Música em tempos sombrios: apontamentos sobre a estética musical no III Reich
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://dx.doi.org/10.1590/permusi20163505 http://hdl.handle.net/11449/211756 |
Resumo: | In the Third Reich, music occupied a prominent role among the arts, being heavily used as an ideological tool. The aesthetic guidelines proposed by Goebbels in 1938 were based on an ideology already pointed out by Quantz and Wagner, but whose context, in order to fulfill other purposes, distanced from the original context. Departing from an analysis of these authors' texts, this article seeks to demonstrate the appropriation of the central ideas and their transformations, as well the creation of a different category of music, namely, the musical monuments. |
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Música em tempos sombrios: apontamentos sobre a estética musical no III ReichMusic in Dark Times: Notes on the Musical Aesthetics in the III ReichMusic in the Third ReichWagner and QuantzGoebbels and musical monuments.Música no Terceiro ReichWagner e QuantzGoebbels e monumentos musicais.In the Third Reich, music occupied a prominent role among the arts, being heavily used as an ideological tool. The aesthetic guidelines proposed by Goebbels in 1938 were based on an ideology already pointed out by Quantz and Wagner, but whose context, in order to fulfill other purposes, distanced from the original context. Departing from an analysis of these authors' texts, this article seeks to demonstrate the appropriation of the central ideas and their transformations, as well the creation of a different category of music, namely, the musical monuments.No Terceiro Reich, a música ocupou um papel de destaque entre as artes, pois foi maciçamente utilizada como instrumento ideológico. As diretivas estéticas propostas por Goebbels em 1938 tomavam por base um ideário já apontado em Quantz e Wagner, mas cuja reatualização distanciava-se do contexto original para cumprir outros fins. A partir de análises dos textos dos autores citados, o artigo visa demonstrar a apropriação das ideias centrais e suas transformações, bem como a criação de uma outra categoria de música, a saber, os monumentos musicais.Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita FilhoEscola de Música da UFMGUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Tomás, Lia [UNESP]2021-07-14T10:29:10Z2021-07-14T10:29:10Z2016info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article79-99application/pdfhttp://dx.doi.org/10.1590/permusi20163505Per Musi. Escola de Música da UFMG, n. 35, p. 79-99, 2016.1517-75992317-6377http://hdl.handle.net/11449/21175610.1590/permusi20163505S1517-75992016000500006S1517-75992016000500006.pdfSciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporPer Musiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-12T06:07:35Zoai:repositorio.unesp.br:11449/211756Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T17:25:27.156187Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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