The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Brandão, Alessandra Salina
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP], Loureiro, Sonia Regina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714
http://hdl.handle.net/11449/212808
Resumo: Not completing the undergraduate course in the time expected in the curricula can put the universities and students at a disadvantage, with a delay to enter the labor market. The aim was to identify predictors of graduation, considering social skills, mental health, initial academic performance and socio-demographic and academic characteristics. In total, 287 students participated, of both genders and from the humanities, exact and biological areas, who answered the instruments: Social Skills, Behaviors and Context Assessment Questionnaire for University Students, Short version of the Social Phobia Inventory, Beck Depression Inventory, and Structured Clinical Interview for DSM-IV. Predictors were: female, humanities area and average or above-average initial academic performance. The social skills and mental health differentiated the groups in the univariate analyses. This data suggests a need for attention to academic performance in the initial stages of the course, and preventive measures for male students of the exact and biological areas.
id UNSP_50b239ca601038a847c667372f5a9aac
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/212808
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1Predictores dela Conclusión del Curso: Habilidades Sociales, Salud Mental, Características AcadémicasPreditores da Conclusão da Graduação: Habilidades Sociais, Saúde Mental, Características Acadêmicasacademic achievementcollege studentsmental healthsocial skillsescolarestudantes universitáriossaúde mentalhabilidades sociaisNot completing the undergraduate course in the time expected in the curricula can put the universities and students at a disadvantage, with a delay to enter the labor market. The aim was to identify predictors of graduation, considering social skills, mental health, initial academic performance and socio-demographic and academic characteristics. In total, 287 students participated, of both genders and from the humanities, exact and biological areas, who answered the instruments: Social Skills, Behaviors and Context Assessment Questionnaire for University Students, Short version of the Social Phobia Inventory, Beck Depression Inventory, and Structured Clinical Interview for DSM-IV. Predictors were: female, humanities area and average or above-average initial academic performance. The social skills and mental health differentiated the groups in the univariate analyses. This data suggests a need for attention to academic performance in the initial stages of the course, and preventive measures for male students of the exact and biological areas.No concluir el curso de pregrado dentro del tiempo previsto puede causar perjuicios para las universidades y los estudiantes, retrasando la incorporación al mercado de trabajo. La finalidad es identificar variables predictivas dela conclusión del pregrado, considerando habilidades sociales, salud mental, desempeño académico inicial y características sociodemográficas y académicas. Participaron 287 universitarios, de ambos sexos y en las áreas de ciencias exactas, biológicas y humanas, que contestaron los instrumentos: Cuestionario de Evaluación de Habilidades Sociales, Comportamientos y Contextos para Universitarios, Versión reducida del Inventario de Fobia Social, Inventario de Depresión de Beck y Entrevista Clínica Estructurada para el DSM-IV. Fueron predictivos de la conclusión del curso de pregrado dentro del tiempo previsto: sexo femenino, área de humanas y desempeño académico inicial dentro del promedio o superior al promedio, siendo que habilidades sociales y salud mental distinguieron los grupos en los análisis univariados. Tales datos sugieren la necesidad de atención al desempeño académico en las fases iniciales del curso, y medidas preventivas para los universitarios masculinos de las áreas de exactas y biológicas.Não concluir a graduação no tempo previsto pode trazer ônus para as universidades e estudantes, com atraso na inserção no mercado profissional. Objetiva-se identificar variáveis preditoras da conclusão da graduação, considerando habilidades sociais, saúde mental, desempenho acadêmico inicial e características sociodemográficas e acadêmicas.Participaram 287 universitários, de ambos os sexos,das áreas de humanas, exatas e biológicas, os quais responderam aos instrumentos: Questionário de Avaliação de Habilidades Sociais, Comportamentos e Contextos para Universitários, Versão reduzida do Inventário de Fobia Social, Inventário de Depressão de Beck e Entrevista Clínica Estruturada - DSM-IV. Foram preditores da conclusão da graduação: sexo feminino, área de humanas e desempenho acadêmico inicial na média ou acima da média. As habilidades sociais e saúde mental diferenciaram os grupos nas análises univariadas. Tais dados sugerem a necessidade de atenção ao desempenho acadêmico nas fases iniciais dos cursos e medidas preventivas para os universitários homens, das áreas de exatas e biológicas.Instituto de Análise do Comportamento de BauruUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade de São PauloUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão PretoInstituto de Análise do Comportamento de BauruUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade de São Paulo (USP)Brandão, Alessandra SalinaBolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP]Loureiro, Sonia Regina2021-07-14T10:45:31Z2021-07-14T10:45:31Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article117-125application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, v. 27, n. 66, p. 117-125, 2017.0103-863X1982-4327http://hdl.handle.net/11449/21280810.1590/1982-43272766201714S0103-863X2017000100117S0103-863X2017000100117.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengPaidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-29T15:54:08Zoai:repositorio.unesp.br:11449/212808Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:25:44.349577Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
Predictores dela Conclusión del Curso: Habilidades Sociales, Salud Mental, Características Académicas
Preditores da Conclusão da Graduação: Habilidades Sociais, Saúde Mental, Características Acadêmicas
title The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
spellingShingle The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
Brandão, Alessandra Salina
academic achievement
college students
mental health
social skills
escolar
estudantes universitários
saúde mental
habilidades sociais
title_short The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
title_full The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
title_fullStr The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
title_full_unstemmed The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
title_sort The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
author Brandão, Alessandra Salina
author_facet Brandão, Alessandra Salina
Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP]
Loureiro, Sonia Regina
author_role author
author2 Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP]
Loureiro, Sonia Regina
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Instituto de Análise do Comportamento de Bauru
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
Universidade de São Paulo (USP)
dc.contributor.author.fl_str_mv Brandão, Alessandra Salina
Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP]
Loureiro, Sonia Regina
dc.subject.por.fl_str_mv academic achievement
college students
mental health
social skills
escolar
estudantes universitários
saúde mental
habilidades sociais
topic academic achievement
college students
mental health
social skills
escolar
estudantes universitários
saúde mental
habilidades sociais
description Not completing the undergraduate course in the time expected in the curricula can put the universities and students at a disadvantage, with a delay to enter the labor market. The aim was to identify predictors of graduation, considering social skills, mental health, initial academic performance and socio-demographic and academic characteristics. In total, 287 students participated, of both genders and from the humanities, exact and biological areas, who answered the instruments: Social Skills, Behaviors and Context Assessment Questionnaire for University Students, Short version of the Social Phobia Inventory, Beck Depression Inventory, and Structured Clinical Interview for DSM-IV. Predictors were: female, humanities area and average or above-average initial academic performance. The social skills and mental health differentiated the groups in the univariate analyses. This data suggests a need for attention to academic performance in the initial stages of the course, and preventive measures for male students of the exact and biological areas.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017
2021-07-14T10:45:31Z
2021-07-14T10:45:31Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714
Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, v. 27, n. 66, p. 117-125, 2017.
0103-863X
1982-4327
http://hdl.handle.net/11449/212808
10.1590/1982-43272766201714
S0103-863X2017000100117
S0103-863X2017000100117.pdf
url http://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714
http://hdl.handle.net/11449/212808
identifier_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, v. 27, n. 66, p. 117-125, 2017.
0103-863X
1982-4327
10.1590/1982-43272766201714
S0103-863X2017000100117
S0103-863X2017000100117.pdf
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Paidéia (Ribeirão Preto)
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv 117-125
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto
publisher.none.fl_str_mv Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto
dc.source.none.fl_str_mv SciELO
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1808129200409804800