Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/ric/article/view/1681 http://hdl.handle.net/11449/114761 |
Resumo: | Present article is result out of a action research, which has been released by IPSTI/Sociology group (Institutional Program with Scholarship in Teaching Iniciation) of UNESP in Marilia, whose objective is to problematize Sociology teaching through Historic-Cultural Theory, specially Leontiev’s Theory of Activity, seeking to establish an advance in investigation and making methodology for teaching Sociology in basic education. In Sao Paulo State, this perspective is set as an alternative to Sociology Handbook (Teacher/Student) from State Department of Education, which is used in public schools. |
id |
UNSP_7568c30c56ceb0c18f5275823509f372 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/114761 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de SociologiaTheory of activity as a pedagogic proposal for sociology matterPresent article is result out of a action research, which has been released by IPSTI/Sociology group (Institutional Program with Scholarship in Teaching Iniciation) of UNESP in Marilia, whose objective is to problematize Sociology teaching through Historic-Cultural Theory, specially Leontiev’s Theory of Activity, seeking to establish an advance in investigation and making methodology for teaching Sociology in basic education. In Sao Paulo State, this perspective is set as an alternative to Sociology Handbook (Teacher/Student) from State Department of Education, which is used in public schools.O presente artigo é resultado do recorte de uma pesquisa-ação, que vem sendo realizada pelo grupo PIBID/Sociologia (Programa Institucional de Bolsa de Iniciação a Docência) da UNESP de Marília, com o objetivo de problematizar o ensino de Sociologia, a partir da Teoria Histórico-Cultural, em especial a Teoria da Atividade de Leontiev, buscando estabelecer um avanço na investigação e na elaboração de metodologia de ensino em Sociologia para educação básica. No estado de São Paulo, essa perspectiva se coloca como uma alternativa aos Cadernos de Sociologia (Professor/Aluno) da Secretaria de Estado da Educação, utilizados nas escolas públicas estaduais.Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Sociologia e Antropologia, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, nº 737, Campus Unievrsitário, CEP 17525-900, SP, BrasilDepartamento de Sociologia e Antropologia (DSA) - FFC MaríliaDepartamento de Didática (DDID) - FFC MaríliaUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Rodrigues, Matheus Bortolote [UNESP]Mendonça, Sueli guadeleupe de Lima [UNESP]Barbosa, Maria Valéria [UNESP]2015-02-24T13:57:27Z2015-02-24T13:57:27Z2012info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article01-21application/pdfhttp://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/ric/article/view/1681Revista de Iniciação Científica da FFC, v. 12, n. 3, p. 1-21, 2012.1415-8212http://hdl.handle.net/11449/114761ISSN1415-8212-2012-12-03-01-21.pdf10464460441106921046446044110692Currículo Lattesreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporRevista de Iniciação Científica da FFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-08-09T19:07:40Zoai:repositorio.unesp.br:11449/114761Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-09T19:07:40Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia Theory of activity as a pedagogic proposal for sociology matter |
title |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia |
spellingShingle |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia Rodrigues, Matheus Bortolote [UNESP] |
title_short |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia |
title_full |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia |
title_fullStr |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia |
title_full_unstemmed |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia |
title_sort |
Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia |
author |
Rodrigues, Matheus Bortolote [UNESP] |
author_facet |
Rodrigues, Matheus Bortolote [UNESP] Mendonça, Sueli guadeleupe de Lima [UNESP] Barbosa, Maria Valéria [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Mendonça, Sueli guadeleupe de Lima [UNESP] Barbosa, Maria Valéria [UNESP] |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Matheus Bortolote [UNESP] Mendonça, Sueli guadeleupe de Lima [UNESP] Barbosa, Maria Valéria [UNESP] |
description |
Present article is result out of a action research, which has been released by IPSTI/Sociology group (Institutional Program with Scholarship in Teaching Iniciation) of UNESP in Marilia, whose objective is to problematize Sociology teaching through Historic-Cultural Theory, specially Leontiev’s Theory of Activity, seeking to establish an advance in investigation and making methodology for teaching Sociology in basic education. In Sao Paulo State, this perspective is set as an alternative to Sociology Handbook (Teacher/Student) from State Department of Education, which is used in public schools. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012 2015-02-24T13:57:27Z 2015-02-24T13:57:27Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/ric/article/view/1681 Revista de Iniciação Científica da FFC, v. 12, n. 3, p. 1-21, 2012. 1415-8212 http://hdl.handle.net/11449/114761 ISSN1415-8212-2012-12-03-01-21.pdf 1046446044110692 1046446044110692 |
url |
http://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/ric/article/view/1681 http://hdl.handle.net/11449/114761 |
identifier_str_mv |
Revista de Iniciação Científica da FFC, v. 12, n. 3, p. 1-21, 2012. 1415-8212 ISSN1415-8212-2012-12-03-01-21.pdf 1046446044110692 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Revista de Iniciação Científica da FFC |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
01-21 application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
Currículo Lattes reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808128165748408320 |