Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garcia, Telma de Souza [UNESP]
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Tese
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/154676
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/06-03-2018/000583554.pdf
Resumo: This research presents the belief that a teachers development occurs over the course of his or her life. It is necessary to remember the importance of the curriculum at each school level, in this case, the graduate level. I intend to relate the experience of a Inicial Model of Reflective that occured in the Letters Course in Teaching English Pratical Subject at Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS) which is located in Cassilândia city. Results of this study of the reflective model teaching in the English Practical subject included changes in the graduate Letters Course curriculum. As the professor of this subject, I undertook this research to discover with the help of Biography Approach these result of these changes as they are seen today in those former students in the English language who are now in service. The result will assist comprehension of the initial research, and establish a closer relationship between the curriculum as seen by the students while in graduate studies and the teaching environment which they will encounter after the graduates enter service.
id UNSP_4cabe3f2177e47b202afa042832a8848
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/154676
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de CassilândiaEducaçãoUniversidade Estadual do Mato Grosso do SulLíngua inglesa - Formação de professoresCassilândia (MS)This research presents the belief that a teachers development occurs over the course of his or her life. It is necessary to remember the importance of the curriculum at each school level, in this case, the graduate level. I intend to relate the experience of a Inicial Model of Reflective that occured in the Letters Course in Teaching English Pratical Subject at Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS) which is located in Cassilândia city. Results of this study of the reflective model teaching in the English Practical subject included changes in the graduate Letters Course curriculum. As the professor of this subject, I undertook this research to discover with the help of Biography Approach these result of these changes as they are seen today in those former students in the English language who are now in service. The result will assist comprehension of the initial research, and establish a closer relationship between the curriculum as seen by the students while in graduate studies and the teaching environment which they will encounter after the graduates enter service.Esta pesquisa apresenta a crença de que a formação do professor se faz no decorrer da sua trajetória de vida, no entanto, convém lembrar a importância de cada nível escolar, neste caso, a graduação. A partir de uma proposta de Modelo de Formação Inicial de Ensino Reflexivo na disciplina Prática de Ensino da língua inglesa que permitiu mudanças no currículo do Curso de Letras da UEMS de Cassilândia no período da graduação, no papel de professora da disciplina, busco através da Abordagem Biográfica averiguar como esta proposta se manifesta atualmente nestes alunos graduados em língua inglesa que estão em serviço, para que o resultado da proposta do Modelo de Formação Inicial de Ensino Reflexivo seja melhor compreendida, a fim de estabelecer um vínculo mais próximo entre teoria e prática no pré-serviço e em serviço.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)Universidade Estadual Paulista (Unesp)Ribeiro, Ricardo [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Garcia, Telma de Souza [UNESP]2018-07-27T18:26:01Z2018-07-27T18:26:01Z2009-02-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/doctoralThesis187 f.application/pdfGARCIA, Telma de Souza. Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia. 2009. 187 f. Tese (doutorado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, 2009.http://hdl.handle.net/11449/154676000583554http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/06-03-2018/000583554.pdf33004030079P262340850194139490000-0002-7478-4835Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-05T06:18:13Zoai:repositorio.unesp.br:11449/154676Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-12-05T06:18:13Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
title Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
spellingShingle Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
Garcia, Telma de Souza [UNESP]
Educação
Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul
Língua inglesa - Formação de professores
Cassilândia (MS)
title_short Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
title_full Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
title_fullStr Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
title_full_unstemmed Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
title_sort Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia
author Garcia, Telma de Souza [UNESP]
author_facet Garcia, Telma de Souza [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Ribeiro, Ricardo [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Garcia, Telma de Souza [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Educação
Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul
Língua inglesa - Formação de professores
Cassilândia (MS)
topic Educação
Universidade Estadual do Mato Grosso do Sul
Língua inglesa - Formação de professores
Cassilândia (MS)
description This research presents the belief that a teachers development occurs over the course of his or her life. It is necessary to remember the importance of the curriculum at each school level, in this case, the graduate level. I intend to relate the experience of a Inicial Model of Reflective that occured in the Letters Course in Teaching English Pratical Subject at Universidade Estadual de Mato Grosso do Sul (UEMS) which is located in Cassilândia city. Results of this study of the reflective model teaching in the English Practical subject included changes in the graduate Letters Course curriculum. As the professor of this subject, I undertook this research to discover with the help of Biography Approach these result of these changes as they are seen today in those former students in the English language who are now in service. The result will assist comprehension of the initial research, and establish a closer relationship between the curriculum as seen by the students while in graduate studies and the teaching environment which they will encounter after the graduates enter service.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-02-26
2018-07-27T18:26:01Z
2018-07-27T18:26:01Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv GARCIA, Telma de Souza. Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia. 2009. 187 f. Tese (doutorado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, 2009.
http://hdl.handle.net/11449/154676
000583554
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/06-03-2018/000583554.pdf
33004030079P2
6234085019413949
0000-0002-7478-4835
identifier_str_mv GARCIA, Telma de Souza. Abordagem biográfica: um caminho para refletir em serviço a formação inicial do professor de inglês na UEMS de Cassilândia. 2009. 187 f. Tese (doutorado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, 2009.
000583554
33004030079P2
6234085019413949
0000-0002-7478-4835
url http://hdl.handle.net/11449/154676
http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/06-03-2018/000583554.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 187 f.
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1797789911074471936