Flash Mob: da rede à praça
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UNESP |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/11449/128208 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-08-28/000846038.pdf |
Resumo: | This work explores the flash mobs, which are flash mobilizations arranged by intent that involve a large number of people to do something together in a pre-arranged place. With the advent of 2.0 Internet, the sharing of information and the mobile virtual communication grown up and showed behavior of an individual person to meet for a common interest. Those affective relationships born in the social networks come to the urban space in a real-virtual space junction and the possibilities of that are unexplored yet. Studied by this work, the Y generation is the flash mob most popular public and uses those mobilizations to reinforce their fan identity and appreciation for a media product |
id |
UNSP_84103b0c195ffcf1ff56b1f6a2ba0734 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/128208 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
Flash Mob: da rede à praçaRelações humanas e culturaCulturaInternet - Aspectos sociaisComunicação de massa e juventudeMídia socialInterpersonal relations and cultureThis work explores the flash mobs, which are flash mobilizations arranged by intent that involve a large number of people to do something together in a pre-arranged place. With the advent of 2.0 Internet, the sharing of information and the mobile virtual communication grown up and showed behavior of an individual person to meet for a common interest. Those affective relationships born in the social networks come to the urban space in a real-virtual space junction and the possibilities of that are unexplored yet. Studied by this work, the Y generation is the flash mob most popular public and uses those mobilizations to reinforce their fan identity and appreciation for a media productEste trabalho explora - baseado em pesquisa bibliográfica e documental - as movimentações chamadas flash mob, que reúnem um grande número de pessoas em um lugar combinado previamente via Internet para executar uma ação comum, em um breve espaço de tempo. As movimentações foram possibilitadas devido ao desenvolvimento dos meios de comunicação, que modificou a forma do consumo de mídia dos jovens - sendo discutida neste trabalho especificamente a Geração Y - e evidenciaram costumes da sociedade de formar nichos por interesses em comum. O flash mob, portanto, posto como ferramenta da comunicação, salienta um novo paradigma de fãs que se utilizam das mídias para explorar seus conteúdos preferidos e veem, neste meio, uma forma de se reconheceremUniversidade Estadual Paulista (Unesp)Gobbi, Maria Cristina [UNESP]Universidade Estadual Paulista (Unesp)Darcie, Marina Paula [UNESP]2015-10-07T17:37:29Z2015-10-07T17:37:29Z2015-05-06info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfDARCIE, Marina Paula. Flash Mob: da rede à praça. 2015. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Radialismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.http://hdl.handle.net/11449/128208000846038http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-08-28/000846038.pdf2302756561160804Alephreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-04-19T19:20:26Zoai:repositorio.unesp.br:11449/128208Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462024-08-05T23:38:12.872343Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Flash Mob: da rede à praça |
title |
Flash Mob: da rede à praça |
spellingShingle |
Flash Mob: da rede à praça Darcie, Marina Paula [UNESP] Relações humanas e cultura Cultura Internet - Aspectos sociais Comunicação de massa e juventude Mídia social Interpersonal relations and culture |
title_short |
Flash Mob: da rede à praça |
title_full |
Flash Mob: da rede à praça |
title_fullStr |
Flash Mob: da rede à praça |
title_full_unstemmed |
Flash Mob: da rede à praça |
title_sort |
Flash Mob: da rede à praça |
author |
Darcie, Marina Paula [UNESP] |
author_facet |
Darcie, Marina Paula [UNESP] |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Gobbi, Maria Cristina [UNESP] Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Darcie, Marina Paula [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Relações humanas e cultura Cultura Internet - Aspectos sociais Comunicação de massa e juventude Mídia social Interpersonal relations and culture |
topic |
Relações humanas e cultura Cultura Internet - Aspectos sociais Comunicação de massa e juventude Mídia social Interpersonal relations and culture |
description |
This work explores the flash mobs, which are flash mobilizations arranged by intent that involve a large number of people to do something together in a pre-arranged place. With the advent of 2.0 Internet, the sharing of information and the mobile virtual communication grown up and showed behavior of an individual person to meet for a common interest. Those affective relationships born in the social networks come to the urban space in a real-virtual space junction and the possibilities of that are unexplored yet. Studied by this work, the Y generation is the flash mob most popular public and uses those mobilizations to reinforce their fan identity and appreciation for a media product |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-10-07T17:37:29Z 2015-10-07T17:37:29Z 2015-05-06 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
format |
bachelorThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
DARCIE, Marina Paula. Flash Mob: da rede à praça. 2015. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Radialismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015. http://hdl.handle.net/11449/128208 000846038 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-08-28/000846038.pdf 2302756561160804 |
identifier_str_mv |
DARCIE, Marina Paula. Flash Mob: da rede à praça. 2015. . Trabalho de Conclusão de Curso (bacharel em Comunicação Social - habilitação em Radialismo) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015. 000846038 2302756561160804 |
url |
http://hdl.handle.net/11449/128208 http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/capelo/2015-08-28/000846038.pdf |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aleph reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1808129538918449152 |