Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/123720 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/08-06-2015/000832852.pdf |
Resumo: | This dissertation aims to incorporate the liquid modernity concept to analyse the transformations in education when it passes to be held at distance. The concept of liquidity defined by the Polish author Zygmunt Bauman is applied in its essence nowadays, be in every day's life, at work, in the personal life of each one and interacts directly in the society. I cite how the public politics and your applicability are role models to the tendencies of this liquid modernity society. The methodology used in this dissertation is the bibliographic research, using as basis the publications of the above mentioned author, as well as, others related authors based on the concept of flexibility, individuality and fluidity. The education in liquid-modern times and their inferences along with young students, as well as the new models of teaching and learning reaching the student doesn't matter where he or she is. How is this new way of teaching works in nowadays? How to study by heart without being in a classroom, and attend all the demand the course offers? How to be qualified to the job market which is the main objective of economy today, where we all are treated as potential consumers and the students are goods to the consumer market. |
id |
UNSP_63d04aeb22a0f7b9c0baff8cfc057551 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/123720 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritivaBauman, Zygmunt 1925Ensino a distânciaEducaçãoNeoliberalismoThis dissertation aims to incorporate the liquid modernity concept to analyse the transformations in education when it passes to be held at distance. The concept of liquidity defined by the Polish author Zygmunt Bauman is applied in its essence nowadays, be in every day's life, at work, in the personal life of each one and interacts directly in the society. I cite how the public politics and your applicability are role models to the tendencies of this liquid modernity society. The methodology used in this dissertation is the bibliographic research, using as basis the publications of the above mentioned author, as well as, others related authors based on the concept of flexibility, individuality and fluidity. The education in liquid-modern times and their inferences along with young students, as well as the new models of teaching and learning reaching the student doesn't matter where he or she is. How is this new way of teaching works in nowadays? How to study by heart without being in a classroom, and attend all the demand the course offers? How to be qualified to the job market which is the main objective of economy today, where we all are treated as potential consumers and the students are goods to the consumer market.A presente dissertação tem como objetivo incorporar o conceito de modernidade líquida para analisar as transformações envolvidas na educação no momento em que esta passa a se realizar a distância. O conceito de liquidez definido pelo autor polonês Zygmunt Bauman é aplicado em sua essência nos dias atuais seja na vida cotidiana, no trabalho, na vida pessoal de cada indivíduo, e interage diretamente na sociedade. Descrevo como as políticas públicas e sua aplicabilidade acondicionaram as tendências desta sociedade liquido moderna. A metodologia utilizada nessa dissertação é a pesquisa bibliográfica tendo como base as publicações do autor referenciado acima, bem como autores afins baseada no conceito de flexibilidade, individualidade e fluidez. A educação nos tempos liquido-moderno e suas inferências junto aos jovens estudantes, bem como novos modelos de ensino e de aprendizagem alcançando o aluno onde quer que se encontre. Como acontece essa nova maneira de ensinar nos tempos atuais? Como estudar por conta própria sem estar em sala de aula, presencial, e atender toda a demanda que o curso oferece? Como estar capacitado para o mercado de trabalho que é o objetivo atual da economia de mercado, onde somos tratados como consumidores potenciais e alunos como produto para o mercado consumidor.Universidade Estadual Paulista (Unesp)Bueno, Sinésio Ferraz [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Barônio, Jandira [UNESP]2015-06-17T19:33:45Z2015-06-17T19:33:45Z2015-02-24info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesis85 f. :application/pdfBARÔNIO, Jandira. Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva. 2015. 85 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências, 2015.http://hdl.handle.net/11449/123720000832852http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/08-06-2015/000832852.pdf33004110040P50461413357036740Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-08-13T15:09:27Zoai:repositorio.unesp.br:11449/123720Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-13T15:09:27Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
title |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
spellingShingle |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva Barônio, Jandira [UNESP] Bauman, Zygmunt 1925 Ensino a distância Educação Neoliberalismo |
title_short |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
title_full |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
title_fullStr |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
title_full_unstemmed |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
title_sort |
Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva |
author |
Barônio, Jandira [UNESP] |
author_facet |
Barônio, Jandira [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Bueno, Sinésio Ferraz [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barônio, Jandira [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Bauman, Zygmunt 1925 Ensino a distância Educação Neoliberalismo |
topic |
Bauman, Zygmunt 1925 Ensino a distância Educação Neoliberalismo |
description |
This dissertation aims to incorporate the liquid modernity concept to analyse the transformations in education when it passes to be held at distance. The concept of liquidity defined by the Polish author Zygmunt Bauman is applied in its essence nowadays, be in every day's life, at work, in the personal life of each one and interacts directly in the society. I cite how the public politics and your applicability are role models to the tendencies of this liquid modernity society. The methodology used in this dissertation is the bibliographic research, using as basis the publications of the above mentioned author, as well as, others related authors based on the concept of flexibility, individuality and fluidity. The education in liquid-modern times and their inferences along with young students, as well as the new models of teaching and learning reaching the student doesn't matter where he or she is. How is this new way of teaching works in nowadays? How to study by heart without being in a classroom, and attend all the demand the course offers? How to be qualified to the job market which is the main objective of economy today, where we all are treated as potential consumers and the students are goods to the consumer market. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-06-17T19:33:45Z 2015-06-17T19:33:45Z 2015-02-24 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
BARÔNIO, Jandira. Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva. 2015. 85 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências, 2015. http://hdl.handle.net/11449/123720 000832852 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/08-06-2015/000832852.pdf 33004110040P5 0461413357036740 |
identifier_str_mv |
BARÔNIO, Jandira. Educação a distância na modernidade líquida: uma análise descritiva. 2015. 85 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências, 2015. 000832852 33004110040P5 0461413357036740 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/123720 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/08-06-2015/000832852.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
85 f. : application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128131777691648 |