experience (Dewey, 1979) worked through experiences in Art Education can add the cultural repertoire and identity of students in educational space.O projeto tem como objetivo identificar, descrever e relacionar elementos da cultura afro-brasileira e africana encontrados na sociedade educacional brasileira. Na realidade do espaço escolar foi identificada uma distância entre a cultura afrobrasileira e a cultura africana, os alunos diagnosticados não tem conhecimento e nem relação com sua identidade cultural por isso esse projeto tem como fundamento o despertar dessas culturas. Analiso como a experiência segundo (DEWEY, 1979) trabalhada através de vivências em Arte Educação pode acrescentar o repertório cultural e na identidade dos alunos no espaço educacional.Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, BrasilUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade Estadual Paulista (Unesp)Santos, Mariana Amália dos [UNESP]Stefanin, Thiago [UNESP]Kobayashi, Maria do Carmo Monteiro [UNESP]2016-08-04T13:34:22Z2016-08-04T13:34:22Z2015-09-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObject1-5application/pdfhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/17178º Congresso de extensão universitária da UNESP,2176-9761http://hdl.handle.net/11449/142105ISSN2176-9761-2015-01-05-santos.pdf8897176542462072PROEXreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporCongresso de extensão universitária da UNESPinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-24T14:28:56Zoai:repositorio.unesp.br:11449/142105Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-24T14:28:56Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
title |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
spellingShingle |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar Santos, Mariana Amália dos [UNESP] Culture Art education African-Brazilian Cultura Arte educação Afro-brasileira |
title_short |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
title_full |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
title_fullStr |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
title_full_unstemmed |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
title_sort |
Cultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolar |
author |
Santos, Mariana Amália dos [UNESP] |
author_facet |
Santos, Mariana Amália dos [UNESP] Stefanin, Thiago [UNESP] Kobayashi, Maria do Carmo Monteiro [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Stefanin, Thiago [UNESP] Kobayashi, Maria do Carmo Monteiro [UNESP] |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Mariana Amália dos [UNESP] Stefanin, Thiago [UNESP] Kobayashi, Maria do Carmo Monteiro [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Culture Art education African-Brazilian Cultura Arte educação Afro-brasileira |
topic |
Culture Art education African-Brazilian Cultura Arte educação Afro-brasileira |
description |
The project aims to identify, describe and relate elements of african-Brazilian and African culture found in the Brazilian educational society. In fact the school space a distance was identified between the african-Brazilian culture and African culture, diagnosed students are unaware and not related to their cultural identity so this project is based awakening of these cultures. Analyze how the second experience (Dewey, 1979) worked through experiences in Art Education can add the cultural repertoire and identity of students in educational space. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-21 2016-08-04T13:34:22Z 2016-08-04T13:34:22Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
format |
conferenceObject |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1717 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, 2176-9761 http://hdl.handle.net/11449/142105 ISSN2176-9761-2015-01-05-santos.pdf 8897176542462072 |
url |
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1717 http://hdl.handle.net/11449/142105 |
identifier_str_mv |
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, 2176-9761 ISSN2176-9761-2015-01-05-santos.pdf 8897176542462072 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Congresso de extensão universitária da UNESP |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
1-5 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
PROEX reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1803649770046095360 |