Visualização cartográfica: proposta da arquitetura da informação do atlas municipal escolar de Ourinhos/SP, na versão digital e interativa
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/156169 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-11-06/000891348.pdf |
Resumo: | Linked to the project The Development of Municipal School Atlas of Ourinhos and Teacher Education Tutors: proposals to study the city being developed by the Research Group on Geotechnology and Mapping Applied to Geography (GEOCART/UNESP/Ourinhos), this TCC presents the results of Scientific Initiation Project which aims to systematize and produce educational material that enables the study of place among the greatest challenges, launches in seeking an understanding of how to structure an atlas in the form of interactive digital version functional by the method and cartographic visualization paradigm, with its associated thematic pages for other languages, but maintaining clarity and objectivity in the representation of spatial information thus presents a brief literature review that part of the theoretical basis of the cartographic visualization, moves through understanding of Multimedia Cartography and interactive maps towards the application of Information and Communication Technologies in teaching and the use of interactive digital atlas in the classroom. In this perspective, prototypes of pages whose structure, interface, layout and design, and information architecture that enables interaction with the user is exposed and discussed were developed |
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Visualização cartográfica: proposta da arquitetura da informação do atlas municipal escolar de Ourinhos/SP, na versão digital e interativaCartografiaMultimidia interativaOurinhos (SP) - AtlasLinked to the project The Development of Municipal School Atlas of Ourinhos and Teacher Education Tutors: proposals to study the city being developed by the Research Group on Geotechnology and Mapping Applied to Geography (GEOCART/UNESP/Ourinhos), this TCC presents the results of Scientific Initiation Project which aims to systematize and produce educational material that enables the study of place among the greatest challenges, launches in seeking an understanding of how to structure an atlas in the form of interactive digital version functional by the method and cartographic visualization paradigm, with its associated thematic pages for other languages, but maintaining clarity and objectivity in the representation of spatial information thus presents a brief literature review that part of the theoretical basis of the cartographic visualization, moves through understanding of Multimedia Cartography and interactive maps towards the application of Information and Communication Technologies in teaching and the use of interactive digital atlas in the classroom. In this perspective, prototypes of pages whose structure, interface, layout and design, and information architecture that enables interaction with the user is exposed and discussed were developedVinculado ao projeto A Elaboração do Atlas Municipal Escolar de Ourinhos e a Formação de Professores Tutores: propostas para o estudo da localidade em desenvolvimento pelo Grupo de Pesquisa em Geotecnologias e Cartografia Aplicadas à Geografia (GEOCART/UNESP/Ourinhos), este Trabalho de Conclusão de Curso apresenta os resultados do Projeto de Iniciação Científica que tem por objetivo produzir e sistematizar um material didático que viabiliza o estudo do lugar, dentre os maiores desafios, lança no sentido de buscar a compreensão de como estruturar um atlas na versão digital e interativa de forma funcional através do método e paradigma da visualização cartográfica, com suas páginas temáticas associadas a outras linguagens, mas mantendo a clareza e objetividade na representação das informações espaciais, portanto apresenta uma breve revisão de literatura que parte da fundamentação teórica sobre a visualização cartográfica, perpassa pelo entendimento da Cartografia Multimídia e dos mapas interativos em direção a aplicação das Tecnologias da Informação e Comunicação no ensino, bem como a utilização dos atlas digitais interativos em sala de aula. Nesta perspectivas, foram desenvolvidos protótipos de páginas cuja interface, layout e design, bem como arquitetura da informação que possibilita interação com o usuário é exposta e discutidaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Zacharias, Andréa Aparecida [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Martins, Tadeu Jussani [UNESP]2018-09-19T17:26:10Z2018-09-19T17:26:10Z2014-02-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis71 f.application/pdfMARTINS, Tadeu Jussani. Visualização cartográfica: proposta da arquitetura da informação do atlas municipal escolar de Ourinhos/SP, na versão digital e interativa. 2014. 71 f. Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Geografia) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Câmpus Experimental de Ourinhos, 2014.http://hdl.handle.net/11449/156169000891348http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2017-11-06/000891348.pdfAlephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-26T20:26:32Zoai:repositorio.unesp.br:11449/156169Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T15:52:41.864804Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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