Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Garbelotti, Tais [UNESP]
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Trabalho de conclusão de curso
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UNESP
Texto Completo: http://hdl.handle.net/11449/119201
Resumo: The inclusion of sustainability practices in the construction is a growing trend. This propensity to sustainability takes place from the 1980’s due to the concern about the scarcity of natural resources and damages caused by the men to the environment. Another upward sector in the architecture business is the environmental psychology. The understanding of the environment and it’s planning and adaptation to meet the real user’s needs are essential factors to build an widely used and comfortable environment. An environment can only be considered complete when it meets the real user’s needs. Sustainability related themes as well as environmental psychology are highlighted in the discussions about the projects as fundamental factors to the environment’s quality. This work seeks the development of an kindergarten school, conceptually grounded in researches and analysis of school environments, playful projects and sustainability in the built environment, aiming its use in the city of Bauru. The project will be built from the understanding of the human behavior and in search of an sustainable architecture
id UNSP_67f2667ab57e73e2e6bdfa0caf94c42a
oai_identifier_str oai:repositorio.unesp.br:11449/119201
network_acronym_str UNSP
network_name_str Repositório Institucional da UNESP
repository_id_str 2946
spelling Projeto de Escola Infantil Sustentável em BauruArquiteturaEscolasEducação de criançasDesenvolvimento sustentávelPsicologia ambientalArchitectureSustainable developmentEnvironmental psychologySchoolsEducationThe inclusion of sustainability practices in the construction is a growing trend. This propensity to sustainability takes place from the 1980’s due to the concern about the scarcity of natural resources and damages caused by the men to the environment. Another upward sector in the architecture business is the environmental psychology. The understanding of the environment and it’s planning and adaptation to meet the real user’s needs are essential factors to build an widely used and comfortable environment. An environment can only be considered complete when it meets the real user’s needs. Sustainability related themes as well as environmental psychology are highlighted in the discussions about the projects as fundamental factors to the environment’s quality. This work seeks the development of an kindergarten school, conceptually grounded in researches and analysis of school environments, playful projects and sustainability in the built environment, aiming its use in the city of Bauru. The project will be built from the understanding of the human behavior and in search of an sustainable architectureA inclusão de práticas de sustentabilidade no âmbito da construção é uma tendência crescente. Essa propensão à sustentabilidade se dá a partir da década de 1980, devido à preocupação gerada sobre a escassez dos recursos naturais, e danos causados pelo homem ao meio ambiente. Outro setor ascendente no ramo da arquitetura é a psicologia ambiental. O entendimento do ambiente e seu planejamento e adaptação para atender às reais necessidades do usuário são fatores imprescindíveis para construir um ambiente amplamente utilizado e confortável. Um ambiente só pode ser considerado completo quando atende às reais necessidades de seu usuário. Os temas relacionados à sustentabilidade, bem como a psicologia ambiental, são destaque nas discussões de projetos, como fatores fundamentais para a qualidade do ambiente. O presente trabalho visa o desenvolvimento do projeto de uma escola infantil, embasado conceitualmente em pesquisas e análises de ambientes escolares, projetos lúdicos e sustentabilidade no ambiente construído, objetivando o seu emprego para a cidade de Bauru. O projeto será realizado a partir da compreensão do comportamento humano e em busca de uma arquitetura sustentávelUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Fontes, Maria Solange Gurgel de Castro [UNESP]Gomes, Samir Hernandes Tenório [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Garbelotti, Tais [UNESP]2015-03-23T15:17:23Z2015-03-23T15:17:23Z2011info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfGARBELOTTI, Tais. Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Arquitetura e Urbanismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.http://hdl.handle.net/11449/119201000690868garbelotti_t_tcc_bauru.pdf859059319251127964102160196726490000-0003-1374-59950000-0003-2224-6549Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:19:42Zoai:repositorio.unesp.br:11449/119201Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-04-19T19:19:42Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
title Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
spellingShingle Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
Garbelotti, Tais [UNESP]
Arquitetura
Escolas
Educação de crianças
Desenvolvimento sustentável
Psicologia ambiental
Architecture
Sustainable development
Environmental psychology
Schools
Education
title_short Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
title_full Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
title_fullStr Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
title_full_unstemmed Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
title_sort Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru
author Garbelotti, Tais [UNESP]
author_facet Garbelotti, Tais [UNESP]
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Fontes, Maria Solange Gurgel de Castro [UNESP]
Gomes, Samir Hernandes Tenório [UNESP]
Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.contributor.author.fl_str_mv Garbelotti, Tais [UNESP]
dc.subject.por.fl_str_mv Arquitetura
Escolas
Educação de crianças
Desenvolvimento sustentável
Psicologia ambiental
Architecture
Sustainable development
Environmental psychology
Schools
Education
topic Arquitetura
Escolas
Educação de crianças
Desenvolvimento sustentável
Psicologia ambiental
Architecture
Sustainable development
Environmental psychology
Schools
Education
description The inclusion of sustainability practices in the construction is a growing trend. This propensity to sustainability takes place from the 1980’s due to the concern about the scarcity of natural resources and damages caused by the men to the environment. Another upward sector in the architecture business is the environmental psychology. The understanding of the environment and it’s planning and adaptation to meet the real user’s needs are essential factors to build an widely used and comfortable environment. An environment can only be considered complete when it meets the real user’s needs. Sustainability related themes as well as environmental psychology are highlighted in the discussions about the projects as fundamental factors to the environment’s quality. This work seeks the development of an kindergarten school, conceptually grounded in researches and analysis of school environments, playful projects and sustainability in the built environment, aiming its use in the city of Bauru. The project will be built from the understanding of the human behavior and in search of an sustainable architecture
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011
2015-03-23T15:17:23Z
2015-03-23T15:17:23Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
format bachelorThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv GARBELOTTI, Tais. Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Arquitetura e Urbanismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.
http://hdl.handle.net/11449/119201
000690868
garbelotti_t_tcc_bauru.pdf
8590593192511279
6410216019672649
0000-0003-1374-5995
0000-0003-2224-6549
identifier_str_mv GARBELOTTI, Tais. Projeto de Escola Infantil Sustentável em Bauru. 2011. . Trabalho de conclusão de curso (bacharelado - Arquitetura e Urbanismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2011.
000690868
garbelotti_t_tcc_bauru.pdf
8590593192511279
6410216019672649
0000-0003-1374-5995
0000-0003-2224-6549
url http://hdl.handle.net/11449/119201
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual Paulista (Unesp)
dc.source.none.fl_str_mv Aleph
reponame:Repositório Institucional da UNESP
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Repositório Institucional da UNESP
collection Repositório Institucional da UNESP
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1803650243122692096