The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714 http://hdl.handle.net/11449/212808 |
Resumo: | Not completing the undergraduate course in the time expected in the curricula can put the universities and students at a disadvantage, with a delay to enter the labor market. The aim was to identify predictors of graduation, considering social skills, mental health, initial academic performance and socio-demographic and academic characteristics. In total, 287 students participated, of both genders and from the humanities, exact and biological areas, who answered the instruments: Social Skills, Behaviors and Context Assessment Questionnaire for University Students, Short version of the Social Phobia Inventory, Beck Depression Inventory, and Structured Clinical Interview for DSM-IV. Predictors were: female, humanities area and average or above-average initial academic performance. The social skills and mental health differentiated the groups in the univariate analyses. This data suggests a need for attention to academic performance in the initial stages of the course, and preventive measures for male students of the exact and biological areas. |
id |
UNSP_50b239ca601038a847c667372f5a9aac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/212808 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1Predictores dela Conclusión del Curso: Habilidades Sociales, Salud Mental, Características AcadémicasPreditores da Conclusão da Graduação: Habilidades Sociais, Saúde Mental, Características Acadêmicasacademic achievementcollege studentsmental healthsocial skillsescolarestudantes universitáriossaúde mentalhabilidades sociaisNot completing the undergraduate course in the time expected in the curricula can put the universities and students at a disadvantage, with a delay to enter the labor market. The aim was to identify predictors of graduation, considering social skills, mental health, initial academic performance and socio-demographic and academic characteristics. In total, 287 students participated, of both genders and from the humanities, exact and biological areas, who answered the instruments: Social Skills, Behaviors and Context Assessment Questionnaire for University Students, Short version of the Social Phobia Inventory, Beck Depression Inventory, and Structured Clinical Interview for DSM-IV. Predictors were: female, humanities area and average or above-average initial academic performance. The social skills and mental health differentiated the groups in the univariate analyses. This data suggests a need for attention to academic performance in the initial stages of the course, and preventive measures for male students of the exact and biological areas.No concluir el curso de pregrado dentro del tiempo previsto puede causar perjuicios para las universidades y los estudiantes, retrasando la incorporación al mercado de trabajo. La finalidad es identificar variables predictivas dela conclusión del pregrado, considerando habilidades sociales, salud mental, desempeño académico inicial y características sociodemográficas y académicas. Participaron 287 universitarios, de ambos sexos y en las áreas de ciencias exactas, biológicas y humanas, que contestaron los instrumentos: Cuestionario de Evaluación de Habilidades Sociales, Comportamientos y Contextos para Universitarios, Versión reducida del Inventario de Fobia Social, Inventario de Depresión de Beck y Entrevista Clínica Estructurada para el DSM-IV. Fueron predictivos de la conclusión del curso de pregrado dentro del tiempo previsto: sexo femenino, área de humanas y desempeño académico inicial dentro del promedio o superior al promedio, siendo que habilidades sociales y salud mental distinguieron los grupos en los análisis univariados. Tales datos sugieren la necesidad de atención al desempeño académico en las fases iniciales del curso, y medidas preventivas para los universitarios masculinos de las áreas de exactas y biológicas.Não concluir a graduação no tempo previsto pode trazer ônus para as universidades e estudantes, com atraso na inserção no mercado profissional. Objetiva-se identificar variáveis preditoras da conclusão da graduação, considerando habilidades sociais, saúde mental, desempenho acadêmico inicial e características sociodemográficas e acadêmicas.Participaram 287 universitários, de ambos os sexos,das áreas de humanas, exatas e biológicas, os quais responderam aos instrumentos: Questionário de Avaliação de Habilidades Sociais, Comportamentos e Contextos para Universitários, Versão reduzida do Inventário de Fobia Social, Inventário de Depressão de Beck e Entrevista Clínica Estruturada - DSM-IV. Foram preditores da conclusão da graduação: sexo feminino, área de humanas e desempenho acadêmico inicial na média ou acima da média. As habilidades sociais e saúde mental diferenciaram os grupos nas análises univariadas. Tais dados sugerem a necessidade de atenção ao desempenho acadêmico nas fases iniciais dos cursos e medidas preventivas para os universitários homens, das áreas de exatas e biológicas.Instituto de Análise do Comportamento de BauruUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade de São PauloUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão PretoInstituto de Análise do Comportamento de BauruUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Universidade de São Paulo (USP)Brandão, Alessandra SalinaBolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP]Loureiro, Sonia Regina2021-07-14T10:45:31Z2021-07-14T10:45:31Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article117-125application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, v. 27, n. 66, p. 117-125, 2017.0103-863X1982-4327http://hdl.handle.net/11449/21280810.1590/1982-43272766201714S0103-863X2017000100117S0103-863X2017000100117.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengPaidéia (Ribeirão Preto)info:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-29T15:54:08Zoai:repositorio.unesp.br:11449/212808Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T20:25:44.349577Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 Predictores dela Conclusión del Curso: Habilidades Sociales, Salud Mental, Características Académicas Preditores da Conclusão da Graduação: Habilidades Sociais, Saúde Mental, Características Acadêmicas |
title |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 |
spellingShingle |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 Brandão, Alessandra Salina academic achievement college students mental health social skills escolar estudantes universitários saúde mental habilidades sociais |
title_short |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 |
title_full |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 |
title_fullStr |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 |
title_full_unstemmed |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 |
title_sort |
The Predictors of Graduation: Social Skills, Mental Health, Academic Characteristics1 |
author |
Brandão, Alessandra Salina |
author_facet |
Brandão, Alessandra Salina Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP] Loureiro, Sonia Regina |
author_role |
author |
author2 |
Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP] Loureiro, Sonia Regina |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Instituto de Análise do Comportamento de Bauru Universidade Estadual Paulista (Unesp) Universidade de São Paulo (USP) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Brandão, Alessandra Salina Bolsoni-silva, Alessandra Turini [UNESP] Loureiro, Sonia Regina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
academic achievement college students mental health social skills escolar estudantes universitários saúde mental habilidades sociais |
topic |
academic achievement college students mental health social skills escolar estudantes universitários saúde mental habilidades sociais |
description |
Not completing the undergraduate course in the time expected in the curricula can put the universities and students at a disadvantage, with a delay to enter the labor market. The aim was to identify predictors of graduation, considering social skills, mental health, initial academic performance and socio-demographic and academic characteristics. In total, 287 students participated, of both genders and from the humanities, exact and biological areas, who answered the instruments: Social Skills, Behaviors and Context Assessment Questionnaire for University Students, Short version of the Social Phobia Inventory, Beck Depression Inventory, and Structured Clinical Interview for DSM-IV. Predictors were: female, humanities area and average or above-average initial academic performance. The social skills and mental health differentiated the groups in the univariate analyses. This data suggests a need for attention to academic performance in the initial stages of the course, and preventive measures for male students of the exact and biological areas. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017 2021-07-14T10:45:31Z 2021-07-14T10:45:31Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714 Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, v. 27, n. 66, p. 117-125, 2017. 0103-863X 1982-4327 http://hdl.handle.net/11449/212808 10.1590/1982-43272766201714 S0103-863X2017000100117 S0103-863X2017000100117.pdf |
url |
http://dx.doi.org/10.1590/1982-43272766201714 http://hdl.handle.net/11449/212808 |
identifier_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto). Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto, v. 27, n. 66, p. 117-125, 2017. 0103-863X 1982-4327 10.1590/1982-43272766201714 S0103-863X2017000100117 S0103-863X2017000100117.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Paidéia (Ribeirão Preto) |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
117-125 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo, Faculdade de Filosofia Ciências e Letras de Ribeirão Preto |
dc.source.none.fl_str_mv |
SciELO reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129200409804800 |